Розвиток hard та soft skills курсантів вищих морських навчальних закладів при вивченні дисципліни «Морська англійська мова»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304465

Ключові слова:

інтердисциплінарний підхід, комунікативний підхід, компетенції, розвиток та формування навичок, морська англійська мова

Анотація

У статті розглядається проблема розвитку hard та soft skills курсантів вищих морських навчальних закладів при вивченні дисципліни «Морська англійська мова»; акцентується увага на інтердисциплінарних зв’язках дисциплін різних циклів підготовки; наголошується, що процес навчання морської англійської мови майбутніх моряків повинен базуватись на комунікативному підході, який дасть змогу майбутнім спеціалістам реалізувати свої потреби у набутті знань, умінь та навичок вже безпосередньо на борту судна оскільки вони будуть працювати у змішаних екіпажах.

У дослідженні також виділено групу ЗУН (знання, уміння, навички) необхідних для отримання підтвердження своєї професійної готовності здобувачу ВНЗ (вищий навчальний заклад) і групу ЗУН необхідних для кар’єрного зростання; зазначено, що дисципліна «Морська англійська мова», при підготовці курсантів вищих морських навчальних закладів виступає своєрідним синтезатором ЗУН набутих ними у процесі вивчення дисциплін професійного циклу (hard skills) і одночасно передбачає формування та розвиток таких умінь та навичок як: критичне мислення, креативність, вміння працювати в команді, культурна обізнаність, комунікативні навички, гнучкість, тощо (soft skills).

Звертається увага на те, що неоднорідність знань курсантів при вступі у морський ВНЗ та їх подальший розподіл по підгрупах варіюють складність та типи завдань на заняттях.

Доведено, що дисципліна «Морська англійська мова» є універсальною для підготовки майбутніх фахівців до їх професійної діяльності (в аспекті розвитку hard та soft skills), оскільки інтегрує ЗУН набуті з професійно-орієнтованих дисциплін і дозволяє їх застосування для розвитку soft skills

Біографія автора

Уляна Ігорівна Ляшенко, Херсонська державна морська академія

Кандидат педагогічних наук

Кафедра англійської мови в судновій енергетиці

Посилання

  1. Busel, V. T. (Ed.) (2009). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. Kyiv; Irpin: VTF «Perun», 1736.
  2. Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid, 376.
  3. Tanko, T. P. (2004). Teoriia ta praktyka muzychno-pedahohichnoi pidhotovky maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh zakladiv u pedahohichnykh universytetakh. [Doctoral dissertation; Kharkivskyi derzh. pedahohichnyi un-t im. H. S. Skovorody].
  4. Piekhota, O. M., Starieva, A. M. (2005). Osobystisno oriientovane navchannia: pidhotovka vchytelia. Mykolaiv: Ilion, 272.
  5. Sokol, I. V. (2011). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh sudnovodiiv u protsesi vyvchennia fakhovykh dystsyplin. [PhD dissertation; Khersonskyi derzhavnyi universytet].
  6. Voloshynov, S. A. (2012). Alhorytmichna pidhotovka maibutnikh sudnovodiiv z systemoiu vizualnoi pidtrymky v umovakh informatsiino-komunikatsiinoho pedahohichnoho seredovyshcha. [PhD dissertation; Khersonskyi derzhavnyi universytet].
  7. Heckman, J. J., Kautz, T. D. (2012). Hard Evidence on Soft Skills. Working Paper 18121; National Bureau of Economic Research. https://doi.org/10.3386/w18121
  8. McClelland, D. C. (1973). Testing for competence rather than for "intelligence." American Psychologist, 28 (1), 1–14. https://doi.org/10.1037/h0034092
  9. Robles, M. M. (2012). Executive Perceptions of the Top 10 Soft Skills Needed in Today’s Workplace. Business Communication Quarterly, 75 (4), 453–465. https://doi.org/10.1177/1080569912460400
  10. Mahasneh, J. K., Thabet, W. (2016). Developing a Normative Soft Skills Taxonomy for Construction Education. Journal of Civil Engeenering and Architecture Research, 3 (5), 1463–1486.
  11. Babiy, H. V. (2013). Analiz vymoh do osobystisnykh ta profesiynykh yakostey inzheneriv iz prohramnoho zabezpechennia v konteksti formuvannia hotovnosti do profesiynoho spilkuvannia. Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology, 7, 17–21.
  12. Sosnytska, O. (2029). Soft skills: miaki navychky tverdoho kharakteru. Available at: https://www.dw.com/ru/soft-skills-мягкие-навiки-твердого-характера/a-4837922
  13. Kochubey, T., Tkachuk, Y. (2021). The place of soft skills social skills in the system of competences of future social workers. Social Work and Social Education, 2 (7), 42–51. https://doi.org/10.31499/2618-0715.2(7).2021.244074
  14. Kozhenovska, T., Lisnevska, A. (2014). (2014) Vstanovlennia mizhdystsyplinarnykh zviazkiv fakhovykh dystsyplin yak skladova mizhdystsyplinarnoi intehratsii (na prykladi pidhotovky televiziinykh reporteriv) Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky, 132, 102–105.
  15. Liashenko, U. I. (2016). Pedahohichni umovy pidhotovky maibutnikh sudnovykh mekhanikiv u protsesi vyvchennia profesiino-oriientovanykh dystsyplin [PhD dissertation; Khersonskyi derzhavnyi universytet].
  16. Padun, N. O., Andriiv, N. Y. (2011). Osoblyvosti form intehrovanoho navchannia u suchasnii shkoli. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky, 1, 79–82.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31

Як цитувати

Ляшенко, У. І. (2024). Розвиток hard та soft skills курсантів вищих морських навчальних закладів при вивченні дисципліни «Морська англійська мова». ScienceRise: Pedagogical Education, (2(59), 50–55. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304465

Номер

Розділ

Педагогічна освіта