Активізація навчального потенціалу студента за допомогою освітнього коучингу
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.279568Ключові слова:
освітній коучинг, методологія, багатогранний підхід, компетенції, аналіз, взаємодія, особистий розвиток, співпрацяАнотація
У статті розглядається концепція освітнього коучингу в контексті технічних закладів вищої освіти. Дослідження фокусується на методології та техніках, які застосовуються в освітньому коучингу та відрізняють його від інших форм навчання. Основна увага приділяється багатогранному підходу коучингу, який спрямований на особистий розвиток, покликаний активувати навчальний потенціал студента. Конкретні, пріоритетні напрямки розвитку особистості визначають вибір технік, які будуть застосовуватися в кожному окремому випадку.
Основні принципи освітнього коучингу включають пріоритетність особистого розвитку в освіті, сприяння повному розкриттю індивідами свого потенціалу, розвиток компетенцій і подолання перешкод, які заважають досягненню особистих і професійних цілей. У статті наголошується, що освітній коучинг базується на взаємодії між учасниками навчального процесу. Він передбачає створення плану дій у співпраці зі студентом і підтримання продуктивного й активного партнерства між викладачем і студентом. Ця взаємодія ґрунтується на діалозі, а інформаційно-психологічний підхід враховує когнітивний стиль, включаючи розумові процеси, такі як порівняння, аналіз, синтез, узагальнення, класифікація, концептуальні зв’язки та дедукція.
Стратегія пізнавального розвитку починається з орієнтації на дію. Комунікація розглядається як форма зв’язку, яка передбачає обмін інформацією та взаємодію, головною метою якої є стимулювання дії та регулювання потоку інформації. У статті підкреслюється, що освітній коучинг відіграє ключову роль у сприянні значним і тривалим особистим і професійним змінам.
Отже, підсумовуючи усе сказане, можна з впевненістю констатувати значення освітнього коучингу як потужного інструменту, який може активізувати навчальний потенціал студентів. В результаті дослідження встановлено важливість інтерактивного та діалогічного підходу в методології коучингу, який має вирішальне значення для досягнення успішних і стійких результатів. Освітній коучинг надає пріоритет особистому розвитку та допомагає студентам повністю розкрити свій потенціал, таким чином підвищуючи їхні компетенції та долаючи перешкоди для досягнення особистих і професійних цілей
Посилання
- Viera, C. A. (2021). A Comparison of Mentoring and Coaching: What's the Difference. Performance Improvement, 60 (7), 13 20. doi: https://doi.org/10.1002/pfi.21993
- Stokes, P., Fatien Diochon, P., Otter, K. (2020). “Two sides of the same coin?” Coaching and mentoring and the agentic role of context. Annals of the New York Academy of Sciences, 1483 (1), 142–152. doi: https://doi.org/10.1111/nyas.14316
- Hussey, L., Campbell-Meier, J. (2020). Are you mentoring or coaching? Definitions matter. Journal of Librarianship and Information Science, 53 (3), 510–521. doi: https://doi.org/10.1177/0961000620966651
- Knight, J. (2007). Instructional Coaching: A Partnership Approach to Improving Instruction: Corwin Press, 256.
- Toll, C. A. (2018). Educational coaching: A partnership for problem-solving. ASCD, 152.
- Aguilar, E. (2013). The Art of Coaching: Effective Strategies for School Transformation. Paperback: Jossey-Bass, 368.
- Whitmore, J. (2009). Coaching for Performance: Growing Human Potential and Purpose – The Principles and Practice of Coaching and Leadership. London: Nicholas Brealey Publishing, 244.
- Laba, K. (2011). Coaching for school improvement: A practical guide for coaches and their clients. Academic Development Institute, 76.
- Carol, C. (2015). Learning Styles in Higher Education. A Case Study in History Training. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 180, 256–261. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.02.113
- Lofthouse, R., Leat, D., Towler, C. (2010). Coaching for teaching and learning: a practical guide for schools. CfBT Education Trust, 40. Available at: https://www.ncl.ac.uk/media/wwwnclacuk/cflat/files/coaching-for-teaching.pdf
- Strieker, T. S., Shaheen, M., Hubbard, D., Digiovanni, L., Lim, W. (2014). Transforming Clinical Practice in Teacher Education through Pre-Service Co-Teaching and Coaching. Educational Renaissance, 2 (2), 39–62. doi: https://doi.org/10.33499/edren.v2i2.71
- Garner, P., Turnnidge, J., Roberts, W., Côté, J. (2021). How Coach Educators Deliver Formal Coach Education: A Full Range Leadership Perspective. International Sport Coaching Journal, 8 (1), 23–33. doi: https://doi.org/10.1123/iscj.2019-0074
- Stanier, M. B. (2016). The coaching habit: Say less, ask more & change the way you lead forever. Page Two, 244.
- Papailiou, D., Kipreos, G., Travlos, A. K., Strigas, E. (2015). Coaching Evaluation, Coaching Environment and Environmental Criteria that Influence Coaching Performance: An Overview. Scholars Journal of Arts, Humanities and Social Sciences, 3 (6B), 1174 1177.
- Peterson, D. B.; Stober, D., Grant, A. (Eds.) (2006). People are complex and the world is messy: A behavior-based approach to executive coaching. Evidence-Based Coaching Handbook. New York: Wiley, 416.
- Kleen, A. (2021). The Effectiveness of Academic Coaching in Improving Academic Performance of First-Year At-Risk Students in American Universities. Digital Commons. Electronic Theses and Dissertations. Paper 350. Available at: https://digitalcommons.acu.edu/etd
- Iveson, C., George, E., Ratner, H. (2011). Brief Coaching: A Solution Focused Approach (Essential Coaching Skills and Knowledge). Routledge, 206.
- Grover, S., Furnham, A. (2016). Coaching as a Developmental Intervention in Organisations: A Systematic Review of Its Effectiveness and the Mechanisms Underlying It. PLOS ONE, 11 (7), e0159137. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0159137
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Iryna Myskiv, Olena Sydorchuk, Veronika Dmytruk
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.