Соціально-емоційне навчання на заняттях з іноземної мови у ЗВО: від теорії до практики
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.311511Ключові слова:
соціально-емоційне навчання, іноземна мова, ЗВО, освітній процес, гнучкі навичкиАнотація
Стаття присвячена теоретичним та практичним аспектам інтеграції соціально-емоційного навчання (СЕН) в освітній процес через призму занять з іноземної мови. Акцентовано на перевагах СЕН у порівнянні з традиційними методами навчання, зокрема в контексті триваючої військової агресії росії проти України. СЕН сприяє створенню сприятливого середовища, де студенти мають можливість розкривати власний потенціал, робити вибір і розвивати основні життєві навички з акцентом на психічне здоров’я, що є особливо важливим фактором у часи невизначеності. Запровадження СЕН під час викладання іноземної мови дає можливість поступової інтеграції, оскільки навчальна програма з дисципліни «Іноземна мова» є різноманітною за тематикою. Завдяки СЕН студенти навчаються розуміти інших і співпереживати їм, незалежно від культурного чи соціального походження, тим самим покращуючи свої уміння міжособистісного спілкування.
Інтеграція СЕН в процес навчання іноземної мови допомагає студентам будувати та підтримувати позитивні стосунки, вирішувати конфлікти та приймати конструктивні рішення. Це також позитивно впливає на адаптацію першокурсників до нового середовища в університеті. СЕН підтримує розвиток ключових компетенцій, таких як самоусвідомленість, самоуправління, відповідальне прийняття рішень, соціальна обізнаність і побудова стосунків.
Нами було обрано та адаптовано завдання СЕН для використання на заняттях з іноземної мови. Вправи з самоусвідомленості спрямовано на визначення власних емоцій, ставлень та цінностей, під час виконання яких, студенти рефлектують щодо їх впливу на поведінку. Для покращення компетенції самоуправління вводяться такі завдання, як дихальні вправи, медитація, вправи на постановку цілей та тайм-менеджменту, для допомоги у регулюванні власних емоцій, подоланні стресу та підвищенні мотивації. Групові обговорення, спільні проєкти та командна робота рекомендовано для подальшого покращення соціальної обізнаності, відповідального прийняття рішень та уміння підтримувати міжособові стосунки
Посилання
- Psykhichne zdorovia ta stavlennia ukraintsiv do psykholohichnoi dopomohy (2024). Gradus Research Company. Available at: https://gradus.app/uk/open-reports/mental-health-and-attitudes-ukrainians-towards-psychological-assistance-during-war/
- International Bureau of Education. Strengthening Social and Emotional Learning in Hybrid Modes of Education: Building Support for students, Teachers, Schools and Families. A UNESCO-IBE Discussion Paper (2024). UNESCO. Available at: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000388830/PDF/388830eng.pdf.multi
- Swartz, M. K. (2017). Social and Emotional Learning. Journal of Pediatric Health Care, 31 (5), 521–522. https://doi.org/10.1016/j.pedhc.2017.06.001
- Pentón Herrera, L. J. (2020). Social-Emotional Learning in TESOL: What, Why, and How. Journal of English Learner Education, 10 (1), 1–16.
- Osher, D., Kidron, Y., Brackett, M., Dymnicki, A., Jones, S., Weissberg, R. P. (2016). Advancing the Science and Practice of Social and Emotional Learning: Looking Back and Moving Forward. Review of Research in Education, 40 (1), 644–681. https://doi.org/10.3102/0091732x16673595
- Elias, M. J., Zins, J. E., Weissberg, R. P. et al. (2004). Promoting Social and Emotional Learning: Guidelines for Educators. Alexandria: Association for Supervision & Curriculum Development, 175.
- CASELʼs SEL Framework: What are the core competence areas and where are they promoted? (2020). Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL). Available at: https://casel.org/casel-sel-framework-11-2020/?view=true
- Korobova, Yu. V., Zaitseva, I. O. (2023). With heart to a child: conceptualizing the content of fl teacher training within the framework of social-emotional learning. Innovate Pedagogy, 1 (64), 72–76. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/64.1.14
- Elkin, O. (2023). Socio-Emotional Learning as an Essential Mechanism of Developing Soft Skills in Students: Modern Challenges and Ukrainian Experience. Social Work and Social Education, 1 (10), 42–56. https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(10).2023.281654
- Rasskazova, O., Elkin, O., Hrynko, V., Marushchenko, O. (2024). Reinforcing Education through social-emotional learning: key research trends in Ukraine and worldwide. ScienceRise: Pedagogical Education, 1 (58), 79–86. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.299183
- Ashdown, D. M., Bernard, M. E. (2011). Can Explicit Instruction in Social and Emotional Learning Skills Benefit the Social-Emotional Development, Well-being, and Academic Achievement of Young Children? Early Childhood Education Journal, 39 (6), 397–405. https://doi.org/10.1007/s10643-011-0481-x
- Soodmand Afshar, H., Tofighi, S., Hamazavi, R. (2016). Iranian EFL Learners’ Emotional Intelligence, Learning Styles, Strategy Use, and their L2 Achievement. Issues in Educational Research, 26 (4), 635–652.
- Elmi, C. (2020). Integrating Social Emotional Learning Strategies in Higher Education. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 10 (3), 848–858. https://doi.org/10.3390/ejihpe10030061
- Pentón Herrera, L. J., Martinez-Alba, G. (2021). Social-Emotional Learning in the English Language Classroom: Fostering Growth, Self-care, and Independence. Alexandria: TESOL Press.
- Dmitrenko, N., Panchenko, V., Hladka, O., Shkola, I., Devitska, A. (2024). Application of Social-Emotional Learning Techniques in the Formative Assessment of Pre-Service English Teachers. Youth & Market, 2 (222), 80–85. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298742
- Duzhyk, N. (2020). Social-emotional learning in the system of modern pedagogical knowledge. Humanities science current issues, 27 (2), 186–192. https://doi.org/10.24919/2308-4863.2/27.203552
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Liudmyla Herasymenko, Svitlana Muravska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.