Формування фахової компетентності студентів спеціальностей галузевого машинобудування при вивченні хімії
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304585Ключові слова:
дистанційне навчання, хімія, тести, методи навчання, фахова компетентність, діагностування знаньАнотація
Розглянуто особливості хімічної освіти при підготовці майбутніх фахівців машинобудівної галузі в умовах дистанційного навчання. Обґрунтована необхідність оновлення змісту та якості навчання хімії на основі компетеностного підходу до його структури. Надано ретельний огляд створеного дистанційного курс «Хімія 1М» та алгоритм формування в ньому компетентностей згідно до таксономії Блума, тобто відповідно до шести основних категорій: знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка. Показана актуальність цілеспрямованого компетентностного підходу до викладення хімічного матеріалу для студентів механічного факультету та важливість акценту в дистанційному курсі хімії на практичну спрямованість освіти, поєднання інформаційного та проблемного методів викладання матеріалу. Розроблено пакет тестових завдань та розрахункові задачі різного рівня складності для формування компетеності аналізувати та оцінювати. Доведена роль самостійної роботи студентів, як окремого елементу дистанційного курсу для формування когнітивних навичок вищого порядку, які дозволяють студентам працювати на творчому рівні. Здійснено аналіз засвоєння студентами теоретичного матеріалу та вміння застосовувати теоретичні знання для вирішення задач різного рівня складності. Приведена діаграма якісної успішності студентів за різними видами діагностування знань. Оцінено здатність студентів встановити відповідність між теоретичними знаннями та спроможністю їх застосувати практично. Визначено організаційно-педагогічні умови, що дозволяють ефективно формувати фахові компетентності при навчанні хімії у технічному ВНЗ нехімічного профілю. Показано можливість удосконалення хімічної освіти студентів за рахунок розробки навчально-методичних матеріалів у дистанційному курсі, які створюють можливість не тільки сформувати систему предметних вмінь і навичок, а й проведення якісної діагностики набутих знань з дисципліни. Реалізоване забезпечення ефективного навчання хімії на основі нових інформаційно-освітніх технологій та сучасної стратегії ефективної підготовки кваліфікованих кадрів
Посилання
- Kukharenko, V. M., Bondarenko, V. V.; Kukharenko, V. M., Bondarenko, V. V. (Eds.) (2020). Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini. Kharkiv: Vyd-vo KP «Miska drukarnia», 409.
- Kukharenko, V. M., Rybalko, O. V., Syrotenko, N. H.; Kukharenko, V. M. (Ed.) (2002). Dystantsiine navchannia. Kharkiv: NTU «KhPI», «Torsinh», 320.
- Khobotova, E. B., Datsenko, V. V. (2024). Kompetentnostnyi pidkhid pry vyvchenni dystsyplin ekolohichnoho profiliu (rozdil 1.4). Ukraina ta svit: vymiry sohodennia. Kharkiv: SH NTM «Novyi kurs», 220.
- Khobotova, E., Terekh, Y. (2022). A new methodological approach in the study of disciplines of environmental orientation. Modern challenges to science and practice. Varna, 330−335.
- Hrabovskyi, Y. (2015). Methods of Assessment and Diagnosis of the Quality of Knowledge in E-Learning. Journal of Communication and Computer, 12 (6), 286–296. https://doi.org/10.17265/1548-7709/2015.06.002
- Lodatko, Ye. O.; Andrieieva, O. O., Kukharenka, V. M. (Eds.) (2013). Pedahohichni aspekty vidkrytoho dystantsiinoho navchannia. Kharkiv: «Miskdruk», 212.
- Egorova, L. (2019). The distant learning as an important part of education quality increase. Bulletin of Kharkov National Automobile and Highway University, 1 (86), 109–114. https://doi.org/10.30977/bul.2219-5548.2019.86.1.109
- Harko, I. I. (2018). Osoblyvosti vykorystannia systemy Moodle dlia orhanizatsii svmostiinoi roboty studentiv ZVO. Prykladni systemy ta tekhnolohii v informatsiinomu supilstvi. Kyiv, 48.
- Iehorova, L. M. (2022). Dystantsiine navchannia – vazhlyva skladova pidvyshchennia yakosti khimichnoi osvity. Suchasnyi pedahoh. Vol. 4. Dnipro: Aktsent PP, 80.
- Ryabokon, N., Ryabokon, B., Ryabokon, A. (2018). Agile methodology: value – oriented approach. Proceedings of scientific works of Cherkasy State Technological University, Series: Economic Science, 49, 34–42.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Lilya Egorova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.