Активізація навчального потенціалу студента за допомогою освітнього коучингу

Автор(и)

  • Ірина Сергіївна Миськів Національний університет «Львівська політехніка», Україна http://orcid.org/0000-0002-3761-2276
  • Олена Валеріївна Сидорчук Національний університет «Львівська політехніка», Україна http://orcid.org/0000-0002-9357-8690
  • Вероніка Анатоліївна Дмитрук Національний університет «Львівська політехніка», Україна http://orcid.org/0000-0002-3692-7110

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.279568

Ключові слова:

освітній коучинг, методологія, багатогранний підхід, компетенції, аналіз, взаємодія, особистий розвиток, співпраця

Анотація

У статті розглядається концепція освітнього коучингу в контексті технічних закладів вищої освіти. Дослідження фокусується на методології та техніках, які застосовуються в освітньому коучингу та відрізняють його від інших форм навчання. Основна увага приділяється багатогранному підходу коучингу, який спрямований на особистий розвиток, покликаний активувати навчальний потенціал студента. Конкретні, пріоритетні напрямки розвитку особистості визначають вибір технік, які будуть застосовуватися в кожному окремому випадку.

Основні принципи освітнього коучингу включають пріоритетність особистого розвитку в освіті, сприяння повному розкриттю індивідами свого потенціалу, розвиток компетенцій і подолання перешкод, які заважають досягненню особистих і професійних цілей. У статті наголошується, що освітній коучинг базується на взаємодії між учасниками навчального процесу. Він передбачає створення плану дій у співпраці зі студентом і підтримання продуктивного й активного партнерства між викладачем і студентом. Ця взаємодія ґрунтується на діалозі, а інформаційно-психологічний підхід враховує когнітивний стиль, включаючи розумові процеси, такі як порівняння, аналіз, синтез, узагальнення, класифікація, концептуальні зв’язки та дедукція.

Стратегія пізнавального розвитку починається з орієнтації на дію. Комунікація розглядається як форма зв’язку, яка передбачає обмін інформацією та взаємодію, головною метою якої є стимулювання дії та регулювання потоку інформації. У статті підкреслюється, що освітній коучинг відіграє ключову роль у сприянні значним і тривалим особистим і професійним змінам.

Отже, підсумовуючи усе сказане, можна з впевненістю констатувати значення освітнього коучингу як потужного інструменту, який може активізувати навчальний потенціал студентів. В результаті дослідження встановлено важливість інтерактивного та діалогічного підходу в методології коучингу, який має вирішальне значення для досягнення успішних і стійких результатів. Освітній коучинг надає пріоритет особистому розвитку та допомагає студентам повністю розкрити свій потенціал, таким чином підвищуючи їхні компетенції та долаючи перешкоди для досягнення особистих і професійних цілей

Біографії авторів

Ірина Сергіївна Миськів, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра іноземних мов

Олена Валеріївна Сидорчук, Національний університет «Львівська політехніка»

Старший викладач

Кафедра іноземних мов

Вероніка Анатоліївна Дмитрук, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра іноземних мов

Посилання

  1. Viera, C. A. (2021). A Comparison of Mentoring and Coaching: What's the Difference. Performance Improvement, 60 (7), 13 20. doi: https://doi.org/10.1002/pfi.21993
  2. Stokes, P., Fatien Diochon, P., Otter, K. (2020). “Two sides of the same coin?” Coaching and mentoring and the agentic role of context. Annals of the New York Academy of Sciences, 1483 (1), 142–152. doi: https://doi.org/10.1111/nyas.14316
  3. Hussey, L., Campbell-Meier, J. (2020). Are you mentoring or coaching? Definitions matter. Journal of Librarianship and Information Science, 53 (3), 510–521. doi: https://doi.org/10.1177/0961000620966651
  4. Knight, J. (2007). Instructional Coaching: A Partnership Approach to Improving Instruction: Corwin Press, 256.
  5. Toll, C. A. (2018). Educational coaching: A partnership for problem-solving. ASCD, 152.
  6. Aguilar, E. (2013). The Art of Coaching: Effective Strategies for School Transformation. Paperback: Jossey-Bass, 368.
  7. Whitmore, J. (2009). Coaching for Performance: Growing Human Potential and Purpose – The Principles and Practice of Coaching and Leadership. London: Nicholas Brealey Publishing, 244.
  8. Laba, K. (2011). Coaching for school improvement: A practical guide for coaches and their clients. Academic Development Institute, 76.
  9. Carol, C. (2015). Learning Styles in Higher Education. A Case Study in History Training. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 180, 256–261. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.02.113
  10. Lofthouse, R., Leat, D., Towler, C. (2010). Coaching for teaching and learning: a practical guide for schools. CfBT Education Trust, 40. Available at: https://www.ncl.ac.uk/media/wwwnclacuk/cflat/files/coaching-for-teaching.pdf
  11. Strieker, T. S., Shaheen, M., Hubbard, D., Digiovanni, L., Lim, W. (2014). Transforming Clinical Practice in Teacher Education through Pre-Service Co-Teaching and Coaching. Educational Renaissance, 2 (2), 39–62. doi: https://doi.org/10.33499/edren.v2i2.71
  12. Garner, P., Turnnidge, J., Roberts, W., Côté, J. (2021). How Coach Educators Deliver Formal Coach Education: A Full Range Leadership Perspective. International Sport Coaching Journal, 8 (1), 23–33. doi: https://doi.org/10.1123/iscj.2019-0074
  13. Stanier, M. B. (2016). The coaching habit: Say less, ask more & change the way you lead forever. Page Two, 244.
  14. Papailiou, D., Kipreos, G., Travlos, A. K., Strigas, E. (2015). Coaching Evaluation, Coaching Environment and Environmental Criteria that Influence Coaching Performance: An Overview. Scholars Journal of Arts, Humanities and Social Sciences, 3 (6B), 1174 1177.
  15. Peterson, D. B.; Stober, D., Grant, A. (Eds.) (2006). People are complex and the world is messy: A behavior-based approach to executive coaching. Evidence-Based Coaching Handbook. New York: Wiley, 416.
  16. Kleen, A. (2021). The Effectiveness of Academic Coaching in Improving Academic Performance of First-Year At-Risk Students in American Universities. Digital Commons. Electronic Theses and Dissertations. Paper 350. Available at: https://digitalcommons.acu.edu/etd
  17. Iveson, C., George, E., Ratner, H. (2011). Brief Coaching: A Solution Focused Approach (Essential Coaching Skills and Knowledge). Routledge, 206.
  18. Grover, S., Furnham, A. (2016). Coaching as a Developmental Intervention in Organisations: A Systematic Review of Its Effectiveness and the Mechanisms Underlying It. PLOS ONE, 11 (7), e0159137. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0159137

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

Миськів, І. С., Сидорчук, О. В., & Дмитрук, В. А. (2023). Активізація навчального потенціалу студента за допомогою освітнього коучингу. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (53), 10–13. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.279568

Номер

Розділ

Педагогічна освіта