Особливості застосування змішаного навчання на стоматологічному факультеті в екстремальних умовах сучасності
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.280922Ключові слова:
інноваційні педагогічні технології, мішана форма навчання, стоматологічний факультет, педагогічний процесАнотація
Організація освітнього процесу у медичних закладах вищої освіти (ЗВО) вимагає дотримання високих стандартів підготовки. Безумовно, кваліфіковані спеціалісти медичної галузі є пріоритетною ланкою у побудові системи охорони здоров’я України. Прототипом є модель Європейської системи охорони здоров’я. Конкурентоспроможність медичних кадрів на світовому ринку є запорукою зростання рівня медичної допомоги населенню. Це вимагає створення та впровадження нових освітніх та клінічних технологій. Безперервний цивілізаційний прогрес спонукає медичні ЗВО до пошуку та імплементації нових педагогічних підходів у підготовці здобувачів вищої освіти. Властивою ознакою безперервного розвитку освітнього потенціалу ЗВО є консолідація роботи українських та зарубіжних науковців задля пошуку нових науково-педагогічних технологій. Їх створення спрямоване на підвищення ефективності взаємодії викладачів та студентів, шляхом досягнення поставлених освітніх цілей та прогнозування вірогідних результатів. Варто зауважити, що попри значний успіх науково-педагогічної спільноти в даному напрямку, сьогодні відсутня єдина модель педагогічної діяльності, яка у повній мірі може задовольнити високі стандарти вищої освіти. Розгалужене впровадження інформаційних технологій створює нові можливості у проектуванні моделей педагогічного процесу, які відповідають викликам сучасності. Висока якість підготовки здобувачів вищої освіти стоматологічних спеціальностей є вагомою та надвідповідальною ланкою системи охорони здоров’я держави. У статті продемонстровано перспективність впровадження змішаної форми навчання для практично-орієнтованих дисциплін, проаналізовано роль інноваційних педагогічних технологій змішаного навчання у забезпеченні комплексної підготовки фахівців стоматологічної галузі та проведено порівняння особливості педагогічного процесу у період карантинних обмежень та воєнних дій
Посилання
- Malaniuk, N. (2020). Innovative pedagogical technologies in professional education. Pedagogy of the Formation of a Creative Person in Higher and Secondary Schools, 3 (70), 113–118. doi: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.70-3.21
- Majumdar, A. Blended Learning: Different combinations that work. Available at: http://goo.gl/ksNYi1
- Antonova, O. Ye. (2015). Pedahohichni tekhnolohii ta yikh klasyfikatsiia yak naukova problema. Suchasni tekhnolohii v osviti. P. 1. Suchasni tekhnolohii navchannia. Kyiv, 2, 8–15.
- Rasheed, R. A., Kamsin, A., Abdullah, N. A. (2020). Challenges in the online component of blended learning: A systematic review. Computers & Education, 144, 103701. doi: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103701
- Vallée, A., Blacher, J., Cariou, A., Sorbets, E. (2020). Blended Learning Compared to Traditional Learning in Medical Education: Systematic Review and Meta-Analysis. Journal of Medical Internet Research, 22 (8), e16504. doi: https://doi.org/10.2196/16504
- Dakhi, O., Jalius, J., Dedy, I. (2020). Blended learning: a 21st century learning model at college. International Journal Of Multi Science, 1.08, 50–65.
- Müller, C., Mildenberger, T. (2021). Facilitating flexible learning by replacing classroom time with an online learning environment: A systematic review of blended learning in higher education. Educational Research Review, 34, 100394. doi: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2021.100394
- Rafiola, R. H., Setyosari, P., Radjah, C. L., Ramli, M. (2020). The Effect of Learning Motivation, Self-Efficacy, and Blended Learning on Students’ Achievement in The Industrial Revolution 4.0. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 15 (8), 71–82. doi: https://doi.org/10.3991/ijet.v15i08.12525
- Nijakowski, K., Lehmann, A., Zdrojewski, J., Nowak, M., Surdacka, A. (2021). The Effectiveness of the Blended Learning in Conservative Dentistry with Endodontics on the Basis of the Survey among 4th-Year Students during the COVID-19 Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18 (9), 4555. doi: https://doi.org/10.3390/ijerph18094555
- Ullah, R., Siddiqui, F., Adnan, S., Afzal, A. S., Sohail Zafar, M. (2021). Assessment of blended learning for teaching dental anatomy to dentistry students. Journal of Dental Education, 85 (7), 1301–1308. doi: https://doi.org/10.1002/jdd.12606
- Kuchyn, Yu. L., Naumenko, O. M., Vlasenko, O. M., Kaniura, O. A., Tytykalo, V. S. ta in. (2021). Metodychni rekomendatsii shchodo roboty na platformi dystantsiinoho navchannia likar_nmu. Kyiv, 120.
- Kuchyn, Yu. L., Kaniura, O. A., Melnyk, V. S., Stuchynska, N. V., Mykytenko, P. V. (2022). Simulation technologies in the system of training future doctors under COVID-19 conditions. Pedagogical Sciences Reality and Perspectives, 86, 132–141. doi: https://doi.org/10.31392/npu-nc.series5.2022.86.26
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Bohdan Melnyk, Alexander Kaniura, Tatiana Kostiuk
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.