Конструктивний діалог в інтернеті та розвиток навичок критичного мислення і відповідального висловлювання думок
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.297299Ключові слова:
освіта, нетикет, онлайн-комунікація, цифрова грамотність, мережевий етикет, інтернет-безпека, віртуальне спілкуванняАнотація
Стаття присвячена важливості дотримання правил нетикету в Інтернеті, які є критичними для забезпечення безпеки, поваги та ефективності онлайн-комунікації. Вона розкриває ключові аспекти мережевого етикету, які мають бути взяті до уваги як дорослими, так і дітьми в їхній повсякденній взаємодії в Інтернеті. Автор наголошує на необхідності пам'ятати, що за кожним повідомленням стоїть реальна людина, тому емпатія та ввічливість повинні бути основою віртуального спілкування. Стаття також акцентує на важливості уникнення конфліктів, розуміння та пробачення помилок інших, підкреслюючи важливість толерантного ставлення до недоліків співрозмовників. Крім того, вона звертає увагу на необхідність поваги до часу та можливостей інших учасників мережі, а також на важливість коректного оформлення інформації та дотримання авторських прав. Автор нагадує про важливість забезпечення безпеки в мережі, особливо коли йдеться про ділення особистої інформації. Ця стаття має на меті описати та проаналізувати ефективні методи і правила онлайн-комунікації, особливо у сфері дистанційного навчання під час воєнних дій та пандемії в Україні. Вона зосереджується на дослідженні проблем, з якими стикаються учні, вчителі та освітяни, що зіткнулись з переміщенням та нестабільністю, а також на тому, як ці обставини впливають на способи спілкування в інтернеті. Враховуючи унікальні вимоги та особливості кожної дитини і її сімейного оточення, ці спеціалізовані кейси пропонують детально розроблені методики для ефективного планування та реалізації онлайн-навчання. Особлива увага приділяється розвитку навичок, які необхідні для безпечного та продуктивного спілкування в Інтернеті, забезпечуючи тим самим, що діти не тільки навчаються академічних предметів, а й розвивають критичне мислення та відповідальність у цифровому просторі. Водночас, враховуються індивідуальні особливості та потреби сімей, щоб забезпечити максимально комфортне та ефективне навчальне середовище для кожної дитини. Стаття слугує важливим ресурсом для розуміння та практикування правил нетикету, що сприяють позитивному і безпечному онлайн-спілкуванню
Посилання
- Iefimenko, S. M. (2023). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy formuvannia navychok bezpechnoi povedinky shkoliariv v Interneti. Kropyvnytskyi: KZ «KOIPPO imeni Vasylia Sukhomlynskoho», 46.
- Informatsiina bezpeka hromadian (2020). Khmelnytskyi, 28.
- Kontseptsiia vykhovannia ditei ta molodi v tsyfrovomu prostori (2022). Natsionalna akademiia pedahohichnykh nauk Ukrainy. Kyiv: «Interservis», 51.
- Kostiuchenko, Yu. (2024). Shcho prykhovuie internet-posmishka? Yak liudy vykorystovuiut emodzi, i radykalni spilnoty. Available at: https://day.kyiv.ua/uk/article/media/shcho-pryhovuye-internet-posmishka Last accessed: 16.01.2024
- Kravchenko, N., Alieksieieva, G., Horbatiuk, L., Khomenko, S. (2022). Organization of educational work of the educational institution during quarantine by means of information and computer technologies. Scientific Papers of Berdiansk State Pedagogical University Series Pedagogical Sciences, 1 (1), 177–188. https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-1-177-188
- Horoshko, O. (2010). Henderni aspekty internet-komunikatsii. Kharkivskyi natsionalnyi universytet imeni V. N. Karazina. Kharkiv, 35.
- Kravets, L. (2017). Transformatsiia movnoi komunikatsii v informatsiinu dobu. Dyvoslovo, 4, 49–52.
- Hlazova, S., Lipych, V., Horbenko, I. (2023). Language aspects of communication in the internet environment: challenges and prospects. Bulletin of Science and Education, 9 (15), 15–21. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-9(15)-49-61
- Brona, O. A. (2012). Nova forma komunikatyvnoi tekhnolohii – internet‐komunikatsiia. Mova i kultura, 2 (15), 223–229.
- Lehkobyt, Ye. O. (2020). Linhvistychni ta paralinhvistychni aspekty anhlomovnoho internet spilkuvannia. Sumy: SDU, 81.
- Lutsenko, O. I. (2013). Linhvistychni aspekty internet‐komunikatsii. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu "Ostrozka akademiia". Seriia: Filolohichna, 40, 64–66.
- Dziubina, O. I. (2016). Komunikatyvnyi aspekt sotsialnykh merezh Facebook ta Twitter. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia: Filolohichni nauky, 2, 218–222.
- Denysiuk, Zh. Z. (2016). Іnternet communication as a trend of everyday social practices. Kultura i suchasnist, 1, 27‐31.
- Platonova, O. P. (2021). Sotsiolohiia onlain ta oflain-komunikatsii. Komunikolohiia, 6 (1), 83–92.
- Sydorenko, F., Zhernovnykova, O. (2022). Vykorystannia dodatkiv Google v osvitnomu protsesi. Kharkivskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni H. S. Skovorody.
- Aleksieieva, H. M. (2012). Interaktyvni kompiuterni tekhnolohii navchannia. Kompiuter u shkoli ta simi, 6, 28–31.
- Harbar, S. V. (2012). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v navchalno-vykhovnomu protsesi ZDO. Poltavskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni V. H. Korolenka.
- Alieksieieva, H. M. (2014). Formuvannia hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti. Berdiansk: BDPU, 269.
- Merezhevyi etyket – shcho tse? Osoblyvosti internet etyketu (2022). Available at: https://aboutmarketing.info/internet-marketynh/netiquette/ Last accessed: 16.01.2024
- Koshlata, A. V. (2017). Theoretical foundations of social media discourse space research. Linhvistyka, 2 (37), 126–135.
- Merezhevyi etyket – shcho tse? Osoblyvosti internet etyketu (2022). Available at: https://stud.com.ua/147380/literatura/neverbalna_skladova_internet_diskursu_emotikoni Last accessed: 16.01.2024
- Semyhalenko, B., Andriievska, V. (2022). Rozvytok tvorchoho potentsialu molodshykh shkoliariv zasobamy kompiuternoho modeliuvannia. Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii v tsyfrovii shkoli, 75–76.
- Panina, L. (2020). Osnovni zasoby neverbalnoi Internet-komunikatsii. Naukovi rozvidky studentiv fakultetu inozemnoi filolohii Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody, 1, 64.
- Popadych, O. (2021). Pidhotovka vchytelia do formuvannia pravovykh znan uchniv pochatkovykh klasiv shchodo bezpechnoi povedinky v interneti. Hraal nauky, 1. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.19.02.2021.088
- Shyshak, A. M. (2023). Netyket uchniv pochatkovoi shkoly: sutnist ta kharakterystyka. Pedahohichna osvita u svitli reform ta vyklykiv, 151–154.
- Chaika, V., Shyshak, A. (2023). Information and digital skills of primary school pupils: essence, types, and content characteristics. The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy, 1 (1), 69–77. https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.9
- Skliarenko, N., Kolosnichenko, M. (2021). Stickers: design tools of the dynamic visual communication. Notes on Art Criticism, 40, 22–28. https://doi.org/10.32461/2226-2180.40.2021.250322
- Kharchuk, L. (2020). Merezhevyi movlennievyi etyket v umovakh suchasnoi komunikatsii. Informatsiia, komunikatsiia, suspilstvo 2020. Lviv: Lviv Politechnic Publishing House, 128–129.
- Csordás, T., Horváth, D., Mitev, A., Markos-Kujbus, É. (2017). 4.3 User-Generated Internet Memes as Advertising Vehicles: Visual Narratives as Special Consumer Information Sources and Consumer Tribe Integrators. Commercial Communication in the Digital Age, 247–266. https://doi.org/10.1515/9783110416794-014
- Don't know the difference between emoji and emoticons? Let me explain (2024). Available at: https://www.theguardian.com/technology/2015/feb/06/difference-between-emoji-and-emoticons-explained Last accessed: 16.01.2024
- Kemp, S. (2022). Digital 2022. Available at: https://datareportal.com/people/simon-kemp Last accessed: 16.01.2024
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Hanna Alieksieieva, Olha Shchetynina
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.