Розвиток маркетингової компетентності керівників гуртків закладів позашкільної освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.288883

Ключові слова:

маркетинг, компетентність, заклад позашкільної освіти, керівник гуртка, педагогічний працівник

Анотація

Посилення конкурентної боротьби на внутрішньому ринку України спонукало підприємства до більш активного впровадження маркетингу в їх діяльність. Один з таких інструментів - маркетингові дослідження.

Конкурентоспроможність закладу позашкільної освіти на ринку освітніх послуг може бути забезпечена комплексом професійних якостей керівника ЗПО як менеджера освіти, а також сформованою маркетинговою компетентністю педагогічних працівників, зокрема керівників гуртків.

Маркетингові вміння як здатність особистості застосовувати отримані маркетингові знання в реалізації маркетингового підходу до управління закладом позашкільної освіти загалом чи, наприклад, окремими його складовими частинами (гуртки, студії тощо) дають змогу організувати освітній процес і процес управління на основі врахування потреб особистості. Наявність маркетингових знань та вмінь забезпечує науковість і технологічність маркетингової діяльності в ЗПО.

У дослідженні розглянуто сутність та структуру маркетингової компетентності викладача. Обґрунтовано актуальність формування цієї компетентності як важливої професійної якості сучасного викладача вищої школи.

Ми прагнемо розкрити важливу роль маркетингових компетентностей керівників гуртків закладів позашкільної освіти та розвиток професіоналізму педагогічного працівника. Управління маркетингом веде до іншого розуміння, переосмислення категорії «якість», що в кінцевому підсумку змінює весь навчальний процес. У дослідженні зроблена спроба розглянути педагогічного працівника як суб’єкта та як об’єкта маркетингової діяльності, висвітлюючи багатовимірність його ролі з точки зору маркетингового підходу. У цій публікації представлена варіативна модель персоніфікованого професійного розвитку педагогічного працівника, побудована на використанні маркетингових технологій

Посилання

  1. Turbar, T. V. (2020). Do problemy formuvannia marketynhovoi kompetentnosti vykladachiv. Elektronnyi zbirnyk naukovykh prats ZOIPPO, 2 (2 (39)). Available at: https://drive.google.com/file/d/1JnkdSRLUvAXDMj33Kyl9voy5y2BrswO5/view
  2. Millson, M. R., Wilemon, D. L. (2008). The strategy of managing innovation and technology. Pearson Prentice Hall.
  3. Ren, S., Eisingerich, A. B., Tsai, H.-T. (2015). How do marketing, research and development capabilities, and degree of internationalization synergistically affect the innovation performance of small and medium-sized enterprises (SMEs)? A panel data study of Chinese SMEs. International Business Review, 24 (4), 642–651. doi: https://doi.org/10.1016/j.ibusrev.2014.11.006
  4. Morgan, N. A., Feng, H., Whitler, K. A. (2018). Marketing Capabilities in International Marketing. Journal of International Marketing, 26 (1), 61–95. doi: https://doi.org/10.1509/jim.17.0056
  5. Riabova, Z. V. (2010). Marketynhovi doslidzhennia v upravlinni navchalnym zakladom. UMO NAPN Ukrainy. Available at: https://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_5/23.pdf
  6. Prosina, O. (2020). Methodology of a SWOT analysis for strategic planning of educational activities of institution of out-of-school education in the time of pandemic. Theoretical and Methodical Problems of Children and Youth Education, 24-2, 141–152. doi: https://doi.org/10.32405/2308-3778-2020-24-2-141-152
  7. Pankrukhin, A. P. Marketing obrazovatelnykh uslug. Gildiia marketologov. Available at: http://pankrukhin.ru/wordpress/wp-content/uploads/2014/12/Marketing_obrazovatelnueh_uslug.pdf
  8. Vasyliuk, A., Dei, M. (Eds.) (2019). Yakist vyshchoi osvity: teoriia i praktyka. Kyiv, Nizhyn: Vydavets PP Lysenko M. M., 176.
  9. Farukhshyna, M. Sh. (2018). Zastosuvannia instrumentiv pedahohichnoho marketynhu v profesiinii diialnosti pedahoha Novoi ukrainskoi shkoly. Shkilnyi svit, 37–41.
  10. Zahorodnii, C. (2017). Rozvytok u kerivnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv innovatsiinoi kompetentnosti u systemi pisliadyplomnoi osvity. Vinnytsia.
  11. Luhova, V., Sierikov, D. (2017). Diahnostyka upravlinskoi kompetentnosti kerivnyka. Aktualnie nauchnie yssledovanyia v sovremennom myre, 3 (23 (4)), 36–41.
  12. Pro zatverdzhennia Typovoi osvitnoi prohramy orhanizatsii i provedennia pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh pratsivnykiv zakladamy pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity (2018). Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy No. 36. 15.01.2018. Available at: https://drive.google.com/file/d/1mG7U91TLtuHS7aEaBW1B_MuTP5fdgIis/view

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-31

Як цитувати

Борсук, О. В. (2023). Розвиток маркетингової компетентності керівників гуртків закладів позашкільної освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (4(55), 4–8. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.288883

Номер

Розділ

Педагогічна освіта