Вибіркові дисципліни – важлива складова у формуванніфахових компетентностей майбутніх лікарів– дитячих стоматологів

Автор(и)

  • Наталія Василівна Біденко Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Україна http://orcid.org/0000-0003-1132-2446
  • Олена Іванівна Остапко Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Україна http://orcid.org/0000-0001-6777-5116
  • Ольга Іванівна Коваль Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Україна http://orcid.org/0000-0002-1341-5235

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.281231

Ключові слова:

стоматологія, вибіркові дисципліни, діти, стоматологічна санація, загальне знеболення

Анотація

Досліджено актуальні питання запровадження дисциплін за вибором у навчальний процес студентів-стоматологів. Зважаючи на зміни в політичній, економічний,соціальній та культурній сферах України, ринок праці вимагає підготовки майбутніх фахівців, які б мали високий рівень знань, умінь та навичок роботи у конкретній галузі, могли приймати рішення у стандартних та нестандартних ситуаціях, нести відповідальність за них у своїй професійній діяльності. В зв’язку з цим важливим питанням розвитку та становлення освіти є використання компетентнісного підходу. Важливу роль у формуванні фахових компетентностей майбутніх лікарів та лікарів-стоматологів відіграють дисципліни за вибором.

Метою дослідження стало розкриття доцільності викладання дисциплін зa вибором студентам стоматологічного факультету на прикладі вибіркової дисципліни «Сучасні технології в дитячій стоматології» для студентів 5 курсу стоматологічного факультету Національного медичного університету імені О.О.Богомольця.

Надано характеристику блокам дисциплін за вибором,що формують варіативну складову освітньо-професійної програми «Стоматологія». Проаналізовано зміст вибіркової дисципліни «Сучасні технології в дитячій стоматології» для студентів 5 курсу стоматологічного факультету Національного медичного університету імені О.О. Богомольця, представлено тематичні плани лекцій та практичних занять. Показано, що метою вивчення цієї вибіркової дисципліни є формування професійних компетентностей, необхідних для якісного стоматологічного лікування дітей, в тому числі в умовах загального знеболення. Вибіркова дисципліна запроваджена в навчальний процес у 2022/23 навчальному році та отримала схвальні відгуки від студентів. Подальші дослідження передбачають анонімне анкетування студентів та викладачів, бесіди з випускниками та роботодавцями з метою вдосконалення змісту вибіркових дисциплін та рівня їх викладання на кафедрах

Біографії авторів

Наталія Василівна Біденко, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

Доктор медичних наук, професор

Кафедра дитячої терапевтичної стоматології та профілактики стоматологічних захворювань

Олена Іванівна Остапко, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

Доктор медичних наук, професор

Кафедра дитячої терапевтичної стоматології та профілактики

Ольга Іванівна Коваль, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

Doctor of Medical Sciences, Professor

Department of Pediatric and Preventive Dentistry

Посилання

  1. Horobeiko, M. B., Dinets, A. V. (2022). Medical education in Ukraine: the systemic problem and possible ways to solve it. Ukrainian Medical Journal, 151. doi: https://doi.org/10.32471/umj.1680-3051.151.234381
  2. Gutor, N. S., Avdeev, O. V., Mitz, I. R., Boykіv, A. B. (2019). Pidhotovka maibutnikh likariv-stomatolohiv u konteksti reformy vyshchoi osvity. Medychna osvita, 4, 74–78. doi: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10535
  3. Alchuk, O. I., Voloshchuk, N. I., Lozynska, L. F. (2016). The formation of professional competence of future doctors in the new system of educational technologies. Medychna osvita, 1, 5–10.
  4. Krasnov, V. V. (2013). Problems of formation social and personal competencein the training of doctors. Medychna osvita, 4, 51–58.
  5. Rozhko, M. M., Ersteniuk, H. M., Kapechuk, V. V., Ivantsiv, M. O., Senchii, V. M. (2016). Kompetentisnyi pidkhid u pidhotovtsi studentiv-medykiv. Medychna osvita, 2, 102–104. doi: https://doi.org/10.11603/me.v0i2.6226
  6. Delor Jacqes et al. Learning: The Treasure Within. Paris: UNESCO, 1996.
  7. Filonenko, M. M. (2016). Psykholohiia osobystisnoho stanovlennia maibutnoho likaria. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. 334.
  8. Zaporozhan, V. M., Kresiun, V. Y., Rohachevskyi, O. P., Chernetska, O. V. (2016). Perspectives of introduction of modern innovation into educational activity of the university. Medychna osvita, 2, 73–76. doi: https://doi.org/10.11603/me.v0i2.6219
  9. Korylchuk, N. I. (2021). Vybirkova dystsyplina yak zaporuka pidvyshchennia proofesiinoho rivnia. Medychna osvita, 4, 32–36.
  10. Paliichuk, V. (2019). Pedagogical terms of formation of professional competence of future dentists on the pre-diploma stage. Suchasna Stomatolohiya, 4, 72–74. doi: https://doi.org/10.33295/1992-576x-2019-4-72
  11. Нedges, M., Pacheco, G. A., Webber, D. J. (2014). What determines studentsʼchoices of elective modules? Economics working paper series, 1307. Bristol: University of the West of England.
  12. Pro vyshchu osvitu (2014). Zakon Ukrainy No. 37-38. 01.07.2014. Available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
  13. Kulbashna, Y., Iryna, S., Zakharova, V. (2019). Future Doctors’ Professional Competence Formation in Medical Universities with Innovative Pedagogical Technologies. Open Journal of Social Sciences, 7 (3), 231–242. doi: https://doi.org/10.4236/jss.2019.73020

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-31

Як цитувати

Біденко, Н. В., Остапко, О. І., & Коваль, О. І. (2023). Вибіркові дисципліни – важлива складова у формуванніфахових компетентностей майбутніх лікарів– дитячих стоматологів. ScienceRise: Pedagogical Education, (3(54), 9–13. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.281231

Номер

Розділ

Педагогічна освіта