Аналіз впровадження онлайн-технологій для навчання та професійного розвитку вчителів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.303790Ключові слова:
методологія CLIL, електронний курс, платформа Moodle, онлайн технології, підготовка вчителівАнотація
Стаття присвячена проблемі професійного розвитку вчителів та викладачів в Україні в сучасних складних умовах воєнного стану. Автори статті є представниками команди розробників онлайн-курсу для освітян «Методологія змістово-мовного інтегрованого навчання (CLIL)». Цей курс є продуктом колективної творчості команди проекту «Розвиток потенціалу підготовки вчителів іноземних мов як шлях до багатомовної освіти та європейської інтеграції України» (MultiEd) в рамках програми Erasmus+KA2. Курс розміщений на платформі Moodle Запорізького національного університету і спрямований на підготовку фахівців, здатних адаптувати та впроваджувати передові методи навчання в освітній процес Нової української школи. Курс розрахований на вчителів-предметників, викладачів іноземних мов у середній та вищій школі, а також керівників навчальних закладів, які розуміють сучасні виклики освіти відповідно до вимог ринку праці та зацікавлені в модернізації існуючих освітніх програм, удосконаленні методів викладання та навчання, а також впровадженні культури забезпечення якості в освіті. Курс розроблено українською та англійською мовами, він є гнучким у часі та виборі тематики, що забезпечує індивідуальний підхід до отримання знань. У статті представлено етапи розробки та впровадження курсу, опис його змісту та структурних елементів. Курс був пілотований в університетах України, що є партнерами в команді проєкту MultiEd, залучив 583 учасники, 466 з яких успішно завершили навчання. Ця стаття присвячена результатам навчання 194 учасників на платформі Moodle Запорізького національного університету (з березня по листопад 2023 року), їхньому прогресу, конструктивній оцінці, а також висвітленню перспектив використання курсу «Методологія CLIL» в системі професійної підготовки вчителів
Спонсор дослідження
- Erasmus Programme of the European Union
Посилання
- The world’s largest ranking of countries and regions by English skills (2023). English Proficiency Index. Available at: https://www.ef.com/wwen/epi/
- Deiaki pytannia pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh i naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv (2019). Postanova KMU Ukrainy No. 800. 21.08.2019. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text
- Fialho, P., Quintini, G., Vandeweyer, M. (2019). Returns to different forms of job related training: Factoring in informal learning. OECD Social, Employment and Migration Working Papers, 231. https://doi.org/10.1787/b21807e9-en
- Arfaoui, F., Kammoun, I. (2023). Did accounting education remain resistant to digitalization during COVID-19? An exploratory study in the Tunisian context. Journal of Accounting Education, 65. https://doi.org/10.1016/j.jaccedu.2023.100874
- Zubko, A. M., Zhorova, I. Y., Kuzmenko, V. V., Slyusarenko, N. V., Kokhanovska, О. V. (2020). Information and communication technologies as a factor of teachers’ professional development in the system of postgraduate education. Information Technologies and Learning Tools, 77 (3), 262–281. https://doi.org/10.33407/itlt.v77i3.3562
- Pozdnyakova, O., Pozdnyakov, A. (2017). Adult Students’ Problems in the Distance Learning. Procedia Engineering, 178, 243–248. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.01.105
- The potential of online learning for adults: Early lessons from the COVID-19 crisis (2020). OECD Policy Responses to Coronavirus (COVID-19). Available at: https://www.oecd.org/coronavirus/policy-responses/the-potential-of-online-learning-for-adults-early-lessons-from-the-covid-19-crisis-ee040002/
- Nychkalo, N. H., Chernovol-Tkachenko, R. I., Prokopenko, I. F. et al.; Nychkalo, N. H., Prokopenka, I. F. (Ed.) (2020). Osvita doroslykh: svitovi tendentsii, ukrainski realii ta perspektyvy. Kharkiv: Brovin O. V., 544.
- Marsh, D., Mehisto, P., Wolff, D., Frigols, M. J. (2011). The European Framework for CLIL Teacher Education. Graz: European Centre for Modern Languages. Available at: https://www.ecml.at/Portals/1/documents/ECML-resources/CLIL-EN.pdf?ver=2018-03-21-153925-563
- Dalton-Puffer, C., Hüttner, J., Llinares, A. (2022). CLIL in the 21st Century. Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 10 (2), 182–206. Portico. https://doi.org/10.1075/jicb.21021.dal
- Maldonado Chauca, A. K., Pérez Ortiz, C. S., Campoverde Lopez, J. S. (2023). Implementation of Content and Language Integrated Learning Methodological Guide to Improve Learning of Science in English. Ciencia Latina Revista Científica Multidisciplinar, 7 (5), 6837–6860. https://doi.org/10.37811/cl_rcm.v7i5.8268
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Svitlana Zapolskykh, Natalia Nadtochii
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.