Використання цифрових технологій у підготовці майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку

Автор(и)

  • Володимир Миколайович Носаченко Університет Григорія Сковороди в Переяславі, Україна https://orcid.org/0000-0003-0266-5199

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.310373

Ключові слова:

цифрові технології, підготовка вчителів, майбутні учителі географії, безперервний професійний розвиток

Анотація

У статті досліджуються особливості, розвиток та поступове впровадження цифрових технологій у підготовці майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку. Визначено, що ефективність використання цифрових технологій у підготовці майбутніх учителів географії багато в чому залежить від того, наскільки методично грамотно і педагогічно виправдано було їх включення в структуру освітніх компонентів освітньо-професійних програм зі спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія). Встановлено, що заклади вищої освіти все більше уваги приділяють використанню цифрових технологій у підготовці майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку. У статті досліджено використання цифрових технологій у підготовці майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку. Зосереджено увагу на використанні цифрових технологій на уроках географії, де вони особливо корисні для відтворення візуальних та звукових ефектів, котрі допомагають краще зрозуміти та запам’ятати матеріал. Описано сучасні методи та інструменти, які сприяють підвищенню ефективності навчального процесу та розвитку професійних компетентностей вчителів.

Проаналізовано переваги інтеграції цифрових ресурсів в освітній процес. Досліджено можливості використання цифрових технологій на уроках географії з метою формування у майбутніх учителів географії готовності до безперервного професійного розвитку задля підвищення ефективності освітнього процесу та залучення учнів до активного навчання. Розглянуто вплив цифрових технологій на формування навичок самостійного навчання, критичного мислення та інформаційної грамотності. Запропоновано рекомендації щодо подальшого вдосконалення педагогічної підготовки майбутніх учителів географії з використанням інноваційних технологій. Наведено поради щодо використання цифрових технологій у підготовці майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку, зокрема щодо оновлення змісту освітньо-професійних програм зі спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія)

Біографія автора

Володимир Миколайович Носаченко, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра екології, географії і методики навчання

Посилання

  1. Bykov, V. Y., Ovcharuk, O. V., Ivaniuk, I. V., Pinchuk, O. P., Galperina, V. O. (2022). The current state of the use of digital tools for organization of distance learning in general secondary education institutions: 2022 results. Information Technol-ogies and Learning Tools, 90 (4), 1–18. https://doi.org/10.33407/itlt.v90i4.5036
  2. Marienko, М., Sukhikh, А. (2022). Organization of the educational process in institutions of general secondary educa-tion by means of digital technologies during martial law. Ukrainian Educational Journal, 2, 31–37. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-2-31-37
  3. Munandar, A., Maryani, E., Rohmat, D., Ruhimat, M. (2020). Establishing the Profesionalism of Geography Teacher through Authentic Assessment Field Study. International Journal of Instruction, 13 (2), 797–818. https://doi.org/10.29333/iji.2020.13254a
  4. Nosachenko, V. (2022). Preparation of future geography teachers for continuous professional development using in-novative technologies. Pedagogy of the Formation of a Creative Person in Higher and Secondary Schools, 85, 149–154. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.85.25
  5. Peresadko, V., Saulenko, O., Bainazarov, A. (2019). Istoriia i perspektyvy zastosuvannia heoinformatsiinykh system u navchalnomu protsesi z heohrafii. Problemy bezperervnoi heohrafichnoi osvity i kartohrafii, 30, 81–93. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pbgo_2019_30_11
  6. Tolochko, S. V. (2021). Digital competence of teachers in the conditions of digitalization of educational establish-ments and distance learning. Bulletin of the T.H. Shevchenko National University “Chernihiv Colehium”, 13 (169), 28–35. https://doi.org/10.5281/zenodo.5077823
  7. Kurysh, N. К. (2022). Introduction of bichron regime of online learning in postgraduate pedagogical education institu-tions. Pedagogical Sciences: Theory and Practice, 3 (39), 199–204. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2021-3-28
  8. Nosachenko, V. (2023). Methodological approaches to preparing future geography teachers for continuous profes-sional development. Scientia et Societus, 2 (2), 110–118. https://doi.org/10.69587/ss/2.2023.110
  9. Nosachenko, V. (2022). Theoretical Substantiation of the Pedagogical System of Training Future Geography Teachers for Continuous Professional Development. Professional Education: Methodology, Theory and Technologies, 15, 188–206. https://doi.org/10.31470/2415-3729-2022-15-188-206
  10. Pasternatskyi, V., Nosachenko, V., Hrechanovska, O., Bilozerska, S., Railianova, V., Zabudkova, O. (2022). Teach-er Self-Education in a Pedagogical Context: Posthistory. Postmodern Openings, 13 (4), 216–230. https://doi.org/10.18662/po/13.4/515
  11. Datsenko, L. M., Titova, S. V., Dudun, T. V. (2020). Land management education of the master level in the world and in ukraine: state and prospects of development. Ukrainian Geographical Journal, 3, 56–63. https://doi.org/10.15407/ugz2020.03.056
  12. Chubrei, O. (2020). Competency-Based Approach in the System of Preparing Future Teachers of Geography to Their Professional Activity [Doctoral dissertation].
  13. Chernov, B. (2016). Tvorcha osobystist maibutnoho vchytelia heohrafii formuietsia v umovakh intehratsii osvity i nauky. Problemy bezperervnoi heohrafichnoi osvity i kartohrafii, 24, 121–125. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pbgo_2016_24_28
  14. Kovalska, K. V. (2019). Umovy efektyvnoho vykorystannia multymediinykh naochnykh posibnykiv u protsesi navchannia heohrafii v shkoli. Humanitarium, 45 (2), 50–57. https://doi.org/10.31470/2308-5126-2019-45-2-50-57
  15. Kovalenko, V. V., Mariienko, M. V., Sukykh, A. S. (2021). Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii u protsesi zmis-hanoho navchannia v zakladakh zahalnoi serednoi osvity. Kyiv: IITZN NAPN Ukrainy, 87. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728506/1/ Методичні%20рекомендаціi%20ISBN%20978-617-95182-5-6.pdf
  16. Kobernik, S. G. (2013). Didactic geography training system of in elementary school [Thesis for the degree of doctor of pedagogical sciences; National Pedagogical University of M. P. Dragomanov]. Available at: http://surl.li/nicpu
  17. Krylovets, M. H. (2009). Systema metodychnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv heohrafii [Thesis for the degree of doctor of pedagogical sciences]. Available at: https://nrat.ukrintei.ua/searchdoc/0509U000083
  18. Vishnikina, L. P. (2018). Metodychna systema formuvannia predmetnoi kompetentnosti z heohrafii v uchniv osnov-noi shkoly [Doctoral dissertation]. Available at: http://surl.li/qqtzh

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-19

Як цитувати

Носаченко, В. М. (2024). Використання цифрових технологій у підготовці майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку. ScienceRise: Pedagogical Education, (3(60), 34–39. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.310373

Номер

Розділ

Педагогічна освіта