Проведення практичних занять у іноземних студентів на кафедрі хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії НМУ імені О. О. Богомольця в умовах воєнного стану в Україні

Автор(и)

  • Оксана Степанівна Воловар Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Україна https://orcid.org/0000-0002-6724-0266
  • Оксана Олександрівна Крижанівська Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Україна https://orcid.org/0000-0002-1988-0920
  • Володимир Сергійович Швидченко Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Україна https://orcid.org/0000-0002-6090-0794
  • Микола Вадимович Облап Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Україна https://orcid.org/0000-0002-5959-2624
  • Роман Ігорович Шевчук Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Україна https://orcid.org/0000-0002-1025-2434

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.282576

Ключові слова:

дистанційне навчання, медична освіта, хірургічна стоматологія, практичні заняття, студенти

Анотація

В умовах запровадженого воєнного стану та пандемії COVID-19 по всій території України змішана форма навчання виявилася єдиною можливою формою освітнього процесу. В статті висвітлено особливості проведення практичних занять із дисципліни «Хірургічна стоматологія» з іноземними студентами на кафедрі хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії Національного медичного університету (НМУ) імені О.О. Богомольця в умовах воєнного стану в Україні. Для реалізації та адекватного віртуального забезпечення дистанційної освіти в НМУ імені О.О. Богомольця використовувалася дистанційна освітня платформа LIKAR_NMU, Zoom, Google Meet, сайт університету, сайт бібліотеки НМУ, месенджери Skype, Telegram, Viber, електронна пошта. Проте найбільшим недоліком дистанційного навчання була відсутність можливості працювати з пацієнтом та оволодівати практичними навичками. Іноземні студенти, що повернулися в Україну та відвідували навчання очно, відпрацьовували практичні навички на фантомах і муляжах, були присутні на оперативних втручаннях в клініці, самостійно під керівництвом викладача виконували анестезії, видаляли зуби, асистували на операціях на щелепно-лицевій ділянці. Студенти, що навчаються дистанційно, за рахунок відеоконференцій також мали можливість в онлайн режимі, у реальному часі, бачити операції, що проводилися в Стоматологічному медичному центрі НМУ імені О.О. Богомольця. Завдяки технічним можливостям і навчальним інтернет-платформам, які активно використовуються під час дистанційного навчання студентами і викладачами НМУ імені О.О. Богомольця, в умовах воєнного часу продовжується та вдосконалюється начальний процес щодо отримання сучасної вищої медичної освіти, зокрема з хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії

Біографії авторів

Оксана Степанівна Воловар, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

Доктор медичних наук, професор

Кафедра хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії

Оксана Олександрівна Крижанівська, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

Асистент

Кафедра хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії

Володимир Сергійович Швидченко, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

Кандидат медичних наук, асистент

Кафедра хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії

Микола Вадимович Облап, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

Кандидат медичних наук, асистент

Кафедра хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії

Роман Ігорович Шевчук, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

Асистент

Кафедра хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії

Посилання

  1. Kuchyn, Y. L., Lymar, L. V. (2022). Basic principles of organization of distance learning for medical students. Medical Education, 1, 30–37. doi: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12652
  2. Keegan, D. (2013). Foundations of distance education. Routledge, 224. doi: https://doi.org/10.4324/9781315004822
  3. Lee, K., Fanguy, M., Lu, X. S., Bligh, B. (2021). Student learning during COVID-19: It was not as bad as we feared. Distance Education, 42 (1), 164–172. doi: https://doi.org/10.1080/01587919.2020.1869529
  4. Stoehr, F., Müller, L., Brady, A., Trilla, A., Mähringer-Kunz, A., Hahn, F. et al. (2021). How COVID-19 kick-started online learning in medical education – The DigiMed study. PLOS ONE, 16 (9). doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0257394
  5. Rose, S. (2020). Medical Student Education in the Time of COVID-19. JAMA, 323 (21), 2131–2132. doi: https://doi.org/10.1001/jama.2020.5227
  6. Gorey, J. (2022). Teaching in a Pandemic: How Educators are Handling the Sudden Shift to Distance Learning. Available at: https://earthwatch.org/stories/teaching-pandemic-how-educators-are-handling-sudden-shift-distance-learning?gclid=Cj0KC-QiAveebBhD_ARIsAFaAvrHIdSm8BlvqvwrKLWK0acBl387l4xt_-VdYi3ruRXz3BFnE-5rn2w0aAplREALw_wcB
  7. Pro orhanizatsiiu navchalnoho protsesu dlia studentiv 2–6 kursiv dennoi formy navchannia v osinno-zymovomu semestri 2022–2023 navchalnoho roku (2022). Nakaz NMU No. 451. 18.08.2022. Available at: https://drive.google.com/file/d/1CW6VhUH7i7JARU2tMF-Un-55xEXx4yPo/view
  8. Tkachenko, L., Khmelnytska, O. (2021). Peculiarities of implementing distance learning in the educational process of a higher education institution. Pedagogy of the Formation of a Creative Person in Higher and Secondary Schools, 3 (75), 91–96. doi: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.75-3.18
  9. Volosovets, O. P., Vyhovska, O. V., Kryvopustov, S. P., Kuzmenko, A. Y., Loginova, I. O., Cherny, O. F. et al. (2020). Distance learning as an information and communicative technology of the undergraduate training of pediatricians in the contemporary challenge. Medical Education, 3, 9–12. doi: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11435
  10. So, H. Y., Chen, P. P., Wong, G. K. C., Chan, T. T. N. (2019). Simulation in medical education. Journal of the Royal College of Physicians of Edinburgh, 49 (1), 52–57. doi: https://doi.org/10.4997/jrcpe.2019.112
  11. Volovar, O. S., Malanchuk, V. O., Shevchuk, R. I. (2021). Khirurhichna stomatolohiia v umovakh karantynu na kafedri khirurhichnoi stomatolohii ta shchelepno-lytsevoi khirurhii NMU imeni O.O. Bohomoltsia. Materialy VII z’izdu Ukrainskoi asotsiatsii shchelepno-lytsevykh khirurhiv z mizhnarodnoiu uchastiu. Kyiv, 201–203.
  12. Volovar, O. S., Malanchuk, V. O., Shevchuk, R. I. (2021). Vykorystannia internet-platformy Zoom na praktychnykh zaniattiakh z dystsypliny «Khirurhichna stomatolohiia». Aktualni pytannia suchasnoi stomatolohii. Kyiv, 87–88.
  13. Veb-storinka kafedry khirurhichnoi stomatolohii ta shchelepno-lytsevoi khirurhii NMU imeni O. O. Bohomoltsia. Available at: https://nmuofficial.com/zagalni-vidomosti/kafedri/department-surgical-dentistry-maxillofacial-surgery/
  14. LIKAR_NMU. Navchalna platforma NMU imeni O. O. Bohomoltsia. Available at: https://likar.nmu.kiev.ua/
  15. Coursera. Navchalna platforma. Available at: https://coursera.org/
  16. Prometheus. Navchalna platforma. Available at: https://prometheus.org.ua/
  17. EdEra. Navchalna platforma. Available at: https://www.ed-era.com/
  18. KhanAcademy. Navchalna platforma. Available at: https://www.khanacademy.org/

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-31

Як цитувати

Воловар, О. С., Крижанівська, О. О., Швидченко, В. С., Облап, М. В., & Шевчук, Р. І. (2023). Проведення практичних занять у іноземних студентів на кафедрі хірургічної стоматології та щелепно-лицевої хірургії НМУ імені О. О. Богомольця в умовах воєнного стану в Україні. ScienceRise: Pedagogical Education, (3(54), 23–26. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.282576

Номер

Розділ

Педагогічна освіта