Соціально-педагогічні аспекти при роботі з ромськими спільнотами

Автор(и)

  • Лариса Юріївна Полівко Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0002-9102-2779

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.289914

Ключові слова:

ромська спільнота, дискримінація, ідентичність, громада, стигматизація, стратегія, інфраструктура, соціальна інклюзія, освіта, національні меншини

Анотація

Ромська спільнота завжди цікавила дослідників та громадських діячів у численних країнах світу через свою багату історію і унікальну культуру. Мова, традиції, релігія, історія та спосіб життя ромів є особливими і відзначаються своєю неповторністю. Проте ромська спільнота також стикається зі значущими соціальними та економічними викликами, які впливають на їхні можливості і якість життя. У цьому контексті робота з ромськими спільнотами має велике соціально-педагогічне значення. Соціально-педагогічні аспекти цієї роботи містять комплекс заходів та стратегій, спрямованих на поліпшення якості життя ромів, підвищення рівня освіти серед дітей і молоді, а також сприяння їхньому соціальному включенню та адаптації до життя в суспільстві з широкими можливостями. Актуальність цього дослідження пов’язана з необхідністю забезпечення соціальної інклюзії ромської спільноти, яка стикається з різними формами дискримінації та викликами в різних сферах життя. Гарантування прав людини для ромів є актуальною проблемою на глобальному рівні, і дослідження в галузі соціальної роботи та педагогіки може допомогти поліпшити їхнє становище. Це дослідження має на меті з’ясувати складні взаємозв’язки між ромською спільнотою та суспільством загалом, а також визначити найкращі практики та стратегії, які можуть сприяти покращенню життя ромських громад і сприяти їхній інтеграції в різні аспекти суспільного життя. Практичне значення цього дослідження проявляється у можливості розробки програм і ініціатив, спрямованих на поліпшення життя ромських громад. Ці програми будуть сприяти соціальній інтеграції ромів, збереженню їхньої культури та ідентичності. Розуміння соціокультурного контексту ромських спільнот і врахування їхніх потреб є ключовими для успішної роботи з цією громадою. Дослідження також наголошує на необхідності боротьби зі стигматизацією та дискримінацією на ґрунті етнічності та сприяє будівництву більш справедливого та інклюзивного суспільства. Підтримка розвитку ромських громад на місцевому рівні, включаючи покращення інфраструктури та сприяння їхній самоорганізації, є важливим етапом у створенні більш стійких та активних ромських спільнот

Біографія автора

Лариса Юріївна Полівко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Кандидатка психологічних наук, доцентка

Кафедрa соціальної роботи

Посилання

  1. Habryn, P. (2022). Orhanizatsiino-upravlinski problemy romskykh vnutrishno-peremishchenykh osib u Zakarpatskii oblasti v umovakh voiennoho stanu v Ukraini. Format rozvytku vidnosyn Ukrainy ta krain Tsentralnoi Yevropy u konteksti rosiisko-ukrainskoi viiny. Uzhhorod: TOV «RIK-U», 197–200.
  2. Habryn, P. V., Tokar, M. Yu. (2023). Some aspects of formation of characteristics of management culture among roma: on the example of the Zakarpats’ka oblast’ of Ukraine. Efficiency of Public Administration, 3 (72), 9–14. https://doi.org/10.36930/507201
  3. Polivko, L. Yu., Yaroshenko, A. O. (2017). Poserednytstvo yak forma sotsialnoi roboty z natsionalnoiu menshynoiu romiv. Sotsialna robota v Ukraini: teoriia i praktyka, 1-2, 75–82.
  4. Polivko, L. Yu.; Yaroshenko, A. O. (Ed.) (2018). Sotsialno-psykholohichni aspekty vkliuchennia romskoi hromady v sotsialnu vzaiemodiiu. Sotsialna polityka suchasnoho ukrainskoho suspilstva: sotsialno-zakhysnyi kontekst. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 167–175.
  5. Labosh, K. (2019). Osoblyvosti osvity ditei romskoho naselennia: suchasnyi stan, problemy ta tendentsii rozvytku. Sotsiolohiia ta sotsialna robota v umovakh natsionalnykh ta rehionalnykh vyklykiv. Uzhhorod: Hoverla, 56–57.
  6. Winman, T. (2018). The cultural brokering power of social pedagogy in education for Roma students. Nordic Social Work Research, 9 (1), 5–17. https://doi.org/10.1080/2156857x.2018.1463284
  7. Koleva, M. (2020). Educational Environment – A Social Project of Support for the Social Development of a Roma Child. Open Journal for Educational Research, 4 (1), 67–76. https://doi.org/10.32591/coas.ojer.0401.05067k
  8. Korobka, L., Vasiutynskyi, V., Vinkov, V. (2022). Pidtrymka styhmatyzovuvanykh menshyn: sotsialno-psykholohichni tekhnolohii. Kropyvnytskyi: Imeks-LTD, 178.
  9. Youth in action and the Roma community. Inclusion of diversity, 33. Available at: https://www.salto-youth.net/downloads/4-17-1799/Booklet%20Youth%20in%20Action%20and%20the%20Roma%20Community.pdf
  10. The innovatory practices in the field of education of Roma children. Council of Europe, 40. Available at: https://www.coe.int/t/dg4/education/roma/Source/GoodPractice_EN.PDF

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-31

Як цитувати

Полівко, Л. Ю. (2023). Соціально-педагогічні аспекти при роботі з ромськими спільнотами. ScienceRise: Pedagogical Education, (4(55), 15–20. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.289914

Номер

Розділ

Педагогічна освіта