Формування фахової компетентності студентів спеціальностей галузевого машинобудування при вивченні хімії

Автор(и)

  • Лілія Михайлівна Єгорова Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-3491-6335

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304585

Ключові слова:

дистанційне навчання, хімія, тести, методи навчання, фахова компетентність, діагностування знань

Анотація

Розглянуто особливості хімічної освіти при підготовці майбутніх фахівців машинобудівної галузі в умовах дистанційного навчання. Обґрунтована необхідність оновлення змісту та якості навчання хімії на основі компетеностного підходу до його структури. Надано ретельний огляд створеного дистанційного курс «Хімія 1М» та алгоритм формування в ньому компетентностей згідно до таксономії Блума, тобто відповідно до шести основних категорій: знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка. Показана актуальність цілеспрямованого компетентностного підходу до викладення хімічного матеріалу для студентів механічного факультету та важливість акценту в дистанційному курсі хімії на практичну спрямованість освіти, поєднання інформаційного та проблемного методів викладання матеріалу. Розроблено пакет тестових завдань та розрахункові задачі різного рівня складності для формування компетеності аналізувати та оцінювати. Доведена роль самостійної роботи студентів, як окремого елементу дистанційного курсу для формування когнітивних навичок вищого порядку, які дозволяють студентам працювати на творчому рівні. Здійснено аналіз засвоєння студентами теоретичного матеріалу та вміння застосовувати теоретичні знання для вирішення задач різного рівня складності. Приведена діаграма якісної успішності студентів за різними видами діагностування знань. Оцінено здатність студентів встановити відповідність між теоретичними знаннями та спроможністю їх застосувати практично. Визначено організаційно-педагогічні умови, що дозволяють ефективно формувати фахові компетентності при навчанні хімії у технічному ВНЗ нехімічного профілю. Показано можливість удосконалення хімічної освіти студентів за рахунок розробки навчально-методичних матеріалів у дистанційному курсі, які створюють можливість не тільки сформувати систему предметних вмінь і навичок, а й проведення якісної діагностики набутих знань з дисципліни. Реалізоване забезпечення ефективного навчання хімії на основі нових інформаційно-освітніх технологій та сучасної стратегії ефективної підготовки кваліфікованих кадрів

Біографія автора

Лілія Михайлівна Єгорова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Кандидат хімічних наук, доцент

Кафедра хімії та хімічної технології

Посилання

  1. Kukharenko, V. M., Bondarenko, V. V.; Kukharenko, V. M., Bondarenko, V. V. (Eds.) (2020). Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini. Kharkiv: Vyd-vo KP «Miska drukarnia», 409.
  2. Kukharenko, V. M., Rybalko, O. V., Syrotenko, N. H.; Kukharenko, V. M. (Ed.) (2002). Dystantsiine navchannia. Kharkiv: NTU «KhPI», «Torsinh», 320.
  3. Khobotova, E. B., Datsenko, V. V. (2024). Kompetentnostnyi pidkhid pry vyvchenni dystsyplin ekolohichnoho profiliu (rozdil 1.4). Ukraina ta svit: vymiry sohodennia. Kharkiv: SH NTM «Novyi kurs», 220.
  4. Khobotova, E., Terekh, Y. (2022). A new methodological approach in the study of disciplines of environmental orientation. Modern challenges to science and practice. Varna, 330−335.
  5. Hrabovskyi, Y. (2015). Methods of Assessment and Diagnosis of the Quality of Knowledge in E-Learning. Journal of Communication and Computer, 12 (6), 286–296. https://doi.org/10.17265/1548-7709/2015.06.002
  6. Lodatko, Ye. O.; Andrieieva, O. O., Kukharenka, V. M. (Eds.) (2013). Pedahohichni aspekty vidkrytoho dystantsiinoho navchannia. Kharkiv: «Miskdruk», 212.
  7. Egorova, L. (2019). The distant learning as an important part of education quality increase. Bulletin of Kharkov National Automobile and Highway University, 1 (86), 109–114. https://doi.org/10.30977/bul.2219-5548.2019.86.1.109
  8. Harko, I. I. (2018). Osoblyvosti vykorystannia systemy Moodle dlia orhanizatsii svmostiinoi roboty studentiv ZVO. Prykladni systemy ta tekhnolohii v informatsiinomu supilstvi. Kyiv, 48.
  9. Iehorova, L. M. (2022). Dystantsiine navchannia – vazhlyva skladova pidvyshchennia yakosti khimichnoi osvity. Suchasnyi pedahoh. Vol. 4. Dnipro: Aktsent PP, 80.
  10. Ryabokon, N., Ryabokon, B., Ryabokon, A. (2018). Agile methodology: value – oriented approach. Proceedings of scientific works of Cherkasy State Technological University, Series: Economic Science, 49, 34–42.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31

Як цитувати

Єгорова, Л. М. (2024). Формування фахової компетентності студентів спеціальностей галузевого машинобудування при вивченні хімії. ScienceRise: Pedagogical Education, (2(59), 40–45. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304585

Номер

Розділ

Педагогічна освіта