Експертна оцінка підручників як важливий елемент в управлінні якістю підготовки обдарованих учнів

Автор(и)

  • Олександр Олександрович Янкавець Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля; Комунальний заклад «Вінницький ліцей № 7 ім. Олександра Сухомовського», Україна https://orcid.org/0000-0001-7880-3135

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.276304

Ключові слова:

експертна оцінка, підручник, обдарована дитина, управління якістю, обдаровані діти

Анотація

Експертна оцінка підручників є важливою складовою управління якістю підготовки обдарованих учнів. Це оцінювання може включати огляд та аналіз підручників, що використовуються у роботі з обдарованими учнями, та забезпечувати надійне джерело інформації про якість змісту навчальних матеріалів.

Експертна оцінка може відобразити те, які теми та концепції відповідають потребам обдарованих учнів, які методи та підходи можуть бути ефективними для навчання цієї категорії учнів, а також те, які ресурси можуть бути корисними для розвитку їхніх здібностей. Ці дані можуть бути використані управлінцями та педагогами для покращення підготовки обдарованих учнів.

Крім того, експертна оцінка підручників може бути важливим інструментом управління якістю, коли йдеться про вибір підручників та інших навчальних матеріалів для роботи з обдарованими учнями. Відповідно до результатів оцінки можуть бути прийняті рішення щодо вибору найбільш підходящих підручників та засобів навчання, які допоможуть забезпечити якісну та ефективну підготовку обдарованих учнів.

Однак, експертна оцінка підручників має свої обмеження. Вона може бути дороговартісна та тривала у часі. Крім того, її результати можуть бути обмеженими та не враховувати індивідуальні потреби учнів.

Важливо зазначити, що експертна оцінка підручників має значення не тільки для обдарованих учнів, але й для всієї системи освіти в цілому. Якісні підручники забезпечують розвиток навичок та знань учнів, що дозволяє їм успішно адаптуватись до вимог сучасного світу. Крім того, якісні підручники можуть зменшити рівень диференціації якості освіти між різними регіонами та закладами освіти.

Отже, експертна оцінка підручників може бути важливим інструментом управління якістю підготовки обдарованих учнів, що допоможе забезпечити їм належну підготовку та розвиток їхніх здібностей

Біографія автора

Олександр Олександрович Янкавець, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля; Комунальний заклад «Вінницький ліцей № 7 ім. Олександра Сухомовського»

Аспірант

Кафедра публічного управління, менеджменту та маркетингу

Вчитель вищої категорії, педагогічне звання «вчитель-методист», заступник директора з навчально-виховної роботи

Посилання

  1. Pro osvitu (2023). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 01.01.2023. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/find?dark=1&text=%E5%EA%F1%EF%E5%F0%F2%ED%E0+%EE%F6%B3%ED%EA%E0+%EF%B3%E4%F0%F3%F7%ED%E8%EA%B3%E2#Text
  2. Poriadku provedennia derzhavnoi ekspertyzy navchalno-metodychnykh materialiv (2022). Nakaz MON No. 520. 03.06.2022. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0778-22#Text
  3. Anderson, R. C. et al. (1984). Interestingness of Children`s. National Inst. of Education (ED). Washington. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED248487.pdf
  4. Watt, M. G. (2009). Research on the Textbook Selection Process in the United States of America. IARTEM e-Journal, 2 (1). Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED506523.pdf
  5. ResearchED, 1 (1) (2018). Available at: https://cloud.3dissue.com/2389/3124/219883/researchED1/offline/download.pdf
  6. Hattie, J. A. C. (2002). What are the attributes of excellent teachers? Teachers make a difference: What is the research evidence? Wellington: New Zealand Council for Educational Research, 3–26. Available at: https://www.researchgate.net/publication/252090858_Teachers_Make_a_Difference_What_is_the_research_evidence
  7. Kay, R. (2011). Examining the Effectiveness of Web-Based Learning Tools in Middle and Secondary School Science Classrooms. Interdisciplinary Journal of E-Skills and Lifelong Learning, 7, 359–374. doi: https://doi.org/10.28945/1534
  8. Fedorova, N. F. (2017). Pro pedahohichnu ekspertyzu. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti. Pedahohichni innovatsii: idei, realii, perspektyvy, 4 (59), 14–22. Available at: http://otr.iod.gov.ua/images/pdf/2017/4/05.pdf
  9. Yankavets, O. O., Dubchak, O. D., Ilchenko, H. V. (2022). Piznaiemo pryrodu. Kharkiv: Ranok, 239. Available at: https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_piznaemo_prirodu_yankavec_2022.pdf
  10. Korshevniuk, T. V. (2021). Piznaiemo pryrodu. Kyiv, 36. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Prirod.osv.galuz/Pizn.pryr.5-6-kl.Korshevnyuk.14.07.pdf
  11. Sait MON Ukrainy u systemi ITS «DISO». Available at: https://pvp.diso.gov.ua/
  12. Kremen, V. H. (Ed.) (2008). Entsyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom Inter, 1040.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

Янкавець, О. О. (2023). Експертна оцінка підручників як важливий елемент в управлінні якістю підготовки обдарованих учнів. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (53), 4–9. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.276304

Номер

Розділ

Педагогічна освіта