Роль сім’ї у формуванні моральних якостей підлітків
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.283865Ключові слова:
соціалізація, сім'я, підліток, соціальне виховання, освіта, соціальні відносини, батьки, формування, виховання, дитинаАнотація
Сім'я як невід'ємна складова суспільства і унікальний аспект суспільних відносин є важливим засобом виховання і формування моральних засад підростаючого покоління. Саме в ній відбувається складний і важливий процес формування особистості людини в усіх напрямках: фізичному, трудовому, духовному, моральному, естетичному. Сім’я не лише закладає основу, а й оточує людину, вічно живе й послідовно набуває міцних духовних цінностей, що розширює можливості для духовного виховання й освіти, формування світогляду та збагачення внутрішнього світу. Саме тут учень вперше вступає в суспільне життя, вивчає свої цінності, норми поведінки, спосіб мислення та мову. Іншими словами, сім’я – це школа виховання, передачі життєвого досвіду, життєвої мудрості.
Основною метою дослідження є визначення ролі та значення сім’ї у формуванні учнів як особистостей.
Усвідомлення та реалізація потреб і можливостей формування моральних засад особистості в сім’ї є однією з умов всебічного розвитку особистості. Тому важливо визначити вибір «материнського зв’язку» в духовно-моральному світі людини в кожен конкретний історичний період, за допомогою якого можна виявити оптимальний керуючий вплив на характер її духовно-морального становлення.
Сім'я, у свою чергу, є механізмом, який випливає з морально-етичних і соціокультурних норм суспільства в цілому, закладаючи основи морального виховання особистості учня, розвиваючи механізм контролю за його\її поведінкою. Існування протиріч між цими нормами в реальному житті ще більше посилює роль сім’ї як посередника між суспільством і особистістю та впливає на формування ціннісних орієнтирів молодого покоління
Посилання
- İmamverdiyeva, N., Mirzəliyeva, N. (2022). Yeniyetməlik və yetkinlik yaşına çatmış uşaqların sosiallaşmasına ailədaxili münasibətlərin təsiri. Metodik vəsait. Bakı, 206.
- Hüseynzadə, R. L., Allahverdiyeva, L. Z. (2016). Ailə pedaqogikası. Dərslik. Bakı: ADPU, 340.
- Əlizadə, H. Ə. (2014). Sosial pedaqogika. Bakı: Elm, 487.
- Watson, G. (1933). A critical note on two attitude studies. MentalHygiene, 412.
- Pchelintceva, N. D. (2001). Vospitanie detei i podrostkov v selskoi azerbaidzhanskoi seme (vtoraia polovina KhKh veka). Moscow, 147.
- Mutallimov, T. B. (2007). Osobennosti formirovaniia natcionalnogo dukha azerbaidzhanskogo etnosa. Ufa, 178.
- Faber, A. (2009). Kak govorit, chtoby deti slushali, i kak slushat, chtoby deti govorili. Moscow: Eksmo, 384.
- Volkov, G. N. (2000). Etnopedagogika. Moscow: Izdatelskii tcentr «Akademiia», 176.
- Waters, V. (1988). The rational-emotive point of view of discipline. New York: International Universities Press, Inc., 626.
- Travillion, K., Snyder, J. (1993). The role of maternal discipline and involvement in peer rejection and neglect. Journal of Applied Developmental Psychology, 14 (1), 37–57. doi: https://doi.org/10.1016/0193-3973(93)90022-n
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Narmina Mirzaliyeva Seyfal
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.