Невизначеність батьків у планах та освіті дітей українських біженців у європейських країнах: пілотне дослідження
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.296502Ключові слова:
українські біженці, діти, школярі, освіта, невизначеність, дистанційна освіта, онлайн-освіта, інтеграційні класи, статус тимчасового захисту, моніторинг якості освітиАнотація
Мета цієї статті – краще зрозуміти рішення батьків щодо навчання своїх дітей в умовах невизначеності планів. Стаття зосереджена на двох аспектах. По-перше, автор показує, як, навіть за наявності достатньо сприятливих механізмів інтеграції в приймаюче суспільство, терміновий статус захисту та значна матеріальна підтримка, а також невизначеність впливають на досвід батьків-біженців зі статусом тимчасового захисту. Автор також хоче показати, як у період найбільшої невизначеності в планах батьків-біженців дистанційна освіта робить свій особливий і помітний внесок в освітню стратегію вимушено переселених школярів. Опитування було повністю анонімним, у ньому взяли участь 160 респондентів, 65 з яких зараз проживають у Німеччині, 61 у Польщі та 34 у Великобританії. У пілотному дослідженні взяли участь батьки з трьох країн – Польщі, Німеччини та Великої Британії. Це країни, які прийняли найбільшу кількість українських біженців. Було зроблено висновок, що бажання реалізувати всі можливі стратегії в освіті своїх дітей є найвищим серед тих, хто перебуває в стані найбільшої невизначеності. Такі батьки схильні продовжувати навчання дітей дистанційно в Україні та паралельно в місцевих школах. Подібна стратегія створює зайве навантаження на дітей і, можливо, погіршує їхню адаптацію в місцевих школах, але, на думку батьків, страхує дітей від можливих прогалин в освіті. Автор вважає, що міністерствам освіти приймаючих країн необхідно розробити більш гнучкі критерії варіантів продовження освіти для різних груп дітей-біженців, залежно від їхнього віку та планів батьків щодо повернення додому. Як приклад, у тих державах, де у українських школярів є обов’язок відвідувати школи, було б доцільно запровадити можливість навчатися тільки дистанційно в Україні, якщо це відповідає інтересам такої групи дітей. Також необхідно здійснювати моніторинг стану освіти тих школярів за кордоном, що навчаються виключно дистанційно в Україні
Посилання
- Hajak, V. L., Sardana, S., Verdeli, H., Grimm, S. (2021). A Systematic Review of Factors Affecting Mental Health and Well-Being of Asylum Seekers and Refugees in Germany. Frontiers in Psychiatry, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2021.643704
- Situation Ukraine refugee situation (2022). Available at: https://data.unhcr.org/en/situations/ukraine
- Crul, M., Lelie, F., Biner, Ö., Bunar, N., Keskiner, E., Kokkali, I. et al. (2019). How the different policies and school systems affect the inclusion of Syrian refugee children in Sweden, Germany, Greece, Lebanon and Turkey. Comparative Migration Studies, 7 (1). https://doi.org/10.1186/s40878-018-0110-6
- Hahn, E., Richter, D., Schupp, J., Back, M. D. (2019). Predictors of Refugee Adjustment: The Importance of Cognitive Skills and Personality. Collabra: Psychology, 5 (1). https://doi.org/10.1525/collabra.212
- Karaagac, D., Bilecen, B., Veenstra, R. (2022). Uncertainties shaping parental educational decisions: The case of Syrian refugee children in Turkey. Frontiers in Human Dynamics, 4. https://doi.org/10.3389/fhumd.2022.920229
- Karakayali, J. (2022). Die Beschulung der Kinder und Jugendlichen aus der Ukraine. Migrationspolitisches Portal der Heinrich-Böll-Stiftung. Heinrich-Böll-Stiftung. Available at: https://heimatkunde.boell.de/de/2022/06/02/die-beschulung-der-kinder-und-jugendlichen-aus-der-ukraine
- İcduygu, A., Sert, D. S. (2019). Introduction: Syrian Refugees – Facing Challenges, Making Choices. International Migration, 57 (2), 121–125. https://doi.org/10.1111/imig.12563
- Dryden-Peterson, S., Adelman, E., Bellino, M. J., Chopra, V. (2019). The Purposes of Refugee Education: Policy and Practice of Including Refugees in National Education Systems. Sociology of Education, 92 (4), 346–366. https://doi.org/10.1177/0038040719863054
- The potential contribution of Ukrainian refugees to the labour force in European host countries (2022). OECD. Available at: https://www.oecd.org/ukraine-hub/policy-responses/the-potential-contribution-of-ukrainian-refugees-to-the-labour-force-in-european-host-countries-e88a6a55/
- Maas, F., Münch, S., Schader, M., Schammann, H. (2021). The Politics of Uncertainty: Producing, Reinforcing, and Mediating (Legal) Uncertainty in Local Refugee Reception – Introduction to the Special Issue. Journal of Refugee Studies, 34 (4), 3559–3569. https://doi.org/10.1093/jrs/feab064
- Boholm, A. (2003). The cultural nature of risk: Can there be an anthropology of uncertainty? Ethnos, 68 (2), 159–178. https://doi.org/10.1080/0014184032000097722
- Robertson, S. (2018). Migrant, interrupted: The temporalities of ‘staggered’ migration from Asia to Australia. Current Sociology, 67 (2), 169–185. https://doi.org/10.1177/0011392118792920
- Maru, N., Nori, M., Scoones, I., Semplici, G., Triandafyllidou, A. (2022). Embracing uncertainty: rethinking migration policy through pastoralists’ experiences. Comparative Migration Studies, 10 (1). https://doi.org/10.1186/s40878-022-00277-1
- Horst, C., Grabska, K. (2015). Flight and Exile – Uncertainty in the Context of Conflict-Induced Displacement. Social Analysis, 59 (1), 1–18. https://doi.org/10.3167/sa.2015.590101
- Loyd, J. M., Ehrkamp, P., Secor, A. J. (2018). A geopolitics of trauma: Refugee administration and protracted uncertainty in Turkey. Transactions of the Institute of British Geographers, 43 (3), 377–389. https://doi.org/10.1111/tran.12234
- Khoo, S.-E., Hugo, G., McDonald, P. (2008). Which Skilled Temporary Migrants Become Permanent Residents and Why? International Migration Review, 42 (1), 193–226. https://doi.org/10.1111/j.1747-7379.2007.00118.x
- Kinkartz, S. (2022). Ukrainian refugee kids face a challenge in German schools. DW. Available at: https://www.dw.com/en/ukrainian-refugee-kids-face-a-challenge-in-german-schools/a-64109244
- Mansouri, F., Cauchi, S. (2007). A Psychological Perspective on Australia’s Asylum Policies1. International Migration, 45 (1), 123–150. https://doi.org/10.1111/j.1468-2435.2007.00398.x
- Phillimore, J., Cheung, S. Y. (2021). The violence of uncertainty: Empirical evidence on how asylum waiting time undermines refugee health. Social Science & Medicine, 282, 114154. https://doi.org/10.1016/j.socscimed.2021.114154
- Ineli-Ciger, M. (2016). A Temporary Protection Regime in Line with International Law: Utopia or Real Possibility? International Community Law Review, 18 (3-4), 278–316. https://doi.org/10.1163/18719732-12341332
- Dryden-Peterson, S. (2017). Refugee education: Education for an unknowable future. Curriculum Inquiry, 47 (1), 14–24. https://doi.org/10.1080/03626784.2016.1255935
- Matthews, J. (2008). Schooling and settlement: refugee education in Australia. International Studies in Sociology of Education, 18 (1), 31–45. https://doi.org/10.1080/09620210802195947
- Seuring, J., Will, G. (2022). German Language Acquisition of Refugee Children – The Role of Preschools and Language Instruction. Frontiers in Sociology, 7. https://doi.org/10.3389/fsoc.2022.840696
- Afifi, W. A., Afifi, T. D., Robbins, S., Nimah, N. (2013). The relative impacts of uncertainty and mothers’ communication on hopelessness among Palestinian refugee youth. American Journal of Orthopsychiatry, 83 (4), 495–504. https://doi.org/10.1111/ajop.12051
- Albrecht, C., Panchenko, T. (2022). Refugee Flow from Ukraine: Origins, Effects, Scales and Consequences. CESifo. Available at: https://www.cesifo.org/en/publications/2022/article-journal/refugee-flow-ukraine-origins-effects-scales-and-consequences
- Ukrainian children are back to school in EU cities (2022). Eurocities. Available at: https://eurocities.eu/latest/ukrainian-children-are-back-to-school-in-eu-cities/#:~:text=Some%202.25%20million%20Ukrainian%20minors,%20is%20not%20a%20minor%20issue.%20Accessed%20August%2021,%202022
- EU extends Ukrainian refugee protection to March 2024. InfoMigrants (2022). Ansa. Available at: https://www.infomigrants.net/en/post/43937/eu-extends-ukrainian-refugee-protection-to-march-2024
- Wójcik, K. (2023). Ukraińscy uczniowie rezygnują z polskich szkół. Rzeczpospolita. Available at: https://www.rp.pl/cudzoziemcy/art38430891-ukrainscy-uczniowie-rezygnuja-z-polskich-szkol
- After one year of the war in Ukraine, UNICEF calls to continue support and solidarity for Ukrainian children in Bulgaria (2023). Available at: https://www.unicef.org/bulgaria/en/press-releases/after-one-year-war-ukraine-unicef-calls-continue-support-and-solidarity-ukrainian
- The welcome given to Ukrainian refugees: some challenges and uncertainties (2022). Elcano Royal Institute. Available at: https://www.realinstitutoelcano.org/en/analyses/the-welcome-given-to-ukrainian-refugees-some-challenges-and-uncertainties/
- Prospects for Integration of Ukrainian Refugees into the German Labor Market: Results of the ifo Online Survey (2022). CESifo. Available at: https://www.cesifo.org/en/publications/2022/article-journal/prospects-integration-ukrainian-refugees-german-labor-market
- Panchenko, T., Poutvaara, P. (2022). Intentions to Stay and Employment Prospects of Refugees from Ukraine. Econpol Europe. Available at: https://www.econpol.eu/publications/policy_brief_46
- GefüChtete Aus Der Ukraine in Deutschland Flucht, Ankunft Und Leben (2022). Available at: https://doku.iab.de/grauepap/2022/gesamtbroschuere_ukraine.pdf
- Grierson, J. (2022). Ukrainians struggling to rent privately in UK, reveals ONS. The Guardian. Available at: https://www.theguardian.com/world/2022/nov/22/ukrainians-struggling-to-rent-privately-in-uk-reveals-ons
- Badanie: u ponad 51 proc. Ukraińców mieszkających w Polsce wzrósł standard życia (2022). Pap. Available at: https://www.wnp.pl/finanse/badanie-u-ponad-51-proc-ukraincow-mieszkajacych-w-polsce-wzrosl-standard-zycia,640619.html
- Lysiuk, O. (2022). Where do Ukrainians live in Poland, and who is paying for that? UBN. Available at: https://ubn.news/where-do-ukrainians-live-in-poland-and-who-is-paying-for-that/
- Kohlenberger, J., Pędziwiatr, K., Rengs, B., Riederer, B., Setz, I., Buber-Ennser, I. (2022). What the self-selection of Ukrainian refugees means for support in host countries. EUROPP. Available at: https://blogs.lse.ac.uk/europpblog/2022/09/07/what-the-self-selection-of-ukrainian-refugees-means-for-support-in-host-countries/
- Bryman, A. (2012). Social Research Methods. Oxford University Press, 766. Available at: https://www.amazon.com/Social-Research-Methods-Alan-Bryman/dp/0199588058
- Charmaz, K., Thornberg, R. (2020). The pursuit of quality in grounded theory. Qualitative Research in Psychology, 18 (3), 305–327. https://doi.org/10.1080/14780887.2020.1780357
- Garza, A. G. (2018). The temporality of illegality. Focaal, 2018 (81), 86–98. https://doi.org/10.3167/fcl.2018.810107
- Morrice, L. (2021). The promise of refugee lifelong education: A critical review of the field. International Review of Education, 67 (6), 851–869. https://doi.org/10.1007/s11159-021-09927-5
- Scholz, A. (2021). Moderating Uncertainty: The Reception of Refugee Children in the German Early Childhood Education and Care Sector. Journal of Refugee Studies, 34 (4), 3665–3687. https://doi.org/10.1093/jrs/feab050
- Walther, L., Fuchs, L. M., Schupp, J., von Scheve, C. (2020). Living Conditions and the Mental Health and Well-being of Refugees: Evidence from a Large-Scale German Survey. Journal of Immigrant and Minority Health, 22 (5), 903–913. https://doi.org/10.1007/s10903-019-00968-5
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ganna Chovpan

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.




