Аналіз впровадження онлайн-технологій для навчання та професійного розвитку вчителів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.303790

Ключові слова:

методологія CLIL, електронний курс, платформа Moodle, онлайн технології, підготовка вчителів

Анотація

Стаття присвячена проблемі професійного розвитку вчителів та викладачів в Україні в сучасних складних умовах воєнного стану. Автори статті є представниками команди розробників онлайн-курсу для освітян «Методологія змістово-мовного інтегрованого навчання (CLIL)». Цей курс є продуктом колективної творчості команди проекту «Розвиток потенціалу підготовки вчителів іноземних мов як шлях до багатомовної освіти та європейської інтеграції України» (MultiEd) в рамках програми Erasmus+KA2. Курс розміщений на платформі Moodle Запорізького національного університету і спрямований на підготовку фахівців, здатних адаптувати та впроваджувати передові методи навчання в освітній процес Нової української школи. Курс розрахований на вчителів-предметників, викладачів іноземних мов у середній та вищій школі, а також керівників навчальних закладів, які розуміють сучасні виклики освіти відповідно до вимог ринку праці та зацікавлені в модернізації існуючих освітніх програм, удосконаленні методів викладання та навчання, а також впровадженні культури забезпечення якості в освіті. Курс розроблено українською та англійською мовами, він є гнучким у часі та виборі тематики, що забезпечує індивідуальний підхід до отримання знань. У статті представлено етапи розробки та впровадження курсу, опис його змісту та структурних елементів. Курс був пілотований в університетах України, що є партнерами в команді проєкту MultiEd, залучив 583 учасники, 466 з яких успішно завершили навчання. Ця стаття присвячена результатам навчання 194 учасників на платформі Moodle Запорізького національного університету (з березня по листопад 2023 року), їхньому прогресу, конструктивній оцінці, а також висвітленню перспектив використання курсу «Методологія CLIL» в системі професійної підготовки вчителів

Спонсор дослідження

  • Erasmus Programme of the European Union

Біографії авторів

Світлана Петрівна Запольських, Запорізький національний університет

Кандидат філологічних наук, доцент

Кафедра теорії та практики перекладу з англійської мови

Наталя Олександрівна Надточій, Запорізький національний університет

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра англійської філології та лінгводидактики

Посилання

  1. The world’s largest ranking of countries and regions by English skills (2023). English Proficiency Index. Available at: https://www.ef.com/wwen/epi/
  2. Deiaki pytannia pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh i naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv (2019). Postanova KMU Ukrainy No. 800. 21.08.2019. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text
  3. Fialho, P., Quintini, G., Vandeweyer, M. (2019). Returns to different forms of job related training: Factoring in informal learning. OECD Social, Employment and Migration Working Papers, 231. https://doi.org/10.1787/b21807e9-en
  4. Arfaoui, F., Kammoun, I. (2023). Did accounting education remain resistant to digitalization during COVID-19? An exploratory study in the Tunisian context. Journal of Accounting Education, 65. https://doi.org/10.1016/j.jaccedu.2023.100874
  5. Zubko, A. M., Zhorova, I. Y., Kuzmenko, V. V., Slyusarenko, N. V., Kokhanovska, О. V. (2020). Information and communication technologies as a factor of teachers’ professional development in the system of postgraduate education. Information Technologies and Learning Tools, 77 (3), 262–281. https://doi.org/10.33407/itlt.v77i3.3562
  6. Pozdnyakova, O., Pozdnyakov, A. (2017). Adult Students’ Problems in the Distance Learning. Procedia Engineering, 178, 243–248. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.01.105
  7. The potential of online learning for adults: Early lessons from the COVID-19 crisis (2020). OECD Policy Responses to Coronavirus (COVID-19). Available at: https://www.oecd.org/coronavirus/policy-responses/the-potential-of-online-learning-for-adults-early-lessons-from-the-covid-19-crisis-ee040002/
  8. Nychkalo, N. H., Chernovol-Tkachenko, R. I., Prokopenko, I. F. et al.; Nychkalo, N. H., Prokopenka, I. F. (Ed.) (2020). Osvita doroslykh: svitovi tendentsii, ukrainski realii ta perspektyvy. Kharkiv: Brovin O. V., 544.
  9. Marsh, D., Mehisto, P., Wolff, D., Frigols, M. J. (2011). The European Framework for CLIL Teacher Education. Graz: European Centre for Modern Languages. Available at: https://www.ecml.at/Portals/1/documents/ECML-resources/CLIL-EN.pdf?ver=2018-03-21-153925-563
  10. Dalton-Puffer, C., Hüttner, J., Llinares, A. (2022). CLIL in the 21st Century. Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 10 (2), 182–206. Portico. https://doi.org/10.1075/jicb.21021.dal
  11. Maldonado Chauca, A. K., Pérez Ortiz, C. S., Campoverde Lopez, J. S. (2023). Implementation of Content and Language Integrated Learning Methodological Guide to Improve Learning of Science in English. Ciencia Latina Revista Científica Multidisciplinar, 7 (5), 6837–6860. https://doi.org/10.37811/cl_rcm.v7i5.8268

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31

Як цитувати

Запольських, С. П., & Надточій, Н. О. (2024). Аналіз впровадження онлайн-технологій для навчання та професійного розвитку вчителів. ScienceRise: Pedagogical Education, (2(59), 24–28. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.303790

Номер

Розділ

Педагогічна освіта