Проблеми підготовки майбутніх педагогів професійної освіти в контексті післявоєнного економічного відновлення України

Автор(и)

  • Наталія Василівна Тихонова Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет», Україна https://orcid.org/0000-0002-6092-1798

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304927

Ключові слова:

післявоєнне відновлення, професійна освіта, підприємницька компетентність, компетентісний підхід, підприємництво, самозайнятість

Анотація

В дослідженні проаналізовано ключові проблеми підготовки майбутніх педагогів професійної освіти для економічного відновлення України, зокрема обґрунтовано актуальність та необхідність забезпечення економічної складової змісту їхньої педагогічної підготовки для подальшого розвитку підприємницької компетентності у здобувачів професійної освіти, що забезпечать потребу держави після воєнного стану у кваліфікованих спеціалістах та робітниках. В процесі наукової розвідки було визначено сукупність проблем підготовки майбутніх педагогів професійної освіти до здійснення професійної діяльності в контексті післявоєнного відновлення України, зокрема наголошено на необхідності систематичного оновлення змісту педагогічної підготовки з урахуванням соціально-економічних чинників, які впливають на ринок праці та обумовлюють зміст економічних компонентів освітніх програм в професійній освіті. В роботі використовувались такі методи дослідження, як аналіз науково-педагогічної та соціальної-економічної літератури, періодичних видань, монографій; вивчення державних стандартів, законодавства у сфері освіти, рамки кваліфікацій, концепції компетентісного підходу, стратегій щодо післявоєнного відновлення тощо, систематизація результатів дослідження; бесіди, інтерв’ю зі спеціалістами МОН, викладачами професійної освіти, педагогами та майстрами; педагогічні спостереження тощо. Автором визначено та обґрунтовано актуальність низки ключових проблем в підготовці майбутніх педагогів професійної освіти з урахуванням економічної складової змісту педагогічної підготовки, а також заплановано перспективи подальших досліджень щодо готовності майбутніх педагогів професійної освіти до здійснення професійної діяльності на достатньому рівні з урахуванням сучасних вимог на ринку праці до кваліфікованих спеціалістів та робітників, а також соціально-економічних чинників у країні в період післявоєнного відновлення

Біографія автора

Наталія Василівна Тихонова, Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет»

Аспірантка

Посилання

  1. Andrushchenko, V. P., Bondar, V. I. (2010). Modernizatsiia pedahohichnoi osvity vidpovidno do vyklykiv XXI stolittia. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho derzhavnoho universytetu imeni VO Sukhomlynskoho. Seriia: Pedahohichni nauky, 28, 12–20.
  2. Ohiienko, O. I. (2013). Formuvannia hotovnosti do innovatsiinoi diialnosti yak vazhlyva skladova profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 7 (33), 54–162.
  3. Nychkalo, N. H. (2004). Rynok pratsi i problemy modernizatsii pidhotovky kvalifikovanykh robitnykiv. Profesiino-tekhnichna osvita, 1, 4–12.
  4. Sysoieva, S. O., Reheilo, I. Yu. (2016). Zmist pidhotovky doktoriv filosofii u haluzi osvity v universytetakh SShA. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka, 2, 86–93.
  5. Yezhova O. O. Sutnist orhanizatsiino-pedahohichnykh umov pedahohichnoho protsesu. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia, Psykholoho-pedahohichni nauky. 2014. № 3. S. 39–43.
  6. Khoruzha, L. L. (2020). The essence of organizational and pedagogical conditions of the pedagogical process. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika, 33, 8–16.
  7. Espinosa, M. P. P., Fernandez, I. M. S., Martinez, J. G., Cartagena, F. C. (2020). Education for entrepreneurship in Secondary Education: teachers’ opinions about the current state and future possibilities in European contexts. Bordon-Revista De Pedagogia, 72 (2), 153–172.
  8. Lv, Y., Chen, Y., Sha, Y., Wang, J., An, L., Chen, T., Huang, X. et al. (2021). How Entrepreneurship Education at Universities Influences Entrepreneurial Intention: Mediating Effect Based on Entrepreneurial Competence. Frontiers in Psychology, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.655868
  9. Boiko, A. M., Demianenko, N. M. (2014). Pedahohichna innovatyka: vid terminolohichnoho obgruntuvannia do kryteriiv uprovadzhennia. Problemy osvity, 78 (1), 19–26.
  10. Dubaseniuk, O. A.; Dubaseniuk, O. A. (Red.) (2014). Innovatsii v suchasnii osviti. Innovatsii v osviti: intehratsiia nauky i praktyky: zbirnyk naukovo-metodychnykh prats. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 12–28.
  11. Honcharenko, S. U., Taranenko, I. M. (2014). Profesiina kompetentnist maibutnoho pedahoha yak aktualna problema vyshchoi osvity. Redaktsiina kolehiia, 211.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31

Як цитувати

Тихонова, Н. В. (2024). Проблеми підготовки майбутніх педагогів професійної освіти в контексті післявоєнного економічного відновлення України. ScienceRise: Pedagogical Education, (2(59), 79–84. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304927

Номер

Розділ

Педагогічна освіта