Обґрунтування необхідності формування професійної компетентності у майбутніх офіцерів

Автор(и)

  • Ольга Олександрівна Єсіпова Національна академія Національної гвардії України, Україна https://orcid.org/0000-0002-7068-0545
  • Євген Іванович Гончаров Національна академія Національної гвардії України, Україна https://orcid.org/0000-0003-0488-6868

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304579

Ключові слова:

професійна компетентність, майбутні офіцери, метод спостереження, опитування, формування професійної компетентності

Анотація

В статті розглянуто поняття професійна компетентність, встановлено, що це поняття не має однозначного визначення. В статті професійну компетентність розглянуто як базову характеристику особистості. Професійна компетентність складається з набору знань, умінь та навичок, які дозволяють ефективно та кваліфіковано виконувати професійні обов'язки. Встановлено, що професійна компетентність майбутніх офіцерів передбачає наявність широкого спектру знань, умінь та навичок, необхідних для ефективного виконання військових завдань та прийняття відповідальних рішень у будь-яких умовах. Вона включає не лише розуміння військової стратегії та тактики, але і вміння керувати, вести персонал, приймати стратегічні рішення та вирішувати критичні ситуації. Результати аналізу навчального процесу майбутніх офіцерів вищих військових навчальних закладів показали наявність розбіжностей між їхньою навчальною підготовкою та реальним досвідом, який вони здобувають у умовах повномасштабних військових конфліктів, зокрема щодо інженерного забезпечення підрозділів Національної гвардії України. Ці розбіжності можуть мати суттєвий вплив на збереження життя та здоров'я військовослужбовців. Для підтвердження гіпотези про наявність таких розбіжностей між навчальною підготовкою майбутніх офіцерів та їхнім реальним досвідом у сфері інженерного забезпечення підрозділів Національної гвардії України, було проведено емпіричне дослідження. Для цього були використані методи спостереження та опитування. На основі результатів емпіричного дослідження можемо відзначити, що підготовка офіцерів потребує адаптації до сучасних реалій та викликів. Для досягнення високого рівня професійної компетентності майбутніх офіцерів необхідно впроваджувати в навчальний процес інноваційні технології та методи навчання.

Питання формування професійної компетентності є надзвичайно актуальним, особливо у контексті майбутніх офіцерів, оскільки від їхньої професійної майстерності залежить безпека наших кордонів та суверенність держави

Біографії авторів

Ольга Олександрівна Єсіпова, Національна академія Національної гвардії України

Кандидат педагогічних наук

Науково-організаційний відділ

Євген Іванович Гончаров, Національна академія Національної гвардії України

Старший викладач

Кафедри тактики

Посилання

  1. Slovnyk inshomovnykh sliv (2000). Kyiv: Naukova dumka, 680.
  2. Zikiy, H. S. (2017). Formings of professional competence of teacher of the vocational training. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 13: Problemy trudovoi ta profesiinoi pidhotovky, 9, 27–32. Available at: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/19623/Zikiy.pdf?sequence=1&isAllowed=y Last accessed: 25.03.2024
  3. Holovan, M. S. (2008). Kompetentsiia i kompetentnist: dosvid teorii, teoriia dosvidu. Vyshcha osvita Ukrainy, 3, 23–30.
  4. Chupakhin, S. A. (2014). Problemy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-zviazkivtsiv. Molod i rynok, 9 (116), 83–88.
  5. Bohdaniuk, O. D. (2013). Profesiina kompetentnist maibutnikh ofitseriv prykordonnykiv – osnova yakisnoi pidhotovky do sluzhbovoi diialnosti. Naukovyi visnyk UzhNU Pedahohika. Sotsialna robota, 29, 27–29. Available at: http://surl.li/hyfqg Last accessed: 25.03.2024
  6. Yesipova, O., Semenov, M., Nikonenko, A. (2024). Aktualnist formuvannia profesiinoi kompetentnosti u maibutnikh ofitseriv. Natsionalna bezpeka Ukrainy v umovakh voiennoho stanu. Odesa, 553–555.
  7. Volkova, N. P. (2009). Pedahohika. Kyiv: «Akademvydav», 616.
  8. Walters, M. (1992). A Guide to Supervisory Training, London, Hotel and Catering Industry Training Board. Available at: http://www.re-skill.org.uk/relskill/profcomp.htm Last accessed: 22.04.2024
  9. Moore, D. R., Cheng, M., Dainty, A. R. J. (2002). Competence, competency and competencies: performance assessment in organisations. Work Study, 51 (6), 314–319. https://doi.org/10.1108/00438020210441876
  10. Holmes, L. (1992). Understanding Professional Competence: Beyond the Limits of Functional Analysis. Available at: http://www.re-skill.org.uk/relskill/profcomp.htm Last accessed: 22.04.2024

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31

Як цитувати

Єсіпова, О. О., & Гончаров, Є. І. (2024). Обґрунтування необхідності формування професійної компетентності у майбутніх офіцерів. ScienceRise: Pedagogical Education, (2(59), 46–49. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304579

Номер

Розділ

Педагогічна освіта