Викладання дисципліни «Дитяча хірургічна стоматологія» в умовах воєнного стану
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.282597Ключові слова:
викладання, дитяча хірургічна стоматологія, воєнний стан, дистанційне навчання, студентоцентрована концепція, анкетуванняАнотація
Система вищої освіти України загалом та Національного медичного університету імені О. О. Богомольця зокрема зазнала серйозних трансформацій спочатку внаслідок пандемії, а далі – збройної агресії та запровадженням військового стану на території України. Процес формування професійних компетентностей здобувача вищої освіти складається з декількох складових: теоретичної частини, опанування практичних навичок, самостійної роботи з використанням навчально-методичної літератури, інтерактивних методів, тестування, video-конференцій. В умовах воєнного стану важливого значення набувають сучасні інтерактивні методи навчання – лекції, відео-виконання практичних навичок та проведення обстеження хворих з певними нозологіями, опис та інтерпретація результатів додаткових методів обстеження пацієнтів. Запропонований робочий зошит став основним інструментом для контролю самостійної роботи студентів, який доповнено інтерактивними елементами – QR-кодами, що дозволяє викладачу оцінити якість підготовки студента до заняття. На клінічний базі були створені умови для безперервного безпечного очного навчання студентів в укритті, що дало можливість продовження занять під час сигналу «Повітряна тривога». Очна форма навчання дозволяє безпосередньо працювати студенту з пацієнтами. Перехід на дистанційну форму навчання суттєво змінив архітектоніку навчального процесу, особливо його практичну частину та активне реальне спілкування з викладачем та пацієнтами. Для визначення якості навчання та покращення організації навчального процесу по завершенню циклу студентам-випускникам було запропоновано пройти анонімне опитування у вигляді Google-форми анкетування. Результати анкетування студентів дозволили колективу кафедри виявити сильні та слабкі сторони в організації навчального процесу для подальшого його удосконалення
Посилання
- Impact of the War on Higher Education in Ukraine (2022). Available at: https://pon.org.ua/info-english/engnews/9820-impact-of-the-war-on-higher-education-in-ukraine.html
- Ivanchenko, O., Lurie, K., Melnikova, O. (2023). Higher education in ukraine during war. Grail of Science, 24, 519–522. doi: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.17.02.2023.099
- Goncharuk-Khomyn, M., Kaliy, V., Pohorilyak, R., Cavalcanti, A., Keniuk, A., Yavuz, Y., Boychuk, B. (2023). Impact of war on foreign students’ satisfaction with quality of dental and medical education in Ukraine. Brazilian Oral Research, 37. doi: https://doi.org/10.1590/1807-3107bor-2023.vol37.0026
- Oktysiuk Yu. V. (2018). Peculiarities of teaching paediatric oral surgery during ects implementing. Visnyk Ukrainskoi medychnoi stomatolohichnoi akademii. Aktualni problemy suchasnoi medytsyny, 18 (1 (61)), 256–259.
- Harkov, L. V., Iakovenko, L. M., Chekhova, І. L. (2015). 20 Years Experience of Surgical Dentistry and Maxillofacial Surgery of Childhood National Medical University. Profіlaktichna ta ditiacha stomatologіia, 2, 40–44. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ptdc_2015_2_11
- Kuchyn, Yu. L., Vlasenko, O. M., Kucherenko, I. I., Mykytenko, P. V. (2023). Individual educational trajectory of higher medical education students: methodological and technical aspects of implementation. Innovate Pedagogy, 2 (56), 163–169. doi: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/56.2.36
- Fares, J., Fares, M. Y., Fares, Y. (2020). Medical schools in times of war: Integrating conflict medicine in medical education. Surgical Neurology International, 11, 5. https://doi.org/10.25259/sni_538_2019
- Stølen, S., Stensak, B. (2022). Universities in war and conflict zones – the need for more knowledge and long-term collaborations. The Guild the European Research Intensive-Universities.
- Smith, A. (2011). Think piece prepared for the Education for All Global Monitoring Report UNESCO. The hidden crisis: Armed conflict and education Education and Conflict.
- Dobiesz, V. A., Schwid, M., Dias, R. D., Aiwonodagbon, B., Tayeb, B., Fricke, A., Pham, P., Erickson, T. B. (2022). Maintaining health professional education during war: A scoping review. Medical Education, 56 (8), 793–804. doi: https://doi.org/10.1111/medu.14808
- Yakovenko, L. M., Yefymenko, V. P. (2021). Klinichna baza kafedr yak skladova bezperervnoho osvitnoho protsesu studenta-medyka v suchasnykh umovakh. UMSA – stolittia innovatsiinykh napriamkiv ta naukovykh dosiahnen (do 100-richchia zasnuvannia UMSA), 96–97.
- Yakovenko, L. M., Yefymenko, V. P., Kovtun, T. O., Shafeta, O. B. (2021). Osvitnii protses na bazi klinichnoi kafedry universytetu v umovakh medychnoi reformy Ukrainy. Materialy pidsumkovoi LXIV naukovo-praktychnoi konferentsii. Ternopil, 199–200.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Vladyslav Iefymenko, Iryna Chekhova, Tetiana Kovtun
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.