Зарубіжний досвід підготовки інженерів з тестування програмного забезпечення: аналіз освітніх стандартів і програм американських університетів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304973

Ключові слова:

програмне забезпечення, тестування програмного забезпечення, освітній стандарт, навчальна програма, іноземний досвід

Анотація

Стаття спрямована на вивчення досвіду системи освіти США з підготовки фахівців з тестування програмного забезпечення. Дослідження включає аналіз ключових стандартів для підготовки інженерів ІТ в Сполучених Штатах Америки, таких як навчальні програми з інформатики ACM/IEEE, критерії акредитації ABET, стандарти ISTE для викладачів та стандарти інформатики CSTA K-12, їх загальний контекст та спрямованість, а також включення в їх вміст як фундаментальних, так і специфічних для сфери ІТ, дисциплін. При вивченні кожного стандарту особлива увага була приділена визначенню місця і методів викладання теорії та практики тестування програмного забезпечення в рекомендаціях до складання навчальних програм університетів. Аналіз показав, що, незважаючи на надзвичайно схоже тлумачення основних концепцій і практик в контексті тестування програмного забезпечення, підходи щодо методології їх викладання і необхідності вивчення в форматіокремої дисципліни, відрізняються в наборі переглянутих стандартів.

Також в рамках дослідження був проведений аналіз програм навчання в провідних американських університетах, включаючи MIT, Stanford, andCarnegieMellonUniversity, щоб визначити, як тестування програмного забезпечення та процеси з контролю якості відображаються в їх навчальних програмах з підготовки студентів в галузі комп'ютерних наук, програмної інженерії та аналогічних суміжних областях. Аналіз покривав програми як і загально технічних, так і базових дисциплін у контексті інформаційних технологій, а також специфічні для певної технологічної або організаційної сфери, такі як розробка мобільних пристроїв або управління ІТ-проектами. Було проаналізовано зміст предметів, список модулів і лекцій, а також завдання для позакласної роботи, доступні у відкритих джерелах, і проведено пошук тем, пов'язаних з забезпеченням якості або тестуванням програмного забезпечення. Дослідження показало, що у більшості технічних університетів тестування не охоплюється окремою дисципліною, а викладається як частина тих, що пов'язані з практиками розробки програмного забезпечення. Однак деякі навчальні програми, зокрема магістерського рівня, все ще мають дисципліни, присвячені виключно контролю якості, менеджменту тестування та автоматизації

Біографія автора

Олександр Олександрович Гура, Запорізький Національний Університет

Кандидат педагогічних наук

Кафедрa загальної та прикладної фізики

Посилання

  1. Avsheniuk, N., Diachenko, L., Kotun, K., Marusynets, M., Ohiienko, O., Sulyma, O., Postryhach, N. (2017). Zarubizhnyi dosvid profesiinoi pidhotovky vchyteliv. Kyiv: DKS "Tsentr", 83.
  2. Vorobiova, O., Debych, M., Luhovyi, V., Orzhel, O., Sliusarenko, O., Talanov, Zh., Tryma, K. (2019). Analiz providnoho vitchyznianoho ta zarubizhnoho dosvidu otsiniuvannia yakosti vyshchoi osvity v konteksti yevropeiskoi intehratsii: Analitychni materialy (Chastyna II). Kyiv: Instytut vyshchoi osvity Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, 150.
  3. Ctriuk, A. M. (2018). Software engineering: first 50 years of formation and development. CEUR Workshop Proceedings, 2292, 11–36.
  4. Schachterle, L., Demetry, C., Orr, J. A.; Patil, A., Gray, P. (Eds.) (2009). Quality Assurance in Engineering Education in the United States. Engineering Education Quality Assurance. Boston: Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4419-0555-0_13
  5. Garousi, V., Mathur, A. (2010). Current State of the Software Testing Education in North American Academia and Some Recommendations for the New Educators. 2010 23rd IEEE Conference on Software Engineering Education and Training. https://doi.org/10.1109/cseet.2010.29
  6. Astigarraga, T., Dow, E. M., Lara, C., Prewitt, R., Ward, M. R. (2010). The Emerging Role of Software Testing in Curricula. 2010 IEEE Transforming Engineering Education: Creating Interdisciplinary Skills for Complex Global Environments. https://doi.org/10.1109/tee.2010.5508833
  7. Melo, S. M., Moreira, V. X. S., Paschoal, L. N., Souza, S. R. S. (2020). Testing Education. Proceedings of the XXXIV Brazilian Symposium on Software Engineering. New York, 554–563. https://doi.org/10.1145/3422392.3422483
  8. Curricula Recommendations. ACM/IEEE Computer Science Curricula. ACM and IEEE. Available at: https://www.acm.org/education/curricula-recommendations
  9. Accreditation Criteria & Supporting Documents. ABET. Available at: https://www.abet.org/accreditation/accreditation-criteria/
  10. ISTE Standards for Educators. International Society for Technology in Education. Available at: https://www.iste.org/standards/iste-standards-for-teachers
  11. CSTA K-12 Computer Science Standards. Computer Science Teachers Association. Available at: https://www.csteachers.org/page/standards
  12. Massachusetts Institute of Technology. Available at: https://web.mit.edu
  13. Computer Science Computer Engineering Track 2023-2024. Stanford University. Available at: https://drive.google.com/file/d/1BTFWYpVkGlaBF3vigGXVifxwY7qLoPwh/view
  14. 1020: Software Construction. Massachusetts Institute of Technology. Available at: https://catalog.mit.edu/search/?P=6.1020
  15. 1820: Mobile and Sensor Computing. Massachusetts Institute of Technology. Available at: https://catalog.mit.edu/search/?P=6.1820
  16. 1060: Software Performance Engineering. Massachusetts Institute of Technology. Available at: https://catalog.mit.edu/search/?P=6.1060
  17. Academics: Bachelor's Program. Stanford University. Available at: https://www.cs.stanford.edu/academics/academics-bachelors-program
  18. CS 107: Computer Organization and Systems. Stanford University. Available at: https://web.stanford.edu/class/cs107/
  19. CS 194: Software Project. Stanford University. Available at: https://web.stanford.edu/class/cs194/
  20. Bachelor of Science in Computer Science. Carnegie Mellon University. Available at: https://csd.cmu.edu/academics/bachelors/overview
  21. CS Sample Curriculum Schedule. Carnegie Mellon University. Available at: https://csd.cmu.edu/sites/default/files/2024-04/CS_Sample_Curriculum_Schedule.pdf
  22. Computer Science Program. Carnegie Mellon University. Available at: http://coursecatalog.web.cmu.edu/schools-colleges/schoolofcomputerscience/undergraduatecomputerscience/#bscurriculumtextcontainer

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31

Як цитувати

Гура, О. О. (2024). Зарубіжний досвід підготовки інженерів з тестування програмного забезпечення: аналіз освітніх стандартів і програм американських університетів. ScienceRise: Pedagogical Education, (2(59), 73–78. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304973

Номер

Розділ

Педагогічна освіта