Принципи формування іншомовної комунікативної компетентності фахівців з навігації і управління морськими суднами в умовах неперервної освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.289172

Ключові слова:

професійна підготовка, іншомовна комунікативна компетентність, фахівці з управління суднами, неперервна освіта

Анотація

У статті проаналізовано основні принципи, що закладені в основу модернізації професійної підготовки фахівців. На основі аналізу обґрунтовано, що формування іншомовної комунікативної компетентності фахівців з управління судном в умовах неперервної освіти представляє процес, орієнтований на реалізацію завдань розвитку мовної особистості, здатної здійснювати самостійну комунікативну діяльність в інтегрованому полікультурному середовищі, працювати з інформацією в системі іншомовної лінгвокультури і використовувати її в особистих і професійних цілях. Процес формування є ефективним за умови дотримання наступних принципів аксіологізації (передбачає розвиток умінь будувати мовленнєву поведінку, адекватну соціокультурним особливостям лінгвосоціуму); системності та наступності (забезпечується методично та психологічно обґрунтованою побудовою програм та посібників, а також дотриманням послідовності переходу від простого до складного у навчальному процесі); міждисциплінарної інтеграції (передбачає формування спеціальних знань, навичок та вмінь з урахуванням міжпредметних зв'язків, інтеграцію викладання англійської мови та технічних морських дисциплін); рефлексивності (передбачає свідоме ставлення до процесу навчання та оволодіння прийомами самооцінки і побудови самостійної роботи); комунікативності (передбачає формування іншомовної комунікативної компетентності фахівців на основі перенесення в реальне середовище); індивідуалізації (врахування здібностей, розвитку особистісного потенціалу та індивідуальності курсантів, розуміння та реагування викладача на потреби студентів); неперервності (цілеспрямоване і поступове поєднання окремих етапів професійного розвитку)

Біографія автора

Ірина Вікторівна Швецова, Херсонська державна морська академія

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра англійської мови у судноводінні

Посилання

  1. Kontseptualni pidkhody do rozvytku bahatorivnevoi pedahohichnoi osvity v Ukraini (2011). Kyiv: NPU imeni M.P. Drahomanova.
  2. Kobernyk, O. M. (2015). Formation of the students’ training and cognitive activity in the implementation of problem-based learning technology. Professional Education: methodology, theory and technologies, 1, 72–82.
  3. Radkevych, V. (2021). Modernization of professional (vocational) education in accordance with the needs of society and the requirements of the labour market. Professional Pedagogics, 2 (23), 4–18. doi: https://doi.org/10.32835/2707-3092.2021.23.4-18
  4. Smyrnova, I. M. (2018) Teoretychni metodychni osnovy profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv tekhnolohii do rozroblennia i vykorystannia elektronnykh osvitnikh resursiv. Kyiv, 709.
  5. Hlikman, S. (2018). Model of functioning of professional qualities of future navigators in the process of special training. ScienceRise: Pedagogical Education, 5 (25), 9–13. doi: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.134694
  6. Lipshyts, L. (2019). Approaches and principles of formation of sociocultural competence of future navigators of international voyages. Young Scientist, 7.2 (71.2), 15–17.
  7. Zheliaskov, V. Ya. (2020). Theoretical and methodical principles of future navigators’ training in higher marine educational establishments for professional communicative interaction. Khmelnitsky, 545.
  8. Barsuk, S. L. (2016). Pedagogical conditions of formation of foreign professional communicative skills of future navigators based on Communicative and Cognitive approaches. Kherson.
  9. Smelikova, V. B. (2017). Preparation of future navigators for professionally-oriented communication by means of case-technologies. Kherson, 305.
  10. Danylenko, O. B. (2020). Neperervna profesiina pidhotovka maibutnikh sudnovodiiv u vyshchykh morskykh navchalnykh zakladakh: teoriia i praktyka. Zaporizhzhia: AA Tandem, 564.
  11. Nitenko, O. V. (2015). Inshomovna pidhotovka fakhivtsiv prava v trytsyklovii systemi vyshchoi osvity: yevropeiskyi dosvid. Kyiv, 446.
  12. Valentyna, K., Iryna, S. (2019). Standard maritime communication phrases as a training need. Pedagogical Sciences, 88, 104–109. doi: https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2019-88-17
  13. Osvitno-profesiina prohrama «Navihatsiia i upravlinnia morskymy sudnamy» (2018). Nakaz MON Ukrainy No. 1239. 13.11.2018.
  14. Shvetsova, I., Moroz, O. (2020). Professionally-oriented communicative competency of seafarers. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, 12, 173–184.
  15. Mykhailova, L., Zhyla, H. (2023). Principles of organizing individual work of students of non-language schools. Humanities Science Current Issues, 3 (60), 125–129. doi: https://doi.org/10.24919/2308-4863/60-3-19
  16. Melnychuk, S., Shvetsova, I., Luts, L., Franko, I. (2021). Theoretical fundamentals of study of values and value orientations in management of psychological scientific space. Journal of Management Information and Decision Sciences, 24 (2), 1–6.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-31

Як цитувати

Швецова, І. В. (2023). Принципи формування іншомовної комунікативної компетентності фахівців з навігації і управління морськими суднами в умовах неперервної освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (4(55), 21–27. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.289172

Номер

Розділ

Педагогічна освіта