Особливості навчання лікарів післядипломної освіти в екстремальних умовах

Автор(и)

  • Андрій Вікторович Сидоряко Запорізький державний медико-фармацевтичний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-2708-6620
  • Свілана Василівна Сидоряко

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.281845

Ключові слова:

стоматологія, післядипломна освіта, симуляція, очне заочне навчання, тематичне удосконалення, ексримальні умови, компетентності

Анотація

Професійна підготовка майбутнього лікаря базується на вихованні навичок, які б могли розв’язувати складні задачі за спеціальністю «Стоматологія» у професійній діяльності. Оволодіння знаннями в процесі навчання, проведення досліджень, введення інновацій в начальний процес, характеризується невизначеністю умов і вимог. Від здобувача стоматологічної освіти потребує не тільки оволодіння якісними сучасними знаннями, що поєднуються з мануальними навичками, а й розвитку морально-вольової сфери, творчого потенціалу, здатності до вмотивованих дій та адекватних прийнятих рішень.

Мета дослідження – удосконалення аспектів післядипломної професійної підготовки стоматологів в екстремальних умовах.

Для удосконаленого розбору порушеної проблеми визначено термін. Так, термін «симулятивний» визначається як «такий, що обумовлений в певних умовах», тобто протікає в певній ситуації, «стан, положенням, обстановкою в країні; наявністю умов та обставин, що створюють певне становище, викликають ті чи інші методи навчання». Моделювання це метод дослідження явищ і процесів, що ґрунтується на заміні одного стану навчання іншим, подібним до нього але проведеним другим чином. У післядипломній педагогіці моделювання є методом активізації навчально-практичної діяльності, що має на меті удосконалення рівня засвоювання знань лікарів та формування в них необхідних компетентностей.

Як показує наш досвід потрібно проводити змішану очно-заочну форму навчання, так з отриманими перевагами і задоволеністю слухачів використанням освітніх платформ для підвищення ефективності навчання лікарі отримують нові теоретичні знання та удосконалюють практичні навички на очній формі навчання.

Перевага симулятивного навчання від інших методів дає можливість формувати у післядипломників професійну не тільки компетентність, а й удосконалення професійної діяльності. Перевагами очно-заочних методів навчання є формування в фахівців, у тому числі не тільки у стоматологів, вмінь: теоретичних; удосконалення практичних; творчих; комунікативних; соціальних; рефлексивних

Біографії авторів

Андрій Вікторович Сидоряко, Запорізький державний медико-фармацевтичний університет

Кандидат медичних наук, асистент

Кафедра «Стоматології післядипломної освіти»

Навчально науковий інститут післядипломної освіти

Свілана Василівна Сидоряко

Лікар-стоматолог

Посилання

  1. Babayev, V., Stadnik, G., Momot, T. (2019). Digital transformation in the field of higher education in globalization conditions. Municipal Economy of Cities, 2 (148), 2–9. doi: https://doi.org/10.33042/2522-1809-2019-2-148-2-9
  2. Bykov, V. Yu.; Kremen, V. H., Liashenko, O. I. (Eds.) (2019). Tsyfrova transformatsiia suspilstva i rozvytok kompiuterno- tekhnolohichnoi platformy osvity i nauky Ukrainy. Informatsiino- tsyfrovyi osvitnii prostir Ukrainy: transformatsiini protsesy i perspektyvy rozvytku, 20–26.
  3. Buinytska, O. P., Varchenko-Trotsenko, L. O., Hrytseliak, B. I. (2020). Digitization of higher education institution. Osvitolohichnyi dyskurs, 1 (28), 64–79.
  4. Vlasenko, O. V., Rodinkova, V. V., Kharkovenko, R. V., Serheta, I. V., Drachuk, O. P., Ahafonov, K. M. ta in. (2023). Navchalno-metodychna konferentsiia aktualni problemy yakisnoi pidhotovky medychnykh kadriv u nadzvychainykh umovakh. Vinnytsia, 296.
  5. Dushchenko, О. (2021). Current state of digital transformation of education. Physical and Mathematical Education, 28 (2), 40–45. doi: https://doi.org/10.31110/2413-1571-2021-028-2-007
  6. Ivaniuk, I. V., Ovcharuk, O. V. (2020). The response of ukrainian teachers to Сovid-19: challenges and needs in the use of digital tools for distance learning. Information Technologies and Learning Tools, 77 (3), 282–291. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v77i3.3952
  7. Karpliuk, S. O. (2019). Osoblyvosti tsyfrovizatsii osvitnoho protsesu u vyshchii shkoli. Informatsiino- tsyfrovyi osvitnii prostir Ukrainy: transformatsiini protsesy i perspektyvy rozvytku. Kyiv, 188–197.
  8. Paliichuk, V. I. (2019). Deiaki aspekty profesiinoi pidhotovky maibutnikh stomatolohiv metodamy sytuatyvnoho modeliuvannia. Suchasna stomatolohiia, 5, 106–109.
  9. Sukhonos, V. V., Harust, Yu. V., Shevtsov, Y. A. (2019). Digitalization of education in Ukraine: foreign experience and domestic perspective of implementation. Legal Horizons, 19 (32), 79–86. doi: https://doi.org/10.21272/legalhorizons.2019.i19.p79
  10. Stasiuk, O. A., Vyzhenko, Ye. Ye., Kuroiedova, V. D. (2020). Vprovadzhennia elementiv dystantsiinoho navchannia vpisliadyplomnu medychnu osvitu na kafedri pisliadyplomnoi osvity likariv-ortodontiv., Suchasna medychna osvita: metodolohiia, teoriia, praktyka. Poltava, 211–212. Available at: https://core.ac.uk/reader/347289931

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-31

Як цитувати

Сидоряко, А. В., & Сидоряко, С. В. (2023). Особливості навчання лікарів післядипломної освіти в екстремальних умовах. ScienceRise: Pedagogical Education, (3(54), 32–35. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.281845

Номер

Розділ

Педагогічна освіта