Лінгводидактична модель українськомовної підготовки майбутніх іноземних фахівців, що здобувають вищу освіту за спеціальностями у галузі соціальних поведінкових наук
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2023.297381Ключові слова:
лінгводидактична модель, мета, зміст, етапи, методи, принципи україномовної лінгводидактичної моделі навчанняАнотація
У статті представлено лінгводидактичну модель українськомовної підготовки майбутніх іноземних фахівців, що здобувають вищу освіту за спеціальностями у галузі соціальних поведінкових наук. Виокремлено та обґрунтовано структурні складники моделі; визначено мету та зміст українськомовної підготовки майбутніх іноземних фахівців, що здобувають вищу освіту за спеціальностями у галузі соціальних поведінкових наук; виокремлено етапи формування їхньої українськомовної професійно-комунікативної компетентності; визначено педагогічні умови формування українськомовної професійно-комунікативної компетентності майбутніх іноземних фахівців, що здобувають вищу освіту за спеціальностями у галузі соціальних поведінкових наук (адаптативно-педагогічна підтримка студентів-іноземців в освітньому просторі України; забезпечення позитивної мотивації студентів-іноземців, що здобувають вищу освіту за спеціальностями у галузі соціальних поведінкових наук, до вивчення професійно спрямованої української мови; наявність розвивального комунікативно-українськомовного середовища для студентів-іноземців, що здобувають вищу освіту за спеціальностями у галузі соціальних поведінкових наук; залучення студентів-іноземців до активної українськомовної мовленнєвої діяльності професійної спрямованості); визначено критерії оцінювання рівнів сформованості українськомовної професійно-комунікативної компетентності майбутніх іноземних фахівців, що здобувають вищу освіту за спеціальностями у галузі соціальних поведінкових наук (адаптаційний, мотиваційний, лінгвістичний, рефлексійно-оцінний) із відповідними показниками; схарактеризовано рівні сформованості українськомовної професійно-комунікативної компетентності майбутніх іноземних фахівців, що здобувають вищу освіту за спеціальностями у галузі соціальних поведінкових наук (високий, задовільний, низький). Представлено результати експериментальної перевірки лінгводидактичної моделі українськомовної підготовки майбутніх іноземних фахівців, що здобувають вищу освіту за спеціальностями у галузі соціальних поведінкових наук
Посилання
- Doroz, V. F. (2011). Kros-kulturne navchannia uchniv-bilinhviv ukrainskoi movy. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 456. Available at: https://dspace.bdpu.org.ua/items/72e66acd-f989-4860-ad6e-696fda34255f
- Drohomyretska, M. (2021). Linhvokrainoznavchyi aspekt u vykladanni ukrainskoi movy yak inozemnoi yak vazhlyvyi chynnyk formuvannia mizhkulturnoi kompetentsii studentiv. InterConf, 52, 226–231. doi: https://doi.org/10.51582/interconf.21-22.04.2021.026
- Kochan, I. (2012). Formation and development of teaching ukrainian as a foreign language. Theory and Practice of Teaching Ukrainian as a Foreign Language, 7, 17–24. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Timvum_2012_7_5
- Kudina, T. M. (2014). Formuvannia vtorynnoi movnoi osobystosti slukhachiv pidhotovchykh viddilen dlia inozemtsiv u protsesi navchannia ukrainskoi movy. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. Seriia 8. Filolohichni nauky (movoznavstvo i literaturoznavstvo, 5, 317–326. Available at: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7123
- Chumak, V. V., Chumak, O. H. (2011). Ukrainska mova yak inozemna u systemi kredytno-modulnoho navchannia. Kyiv: Znannia, 631.
- Shvets, H. D. (2016). Play technologies in teaching ukrainian as a foreign language. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho. Seriia: Pedahohika, 5 (112), 106–112. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpupupp_2016_5_20
- Ushakova, N. I., Dubichynskyi, V. V., Trostynska, O. M. (2011). Kontseptsiia movnoi pidhotovky inozemtsiv u VNZ Ukrainy. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky, 19, 136–146. Available at: http://www-center.univer.kharkov.ua/vestnik/full/261.pdf
- Hadomska, A. A. (2017). Metodyka movlennievo-kulturnoi adaptatsii inozemnykh studentiv zasobamy kreolizovanykh reklamnykh tekstiv. Odesa, 21.
- Porokh, D. O. (2011). Sotsialno-pedahohichni umovy adaptatsii inozemnykh studentiv do navchannia u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh Ukrainy. Luhansk, 220.
- Moskovchuk, N. (2018). Factors of students’ positive adaptation into the Ukrainian foreign language space of Ukraine. Scientific Bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University Named after K. D. Ushynsky, 10 (6 (125)), 18–24. doi: https://doi.org/10.24195/2617-6688-2018-6-3
- Moskovchuk, N. (2018). Professional – linguistic preparation as a pedagogical category. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu im. V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky, 1 (60), 199–207. Available at: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/13374/1/HFV %207_Hevko.pdf
- Zasiekina, L. V. (2011). Speech Adaptation of Personality as Focus of Psycho-linguistic Research. Psykholohichni perspektyvy, 17, 104–116. Available at: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/181
- Artomov, I. V., Studeniak, I. P., Holovach, Y. Y., Hus, A. V. (2015). Innovatsii u vyshchii osviti: vitchyznianyi i zarubizhnyi dosvid. Uzhhorod: PP «AUT- DOR-ShARK», 360. Available at: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/8789/1/ %D0 %93 %D0 %BB %D0 %BE %D1 %81 %D0 %B0 %D1 %80 %D1 %96 %D0 %B9.pdf
- Budnik, A. O. (2018). The uses of the language portfolio as a means of reflexive training of foreign students at the higher school. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. K. D. Ushynskoho. Pedahohichni nauky, 4, 7–13. Available at” http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3929
- Borysenko, V. V. (2011). Contemporary tendencies of methods development of the formation of non-philological students professional speech competence in higher education institutions.. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P Drahomanova: pedahohichni nauky, 95, 38–47. Available at: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/5064/BORISENKO.pdf?sequence=1
- Drozdova, I. P. (2010). Naukovi osnovy formuvannia ukrainskoho profesiinoho movlennia studentiv nefilolohichnykh fakultetiv VNZ. Kharkiv: KhNAMH, 320. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/4896/1/ %D0 %BD %D0 %B0 %D1 %83 %D0 %BA %D0 %BE %D0 %B2 %D1 %96_ %D0 %BE %D1 %81 %D0 %BD %D0 %BE %D0 %B2 %D0 %B8.pdf
- Khomenko, O. V. (2014). Inshomovna pidhotovka studentiv ekonomichnykh spetsialnostei v konteksti hlobalizatsii. Kyiv: KNUTD, 364. Available at: https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=uk&user=hYvBD7kAAAAJ&citation_for_view=hYvBD7kAAAAJ:b0M2c_1WBrUC
- Cheremys, I. M. (2008). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh zhurnalistiv zasobamy inshomovnykh periodychnykh vydan. Kyiv, 22.
- Pro vyshchu osvitu (2014). Zakon Ukrainy No. 1556-VII. 01.07.2014. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
- Pro zabezpechennia funktsionuvannia ukrainskoi movy yak derzhavnoi (2019). Zakon Ukrainy No. 2704-VIII. 25.04.2019. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2704-19
- Pro osvitu (2019). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII, redaktsiia vid 19.01.2019. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Natalia Moskovchuk, Mariana Palchynska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.