Зарубіжний досвід підготовки інженерів з тестування програмного забезпечення: аналіз освітніх стандартів і програм американських університетів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304973Ключові слова:
програмне забезпечення, тестування програмного забезпечення, освітній стандарт, навчальна програма, іноземний досвідАнотація
Стаття спрямована на вивчення досвіду системи освіти США з підготовки фахівців з тестування програмного забезпечення. Дослідження включає аналіз ключових стандартів для підготовки інженерів ІТ в Сполучених Штатах Америки, таких як навчальні програми з інформатики ACM/IEEE, критерії акредитації ABET, стандарти ISTE для викладачів та стандарти інформатики CSTA K-12, їх загальний контекст та спрямованість, а також включення в їх вміст як фундаментальних, так і специфічних для сфери ІТ, дисциплін. При вивченні кожного стандарту особлива увага була приділена визначенню місця і методів викладання теорії та практики тестування програмного забезпечення в рекомендаціях до складання навчальних програм університетів. Аналіз показав, що, незважаючи на надзвичайно схоже тлумачення основних концепцій і практик в контексті тестування програмного забезпечення, підходи щодо методології їх викладання і необхідності вивчення в форматіокремої дисципліни, відрізняються в наборі переглянутих стандартів.
Також в рамках дослідження був проведений аналіз програм навчання в провідних американських університетах, включаючи MIT, Stanford, andCarnegieMellonUniversity, щоб визначити, як тестування програмного забезпечення та процеси з контролю якості відображаються в їх навчальних програмах з підготовки студентів в галузі комп'ютерних наук, програмної інженерії та аналогічних суміжних областях. Аналіз покривав програми як і загально технічних, так і базових дисциплін у контексті інформаційних технологій, а також специфічні для певної технологічної або організаційної сфери, такі як розробка мобільних пристроїв або управління ІТ-проектами. Було проаналізовано зміст предметів, список модулів і лекцій, а також завдання для позакласної роботи, доступні у відкритих джерелах, і проведено пошук тем, пов'язаних з забезпеченням якості або тестуванням програмного забезпечення. Дослідження показало, що у більшості технічних університетів тестування не охоплюється окремою дисципліною, а викладається як частина тих, що пов'язані з практиками розробки програмного забезпечення. Однак деякі навчальні програми, зокрема магістерського рівня, все ще мають дисципліни, присвячені виключно контролю якості, менеджменту тестування та автоматизації
Посилання
- Avsheniuk, N., Diachenko, L., Kotun, K., Marusynets, M., Ohiienko, O., Sulyma, O., Postryhach, N. (2017). Zarubizhnyi dosvid profesiinoi pidhotovky vchyteliv. Kyiv: DKS "Tsentr", 83.
- Vorobiova, O., Debych, M., Luhovyi, V., Orzhel, O., Sliusarenko, O., Talanov, Zh., Tryma, K. (2019). Analiz providnoho vitchyznianoho ta zarubizhnoho dosvidu otsiniuvannia yakosti vyshchoi osvity v konteksti yevropeiskoi intehratsii: Analitychni materialy (Chastyna II). Kyiv: Instytut vyshchoi osvity Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, 150.
- Ctriuk, A. M. (2018). Software engineering: first 50 years of formation and development. CEUR Workshop Proceedings, 2292, 11–36.
- Schachterle, L., Demetry, C., Orr, J. A.; Patil, A., Gray, P. (Eds.) (2009). Quality Assurance in Engineering Education in the United States. Engineering Education Quality Assurance. Boston: Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4419-0555-0_13
- Garousi, V., Mathur, A. (2010). Current State of the Software Testing Education in North American Academia and Some Recommendations for the New Educators. 2010 23rd IEEE Conference on Software Engineering Education and Training. https://doi.org/10.1109/cseet.2010.29
- Astigarraga, T., Dow, E. M., Lara, C., Prewitt, R., Ward, M. R. (2010). The Emerging Role of Software Testing in Curricula. 2010 IEEE Transforming Engineering Education: Creating Interdisciplinary Skills for Complex Global Environments. https://doi.org/10.1109/tee.2010.5508833
- Melo, S. M., Moreira, V. X. S., Paschoal, L. N., Souza, S. R. S. (2020). Testing Education. Proceedings of the XXXIV Brazilian Symposium on Software Engineering. New York, 554–563. https://doi.org/10.1145/3422392.3422483
- Curricula Recommendations. ACM/IEEE Computer Science Curricula. ACM and IEEE. Available at: https://www.acm.org/education/curricula-recommendations
- Accreditation Criteria & Supporting Documents. ABET. Available at: https://www.abet.org/accreditation/accreditation-criteria/
- ISTE Standards for Educators. International Society for Technology in Education. Available at: https://www.iste.org/standards/iste-standards-for-teachers
- CSTA K-12 Computer Science Standards. Computer Science Teachers Association. Available at: https://www.csteachers.org/page/standards
- Massachusetts Institute of Technology. Available at: https://web.mit.edu
- Computer Science Computer Engineering Track 2023-2024. Stanford University. Available at: https://drive.google.com/file/d/1BTFWYpVkGlaBF3vigGXVifxwY7qLoPwh/view
- 1020: Software Construction. Massachusetts Institute of Technology. Available at: https://catalog.mit.edu/search/?P=6.1020
- 1820: Mobile and Sensor Computing. Massachusetts Institute of Technology. Available at: https://catalog.mit.edu/search/?P=6.1820
- 1060: Software Performance Engineering. Massachusetts Institute of Technology. Available at: https://catalog.mit.edu/search/?P=6.1060
- Academics: Bachelor's Program. Stanford University. Available at: https://www.cs.stanford.edu/academics/academics-bachelors-program
- CS 107: Computer Organization and Systems. Stanford University. Available at: https://web.stanford.edu/class/cs107/
- CS 194: Software Project. Stanford University. Available at: https://web.stanford.edu/class/cs194/
- Bachelor of Science in Computer Science. Carnegie Mellon University. Available at: https://csd.cmu.edu/academics/bachelors/overview
- CS Sample Curriculum Schedule. Carnegie Mellon University. Available at: https://csd.cmu.edu/sites/default/files/2024-04/CS_Sample_Curriculum_Schedule.pdf
- Computer Science Program. Carnegie Mellon University. Available at: http://coursecatalog.web.cmu.edu/schools-colleges/schoolofcomputerscience/undergraduatecomputerscience/#bscurriculumtextcontainer
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Oleksandr Gura
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.