Цифрова трансформація візуальної спільної роботи в освітньому середовищі

Автор(и)

  • Любов Григорівна Хоменко Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0001-6806-2783

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.298834

Ключові слова:

цифрова трансформація, візуальна спільна робота, освітнє середовище, Miro, лайфхак, освіта

Анотація

Стаття розкриває значущість цифрової трансформації в освітньому середовищі через застосування інноваційного інструменту Miro для візуалізації концепцій та спільної роботи. Детальний аналіз функціоналу Miro в освітньому контексті розкриває потенціал для підтримки інтерактивної освіти та стимулювання активної участі учасників освітнього процесу. В специфікації ролі інструменту Miro в освітньому просторі зокрема акцентується на його потенціалі для відмінного впровадження та підтримки освітніх програм у Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка. Визначається, що використання даного інструменту може висвітлити нові горизонти та покращити ефективність освітнього процесу в університетському середовищі. Аналізуючи можливості Miro, приділяється увага адаптованості та гнучкості інструменту для індивідуальних потреб університетських програм, що забезпечує його відмінне впровадження у різноманітних дисциплінах та наукових областях. Важливим аспектом є його взаємодійна природа, що дозволяє спільно та ефективно працювати над завданнями та проектами. В процесі дослідження визначено, що Miro може сприяти покращенню взаємодії між учасниками освітнього процесу, спрощуючи спільне створення та обговорення матеріалів. Проведений аналіз дотично до використання Miro в освітньому процесі виявив ряд переваг та викликів, які враховано при розробці ефективного лайфхаку для майбутніх учителів, спрямований на підвищення їхньої професійної підготовки. Однією з ключових переваг є можливість використання цифрового інструменту для активізації освітнього процесу та створення динамічних інтерактивних уроків.

Отже, стаття пропонує комплексний підхід до вивчення та впровадження цифрових інструментів у освітній процес, розкриваючи перспективи їхнього використання в освітньому середовищі та надаючи конкретні рекомендації для їхнього ефективного застосування

Біографія автора

Любов Григорівна Хоменко, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра «теорії і методики технологічної освіти»

Посилання

  1. Dushchenko, O. (2021). Current state of digital transformation of education. Physical and Mathematical Education, 28 (2), 40–45. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2021-028-2-007
  2. Marienko, M., Sukhikh, A. (2022). Organization of the educational process in institutions of general secondary education by means of digital technologies during martial law. Ukrainian Educational Journal, 2, 31–37. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-2-31-37
  3. Ivaniuk, I. V., Ovcharuk, O. V. (2020). The response of ukrainian teachers to Сovid-19: challenges and needs in the use of digital tools for distance learning. Information Technologies and Learning Tools, 77 (3), 282–291. https://doi.org/10.33407/itlt.v77i3.3952
  4. Lyapina, I., Sotnikova, E., Lebedeva, O., Makarova, T., Skvortsova, N. (2019). Smart technologies: perspectives of usage in higher education. International Journal of Educational Management, 33 (3), 454–461. https://doi.org/10.1108/ijem-08-2018-0257
  5. Zain, S.; Baker, D., Ellis, L. (Eds.) (2021). Digital transformation trends in education. Future Directions in Digital Information. Chandos Publishing, 223–234. https://doi.org/10.1016/b978-0-12-822144-0.00036-7
  6. Makarchuk, T.; Nunes, M. B., Rodrigues, L., McPherson, M. (Eds.) (2017). Mobile learning on the basis of the cloud services. International Conference on E-Learning (EL). Lisbon, 175–178
  7. Moreira, F., Rocha, Á. (2019). A Special Issue on Digital Transformation: a new challenge for education and training. Telematics and Informatics, 38, 59–61. https://doi.org/10.1016/j.tele.2019.02.005
  8. Shparyk, O. (2021). Conceptual basis of the digital transformation of education: european and american discourse. Ukrainian Educational Journal, 4, 65–76. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-65-76
  9. Oliveira, K. K. de S., de Souza, R. A. C. (2021). Digital Transformation towards Education 4.0. Informatics in Education, 21 (2), 283–309. https://doi.org/10.15388/infedu.2022.13
  10. Kucherak, I. V. (2020). Digitalization and its impact on the educational space in the context of the formation of key competencies. Innovate Pedagogy, 2 (22), 91–94. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/22-2.20
  11. Bazeliuk, O. (2021). Features of higher education digitalisation in the current context. Pedahohichni innovatsii: idei, realii, perspektyvy, 2 (27), 37–43.
  12. Yatsyshyn, A. V. (2023). Realizatsiia Stratehii rozvytku shtuchnoho intelektu v Ukraini: pidvyshchennia tsyfrovoi kompetentnosti osvitian. Priorytety i vyklyky realizatsii Stratehii rozvytku shtuchnoho intelektu v Ukraini.
  13. Davydov, V., Derkach, T., Zhaldak, M., Zakharova, I., Koval, T., Mashbyts, Yu. et al. (2021). Informatyzatsiia pidhotovky fakhivtsiv z vyshchoiu osvitoiu: tekhnolohichnyi pidkhid. Misto. Kultura. Tsyvilizatsiia: vyklyky suchasnosti: materialy mizhnar, 253–258.
  14. Bykov, V., Leshchenko, M. (2016). Digital humanistic pedagogy of open education summary. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy, 4, 115–130. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2016_4_13
  15. Lukianova, L., Ovcharuk, O. (2024). Information Literacy and Digital Inclusion: Challenges of the Modern Information Educational Environment in Ukraine. From Digital Divide to Digital Inclusion: Challenges, Perspectives and Trends in the Development of Digital Competences. Singapore: Springer Nature, 541–565. https://doi.org/10.1007/978-981-99-7645-4_25
  16. Spirin, O. M., Pinchuk, O. P. (2023). Tsyfrova transformatsiia osvitnikh seredovyshch: osnovni napriamy ta zavdannia naukovo-pedahohichnykh doslidzhen. Instytut tsyfrovizatsii osvity NAPN Ukrainy.
  17. Tolochko S. (2021). Digital competence of teachers in the conditions of digitalization of educational establishments and distance learning. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka, 13 (169), 28‒35. https://doi.org/10.5281/zenodo.5077823
  18. Priorities. Office of Educational Technology. Available at: https://tech.ed.gov/priorities/
  19. Kovalenko, V. V., Marienko, M. V., Sukhikh, A. S. (2021). Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii u protsesi zmishanoho navchannia v zakladakh zahalnoi serednoi osvity: metodychni rekomendatsii. Kyiv: IITZN NAPN Ukrainy, 87. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/728506/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20ISBN%20978-617-95182-5-6.pdf
  20. Medvedovskaya, O.; Bele, D., Weis, L. (Eds.) (2021). Digital transformation of education in Ukraine. Sustainable development in a modern knowledge society. Ljubljana School of Business, 118–128. Available at: https://www.vspv.si/uploads/visoka_sola/datoteke/mono_2021_-_vspv_b2_slovenia_cover.pdf#page=119
  21. Miro. Available at: https://miro.com

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-29

Як цитувати

Хоменко, Л. Г. (2024). Цифрова трансформація візуальної спільної роботи в освітньому середовищі. ScienceRise: Pedagogical Education, (1 (58), 56–61. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.298834

Номер

Розділ

Педагогічна освіта