Використання комунікативних вправ для розвитку навичок усного мовлення студентів на заняттях англійської мови
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.279581Ключові слова:
репродуктивні вправи, респонсивні вправи, дискутивні вправи, умовно-комунікативні вправи, мовленнєві вправи, метод візуалізаціїАнотація
Стаття присвячена питанню використання комунікативних вправ для розвитку навичок усного мовлення студентів ВНЗ. Встановлено, що інтенсифікація навчального процесу вимагає пошуку та використання нових форм, методів та технологій викладання й навчання, засобів підтримки в учнів інтересу до матеріалу і активізації їх пізнавальної діяльності. Так, однією з актуальних проблем сучасної методики викладання іноземних мов є організація навчання учнів різних вікових груп за допомогою комунікативного підходу. Зазначаються різні види та підвиди умовно-комунікативних та комунікативних вправ, які є найбільш вживаними учнями задля навчання усного іноземного мовлення. Також визначено особливості та засоби використання тих чи інших видів мовленнєвих вправ, зокрема репродуктивних вправ, які включають: 1) переказ, 2) скорочено-вибірковий переказ, 3) переказ-переклад, 4) драматизацію, 5) творчий переказ. Щодо респонсивних вправ, то до них належать: 1) питально-відповідні вправи, 2) реплікові вправи, 3) вільна бесіда. Серед продуктивних вправ (productive activities) виділяємо наступні: ситуативні вправи, які поєднують у собі: 1) вирішення проблемних ситуацій, 2) уявні ситуації, 3) рольові ігри. До описових вправ відносимо різні види описів. У статті також йде мова про переваги дискутивних вправ, до яких відносимо: 1) навчальну дискусію, 2) коментування, 3) ситуативні дискусії, а також композиційні вправи та прес-конференції.
Зазначається, що під час виконання комунікативних вправ робота має бути спрямована на залучення учнів до комунікативно орієнтованої діяльності щодо спостереження за явищами, що вивчаються, на розкриття зв’язків і відношень між засобами висловлення інформації, на пошук мовних одиниць для вираження власної думки тощо. Було встановлено, що розробляти комунікативні вправи необхідно на реальному життєвому матеріалі або взірцевому тексті, які є актуальними для учнів, є для них цікавими, близькими і зрозумілими, мають виховний і соціокультурний потенціал
Посилання
- Skliarenko, N. K. (2009). Typolohiia vprav v intensyvnomu navchanni inozemnykh mov. Humanistychni aspekty linhvistychnykh doslidzhen i metodyky vykladannia inozemnykh mov. Kyiv, 9–14.
- Azimov, E. G., Shchukin, A. N. (2009). Novyi slovar metodicheskikh terminov i poniatii (teoriia i praktika obucheniia iazykam). Moscow: IKAR, 448.
- Buta, O. (2015). Komunikatyvni ihry na urokakh anhliiskoi movy. Available at: https://olgabuta.wordpress.com/2015/11/24
- Mamchur, L. I. (2016). Komunikatyvni vpravy ‒ stryzhen movnoho navchannia u zahalnoosvitnii shkoli. Aktualni problemy prykladnoi linhvistyky, 7 (1), 48–51.
- Ridge, E. (2014). Communicative language teaching: Time for review? Stellenbosch Papers in Linguistics Plus, 21, 95–105. doi: https://doi.org/10.5842/21-0-533
- Sott, A. (2018). Teaching communication skills. Edutopia. Available at: https://www.edutopia.org/article/teaching-communication-skills
- Pasichnyk, O. S. (2007). Do problemy stvorennia vitchyznianykh pidruchnykiv z inozemnykh mov dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. Anotovani rezultaty NDR Instytutu pedahohiky za 2006 r. Kyiv: Pedahohichna dumka, 245.
- Pentyliuk, M. (2012). Aktualni problemy suchasnoi linhvodydaktyky. Kyiv: Lenvit, 256.
- Stanfield J. (2017). 8 tips to teach effective communication skills. James Stanfield. Availanle at: https://stanfield.com/8-tips-teach-effective-communication-skills/
- Penny, U. (2009). Coursebook for language teaching. Cambridge University Press, 388.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Natalia Shevelova-Harkusha
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.