Проведення практичних занять у іноземних студентів на кафедрі хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії НМУ імені О. О. Богомольця в умовах воєнного стану в Україні
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.282576Ключові слова:
дистанційне навчання, медична освіта, хірургічна стоматологія, практичні заняття, студентиАнотація
В умовах запровадженого воєнного стану та пандемії COVID-19 по всій території України змішана форма навчання виявилася єдиною можливою формою освітнього процесу. В статті висвітлено особливості проведення практичних занять із дисципліни «Хірургічна стоматологія» з іноземними студентами на кафедрі хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії Національного медичного університету (НМУ) імені О.О. Богомольця в умовах воєнного стану в Україні. Для реалізації та адекватного віртуального забезпечення дистанційної освіти в НМУ імені О.О. Богомольця використовувалася дистанційна освітня платформа LIKAR_NMU, Zoom, Google Meet, сайт університету, сайт бібліотеки НМУ, месенджери Skype, Telegram, Viber, електронна пошта. Проте найбільшим недоліком дистанційного навчання була відсутність можливості працювати з пацієнтом та оволодівати практичними навичками. Іноземні студенти, що повернулися в Україну та відвідували навчання очно, відпрацьовували практичні навички на фантомах і муляжах, були присутні на оперативних втручаннях в клініці, самостійно під керівництвом викладача виконували анестезії, видаляли зуби, асистували на операціях на щелепно-лицевій ділянці. Студенти, що навчаються дистанційно, за рахунок відеоконференцій також мали можливість в онлайн режимі, у реальному часі, бачити операції, що проводилися в Стоматологічному медичному центрі НМУ імені О.О. Богомольця. Завдяки технічним можливостям і навчальним інтернет-платформам, які активно використовуються під час дистанційного навчання студентами і викладачами НМУ імені О.О. Богомольця, в умовах воєнного часу продовжується та вдосконалюється начальний процес щодо отримання сучасної вищої медичної освіти, зокрема з хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії
Посилання
- Kuchyn, Y. L., Lymar, L. V. (2022). Basic principles of organization of distance learning for medical students. Medical Education, 1, 30–37. doi: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12652
- Keegan, D. (2013). Foundations of distance education. Routledge, 224. doi: https://doi.org/10.4324/9781315004822
- Lee, K., Fanguy, M., Lu, X. S., Bligh, B. (2021). Student learning during COVID-19: It was not as bad as we feared. Distance Education, 42 (1), 164–172. doi: https://doi.org/10.1080/01587919.2020.1869529
- Stoehr, F., Müller, L., Brady, A., Trilla, A., Mähringer-Kunz, A., Hahn, F. et al. (2021). How COVID-19 kick-started online learning in medical education – The DigiMed study. PLOS ONE, 16 (9). doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0257394
- Rose, S. (2020). Medical Student Education in the Time of COVID-19. JAMA, 323 (21), 2131–2132. doi: https://doi.org/10.1001/jama.2020.5227
- Gorey, J. (2022). Teaching in a Pandemic: How Educators are Handling the Sudden Shift to Distance Learning. Available at: https://earthwatch.org/stories/teaching-pandemic-how-educators-are-handling-sudden-shift-distance-learning?gclid=Cj0KC-QiAveebBhD_ARIsAFaAvrHIdSm8BlvqvwrKLWK0acBl387l4xt_-VdYi3ruRXz3BFnE-5rn2w0aAplREALw_wcB
- Pro orhanizatsiiu navchalnoho protsesu dlia studentiv 2–6 kursiv dennoi formy navchannia v osinno-zymovomu semestri 2022–2023 navchalnoho roku (2022). Nakaz NMU No. 451. 18.08.2022. Available at: https://drive.google.com/file/d/1CW6VhUH7i7JARU2tMF-Un-55xEXx4yPo/view
- Tkachenko, L., Khmelnytska, O. (2021). Peculiarities of implementing distance learning in the educational process of a higher education institution. Pedagogy of the Formation of a Creative Person in Higher and Secondary Schools, 3 (75), 91–96. doi: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.75-3.18
- Volosovets, O. P., Vyhovska, O. V., Kryvopustov, S. P., Kuzmenko, A. Y., Loginova, I. O., Cherny, O. F. et al. (2020). Distance learning as an information and communicative technology of the undergraduate training of pediatricians in the contemporary challenge. Medical Education, 3, 9–12. doi: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11435
- So, H. Y., Chen, P. P., Wong, G. K. C., Chan, T. T. N. (2019). Simulation in medical education. Journal of the Royal College of Physicians of Edinburgh, 49 (1), 52–57. doi: https://doi.org/10.4997/jrcpe.2019.112
- Volovar, O. S., Malanchuk, V. O., Shevchuk, R. I. (2021). Khirurhichna stomatolohiia v umovakh karantynu na kafedri khirurhichnoi stomatolohii ta shchelepno-lytsevoi khirurhii NMU imeni O.O. Bohomoltsia. Materialy VII z’izdu Ukrainskoi asotsiatsii shchelepno-lytsevykh khirurhiv z mizhnarodnoiu uchastiu. Kyiv, 201–203.
- Volovar, O. S., Malanchuk, V. O., Shevchuk, R. I. (2021). Vykorystannia internet-platformy Zoom na praktychnykh zaniattiakh z dystsypliny «Khirurhichna stomatolohiia». Aktualni pytannia suchasnoi stomatolohii. Kyiv, 87–88.
- Veb-storinka kafedry khirurhichnoi stomatolohii ta shchelepno-lytsevoi khirurhii NMU imeni O. O. Bohomoltsia. Available at: https://nmuofficial.com/zagalni-vidomosti/kafedri/department-surgical-dentistry-maxillofacial-surgery/
- LIKAR_NMU. Navchalna platforma NMU imeni O. O. Bohomoltsia. Available at: https://likar.nmu.kiev.ua/
- Coursera. Navchalna platforma. Available at: https://coursera.org/
- Prometheus. Navchalna platforma. Available at: https://prometheus.org.ua/
- EdEra. Navchalna platforma. Available at: https://www.ed-era.com/
- KhanAcademy. Navchalna platforma. Available at: https://www.khanacademy.org/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Oksana Volovar, Oksana Kryzhanivska, Volodymyr Shvydchenko, Mykola Oblap, Roman Shevchuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.