BITBUCKET як рішення для організації командної роботи над ІТ проектом

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.277945

Ключові слова:

професійна підготовка, ІТ фахівці, командна робота, BITBUCKET, Git та GitHub

Анотація

Розглянуто окремі аспекти процесу професійної підготовки студентів інженерно-педагогічних спеціальностей комп’ютерного профілю, аналізується саме одна із найпоширеніших форм співпраці ІТ фахівців - командна робота над проектом. Протиріччя між типовою системою підготовки майбутнього фахівця та груповим характером його майбутньої діяльності призвели до необхідності розбудови освітньої системи України саме в сфері підготовки ІТ фахівців. Навички самоорганізації і самодисципліни, навички комунікації, навички роботи в команді і співпраця, відповідальність і адаптація, формування нових навичок і методів стають необхідними для майбутніх фахівців комп’ютерного профілю.

Досліджено основні засади використання систем управління версіями і здійснено аналіз інструментарію їх реалізації. З цією метою було проведено аналіз найвідоміших унікальних платформ Bitbucket та GitHub, описано їх функціональні можливості, щоб користувач сам для себе вирішує, яку систему обрати; обґрунтовано вибір програмного середовища через переваги та недоліки, що обумовлює організацію ефективної командної роботи над ІТ проектом, де потрібні відповідні уміння здійснювати розробку окремих модулів проекту паралельно з іншими групами учасників. Визначено особливості використання системи управління версіями Bitbucket та GitHub під час реалізації ІТ проектів. Описано процедуру й основні кроки створення робочої версії проекту. Для сучасного професіонала найбільше значення має командна робота в навчанні здобувачів освіти, тому розуміння того, як використовувати технологію системи контролю версій, є обов’язковою частиною професійної підготовки майбутніх ІТ-фахівців. Доведено, що для організації спільної роботи потрібно використовувати певну технологію взаємодії команди розробників програмного проекту засобами систем управління версіями Bitbucket та GitHub.

Біографії авторів

Дмитро Миколайович Дмитренко, Бердянський Державний Педагогічний Університет

Аспірант

Ганна Миколаївна Алєксєєва, Бердянський Державний Педагогічний Університет

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедрa комп’ютерних технологій в управлінні та навчанні й інформатики

Світлана Валеріївна Хоменко, Berdyansk State Pedagogical University

PhD of Pedagogical Sciences, Associate Professor

Associate professor of the Department of department of professional pedagogy

Посилання

  1. Glazunova, O., Korolchuk, V., Parhomenko, O., Voloshyna, T., Morze, N., Smyrnova-Trybulska, E. (2020). Methodology for using Cloud-oriented Environment for Flipped Learning of the Future IT Specialists. Proceedings of the 1st Symposium on Advances in Educational Technology. Kyiv: SciTePress. doi: https://doi.org/10.5220/0010925100003364
  2. Diachenko, A., Vusyk, H., Bielova, Y., Shurdenko, M., Titenko, O. (2021). Educational role in COVID-19 terms of ethnodesign graphic function in higher education practical activities. International Journal of Health Sciences, 5 (3), 584–593. doi: https://doi.org/10.53730/ijhs.v5n3.2540
  3. Alieksieieva, H. M. (2014). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v protsesi profesiinoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh vuziv. Aktualni pytannia pryrodnycho-matematychnoi osvity. Sumy, Ukraina: VVP «Mriia», 184–191.
  4. Nestorenko, T. (2020). «Economics of superstars»: opportunities and threats for field of education. Ukrainian Journal of Applied Economics, 5 (2), 8–15. doi: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-1
  5. Ovsiannikov, O., Alieksieieva, H. (2019). Computer environment of research work of students of engineering and pedagogical specialties of a computer profile as an object of designing. Youth & Market, 9 (176). doi: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.182241
  6. Alieksieieva, H. M. (2014). Formuvannia hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia komp’iuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti. Berdiansk: BDPU, 269.
  7. Striuk, A. M. (2011). Systemne prohramuvannia u pidhotovtsi fakhivtsiv z prohramnoi inzhenerii. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 3, 260−271.
  8. Vernyhorenko, S. A. (2007). Vyvchennia osnov ob’iektno oriientovanoho prohramuvannia u klasakh fizyko-matematychnoho profiliu. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 2. Komp’iuterno-oriientovani systemy navchannia, 5 (12), 63–74.
  9. Biliai, Yu. P. (2018). Reactive programming. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P.Drahomanova. Seriia 2. Komp’iuterno- oriientovani systemy navchannia, 20 (27), 124−130.
  10. Shevchuk, P. H. (2010). Prohramno-tekhnolohichni umovy vykorystannia movy C# dlia navchannia prohramuvannia v zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. Seriia 2. Komp’iuterno-oriientovani systemy navchannia, 10 (17), 80−84.
  11. Yashchyk, O. B. (2016). Turing machine as universal algorithm executor and its application in the process of high-school =students` advanced study of algorithmization and programming fundamentals. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 52 (2), 10–17.
  12. Bazurin, V. M. (2014). Features of Teaching Web Programming Students-Mathematicians in JavaScript Language. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu, 1 (73), 79–83.
  13. Vorozhbyt, A., Rybak, O. (2018). Rewiew course by choice «the basic of layout and web-programming».Physical andMathematical Education, 1 (15), 20–27.
  14. Dehtiarova, N. (2017). Students Teaching Methods Peculiarities Of Marking Units The Study Of Cascading Style Sheets. Physical andMathematical Education, 1 (11), 32–36.
  15. Kravchenko, N. V., Alyeksyeyeva, H. M., Gorbatyuk, L. V. (2018). Curriculum Optimization by the Criteria of Maximizing Professional Value and the Connection Coefficient of Educational Elements, Using Software Tools. ICTERI 2018: 14th International conference on ict in education, research, and industrial applications). Kyiv: CEUR Workshop Proceedings, 1, 365–378.
  16. Horchynskyi, S., Horchynska, K. (2022). Using github when studying the discipline “bases of web technologies”. Professional Pedagogics, 1 (24), 195–202. doi: https://doi.org/10.32835/2707-3092.2022.24.195-202
  17. Hrytsenko, V. H., Podolian, O. M. (2014). Application of GIT-branching for the organization of teamwork on IT projects. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 39 (1), 250–263.
  18. Beall, J. (2016). Ban predators from the scientific record. Nature, 534 (7607), 326. doi: https://doi.org/10.1038/534326a
  19. Pham, C., Phuong Cao, Kalbarczyk, Z., Iyer, R. K. (2012). Toward a high availability cloud: Techniques and challenges. IEEE/IFIP International Conference on Dependable Systems and Networks Workshops (DSN 2012). doi: https://doi.org/10.1109/dsnw.2012.6264687
  20. Jacobs, A. (2019). Network Device Configuration Management with Oxidized and Bitbucket (No. SAND2019-5380C). Sandia National Lab.(SNL-CA). Livermore.
  21. Knoth, P., Anastasiou, L., Basile, G., Pearce, S., Pontika, N. (2017). Machine accessibility of Open Access scientific publications from publisher systems via ResourceSync. OAI10.
  22. Van Noorden, R. (2014). Online collaboration: Scientists and the social network. Nature, 512 (7513), 126–129. doi: https://doi.org/10.1038/512126a
  23. Ivaninska, I. I., Abduraiimov, L. N. (2013). Zastosuvannia veb-servisu GitHub pry rozrobtsi prohramnykh proektiv studentamy v protsesi navchannia. Proceedings of the third international scientific and practical conference FOSS Lviv.
  24. Abyzova, L., Babenko, O., Nestorenko, T., Reshetova, I., Semeniuk, M., Shevchenko, O. (2017). Educational management in Ukraine: the place of displaced universities. Sustainable Development Goals: The 2030 Agenda & Does environmental diplomacy reflect new challenges regarding climate change? Workshop 8.11.2017. Bratislava. Available at: https://cutt.ly/SYcVUXq
  25. Lavrik, V., Cortez, L., Alieksieieva H., García, G. T., Juarez, P. G., Poblano, J. (2014). Development of the CAD system for designing non-standard constructions from elastomers. Development, 3 (3).
  26. Mosiiuk, O. (2021). Features of training of future informatics teachers working with the Git version control system Git. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: «Pedahohika. Sotsialna robota», 2 (49), 107–110.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

Дмитренко, Д. М., Алєксєєва, Г. М., & Хоменко, С. В. (2023). BITBUCKET як рішення для організації командної роботи над ІТ проектом. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (53), 14–19. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.277945

Номер

Розділ

Педагогічна освіта