Перспективи розвитку екологічної компетентності при навчанні віртуальної англомовної письмової комунікації в середній школі
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.298911Ключові слова:
інтернет-комунікація, онлайн завдання, здобувач середньої освіти, НУШ, навчальний посібник, мовна екологія, MELАнотація
Розглянуто різні підходи до визначення екологічної компетентності. Доведено важливість навчання віртуальної комунікації. Оглянуто актуальні українські та зарубіжні роботи щодо екологічної компетентності. Перераховано інтерактивні методи формування екологічної свідомості вчителів англійської мови. Вказано структурні компоненти екологічної компетентності та три взаємопов’язані складові, що впливають на формування екологічної компетентності. Надано визначення екологічної компетентності вчителя іноземної мови. Виявлено список тем, при вивчені яких розвивається екологічна компетентність. Уточнено умови формування екологічної компетентності на уроках CLIL. Представлено екологічний погляд на іноземну мову. Охарактеризовано потенціал інтернет-мемів у формуванні вмінь віртуального спілкування. Репрезентовано концепцію екології мовного оцінювання. Підтверджено, що формувальне оцінювання є структурною частиною екології мовного оцінювання. Проаналізовано письмові завдання в автентичних посібниках для вивчення англійської мови в середній школі. Наведено приклад навчання сенсу в опосередкованому значенні на уроках англійської мови. Показано зразок навчання внутрішнього діалогізму слів в середній школі. Створено модель навчання сенсу в емерджентному значенні. Виявлено способи застосування непередбачуваного та двоголосого значення сенсу на уроках англійської мови в середній школі. Вказано потенціальне застосування метафор для розвитку мовно-екологічної грамотності. Наголошено, що кожна тема, яка вивчається, повинна формувати екологічні знання. Зроблено висновок про те, що екологічні принципи мови можна застосовувати вже на етапі адаптаційного циклу здобуття базової середньої освіти
Посилання
- Datska, T., Holyk, O. (2022). Forming high school students’ speech competence on the basis of texts on ecology in english textbooks. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 29, 78–86.
- Konovalenko, T., Saіenko, Y. (2023). Formation of environmental competence in English classes through the use of interactive technologies. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 1 (30), 116–122.
- Siaska, I. O. (2018). Sutnist ekolohichnoi kompetentnosti ta osoblyvosti yii formuvannia u maibutnoho uchytelia pryrodnychykh dystsyplin. Innovatyka u vykhovanni, 8, 251–259.
- Khrolenko, M. (2021). The essence of ecological competence in the training of future teachers of biolog. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 2 (106), 388–398.
- Horoshkin, I. O. (2020). Osoblyvosti formuvannia kliuchovykh kompetentnostei uchniv 5 klasu himnazii na urokakh inozemnoi movy. Inozemni movy v shkolakh Ukrainy, 4 (104), 9–11.
- Horoshkin, I. O. (2021). The system of speech situations in competency-based foreign language teaching to 5-6th graders. Pedagogical Education: Theory and Practice, 30, 157–166.
- Kurilenko, N. (2013). Notion of environmental competence, of its structure and formation conditions in the process of physics teaching for basic school students. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 3: Fizyka i matematyka u vyshchii i serednii shkoli, 12, 30–38.
- Kurylenko, N. V. (2013). Kompetentnisnyi pidkhid yak chynnyk formuvannia ekolohichnoi kompetentnosti uchniv osnovnoi shkoly u protsesi vyvchennia fizyky. Naukovi zapysky [Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka]. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, 4 (2), 266–270.
- Sharko, V. D., Kurylenko, N. V. (2011). Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii u protsesi formuvannia ekolohichnoi kompetentnosti uchniv na urokakh fizyky. Informatsiini tekhnolohii v osviti, 10, 41–49.
- Iakovchuk, M. V. (2020). Kompetentnisno oriientovane navchannia inozemnykh mov – u shkilnu praktyku (iz dosvidu vprovadzhennia kompetentnisno oriientovanoho navchannia nimetskoi yak druhoi inozemnoi). Inozemni movy v shkolakh Ukrainy, 4, 19–20.
- Koval, O. V., Pohasii, I. O. (2019). Ekolohichna kompetentnist uchytelia Novoi ukrainskoi shkoly. Chernihiv: NUChK imeni T. H. Shevchenka, 40.
- Ishchuk, N. Yu., Zubenko, O. V., Dzhydzhora, L. A. (2023). Incorporating environmental issues in teaching esl at universities. Тrаnscarpathian Philological Studies, 1 (28), 112–116. https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2023.28.1.20
- Kramarenko, A. M. (2015). Ecological competence is a necessary component of professional training of future specialists of primary education in the context of european integration. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky, 3, 138–143.
- Boiko, O. Yu. (2023). Interdystsyplinarnyi ohliad fenomenu virtualnoi komunikatsii. Akademichni vizii. Seriia: Pedahohika, 23, 1–10.
- Bulatbayeva, K., Fahrutdinova, G., Dlimbetova, G., Moldabekova, S., Bakirova, K. (2019). Ecological Problems of the Region as the Base for Foundation of an English-Speaking Communicative Competence. ARPHA Proceedings, 857–868. https://doi.org/10.3897/ap.1.e0814
- Boiko, O. Yu. (2023). The place of CLIL methodology in teaching virtual english written communication to secondary school students. Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University. Series "Pedagogical Sciences", 4, 133–146.
- Kramsch, C. (2008). Ecological perspectives on foreign language education. Language Teaching, 41 (3), 389–408. https://doi.org/10.1017/s0261444808005065
- Han, Y., Smith, B. E. (2023). An ecological perspective on the use of memes for language learning. Language Learning & Technology, 27 (2), 155–175.
- Chong, S. W., Isaacs, T. (2023). An Ecological Perspective on Classroom‐Based Assessment. TESOL Quarterly, 57 (4), 1558–1570. https://doi.org/10.1002/tesq.3201
- Bright, C., Croxford, J., Fruen, G., Zervas, S. (2018). Go Getter 1 Student’s book. Pearson, 112.
- Zervas, S., Bright, C. (2018). Go Getter 3 Student's book. Pearson, 112.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Oksana Boiko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.