Соціально-емоційне навчання на заняттях з іноземної мови у ЗВО: від теорії до практики

Автор(и)

  • Людмила Сергіївна Герасименко Льотна академія Національного авіаційного університету, Україна https://orcid.org/0000-0001-9843-0073
  • Світлана Миколаївна Муравська Льотна академія Національного авіаційного університету, Україна https://orcid.org/0000-0001-8123-7293

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.311511

Ключові слова:

соціально-емоційне навчання, іноземна мова, ЗВО, освітній процес, гнучкі навички

Анотація

Стаття присвячена теоретичним та практичним аспектам інтеграції соціально-емоційного навчання (СЕН) в освітній процес через призму занять з іноземної мови. Акцентовано на перевагах СЕН у порівнянні з традиційними методами навчання, зокрема в контексті триваючої військової агресії росії проти України. СЕН сприяє створенню сприятливого середовища, де студенти мають можливість розкривати власний потенціал, робити вибір і розвивати основні життєві навички з акцентом на психічне здоров’я, що є особливо важливим фактором у часи невизначеності. Запровадження СЕН під час викладання іноземної мови дає можливість поступової інтеграції, оскільки навчальна програма з дисципліни «Іноземна мова» є різноманітною за тематикою. Завдяки СЕН студенти навчаються розуміти інших і співпереживати їм, незалежно від культурного чи соціального походження, тим самим покращуючи свої уміння міжособистісного спілкування.

Інтеграція СЕН в процес навчання іноземної мови допомагає студентам будувати та підтримувати позитивні стосунки, вирішувати конфлікти та приймати конструктивні рішення. Це також позитивно впливає на адаптацію першокурсників до нового середовища в університеті. СЕН підтримує розвиток ключових компетенцій, таких як самоусвідомленість, самоуправління, відповідальне прийняття рішень, соціальна обізнаність і побудова стосунків.

Нами було обрано та адаптовано завдання СЕН для використання на заняттях з іноземної мови. Вправи з самоусвідомленості спрямовано на визначення власних емоцій, ставлень та цінностей, під час виконання яких, студенти рефлектують щодо їх впливу на поведінку. Для покращення компетенції самоуправління вводяться такі завдання, як дихальні вправи, медитація, вправи на постановку цілей та тайм-менеджменту, для допомоги у регулюванні власних емоцій, подоланні стресу та підвищенні мотивації. Групові обговорення, спільні проєкти та командна робота рекомендовано для подальшого покращення соціальної обізнаності, відповідального прийняття рішень та уміння підтримувати міжособові стосунки

Біографії авторів

Людмила Сергіївна Герасименко, Льотна академія Національного авіаційного університету

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра професійної та авіаційної мовної підготовки

Світлана Миколаївна Муравська, Льотна академія Національного авіаційного університету

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра професійної та авіаційної мовної підготовки

Посилання

  1. Psykhichne zdorovia ta stavlennia ukraintsiv do psykholohichnoi dopomohy (2024). Gradus Research Company. Available at: https://gradus.app/uk/open-reports/mental-health-and-attitudes-ukrainians-towards-psychological-assistance-during-war/
  2. International Bureau of Education. Strengthening Social and Emotional Learning in Hybrid Modes of Education: Building Support for students, Teachers, Schools and Families. A UNESCO-IBE Discussion Paper (2024). UNESCO. Available at: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000388830/PDF/388830eng.pdf.multi
  3. Swartz, M. K. (2017). Social and Emotional Learning. Journal of Pediatric Health Care, 31 (5), 521–522. https://doi.org/10.1016/j.pedhc.2017.06.001
  4. Pentón Herrera, L. J. (2020). Social-Emotional Learning in TESOL: What, Why, and How. Journal of English Learner Education, 10 (1), 1–16.
  5. Osher, D., Kidron, Y., Brackett, M., Dymnicki, A., Jones, S., Weissberg, R. P. (2016). Advancing the Science and Practice of Social and Emotional Learning: Looking Back and Moving Forward. Review of Research in Education, 40 (1), 644–681. https://doi.org/10.3102/0091732x16673595
  6. Elias, M. J., Zins, J. E., Weissberg, R. P. et al. (2004). Promoting Social and Emotional Learning: Guidelines for Educators. Alexandria: Association for Supervision & Curriculum Development, 175.
  7. CASELʼs SEL Framework: What are the core competence areas and where are they promoted? (2020). Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL). Available at: https://casel.org/casel-sel-framework-11-2020/?view=true
  8. Korobova, Yu. V., Zaitseva, I. O. (2023). With heart to a child: conceptualizing the content of fl teacher training within the framework of social-emotional learning. Innovate Pedagogy, 1 (64), 72–76. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/64.1.14
  9. Elkin, O. (2023). Socio-Emotional Learning as an Essential Mechanism of Developing Soft Skills in Students: Modern Challenges and Ukrainian Experience. Social Work and Social Education, 1 (10), 42–56. https://doi.org/10.31499/2618-0715.1(10).2023.281654
  10. Rasskazova, O., Elkin, O., Hrynko, V., Marushchenko, O. (2024). Reinforcing Education through social-emotional learning: key research trends in Ukraine and worldwide. ScienceRise: Pedagogical Education, 1 (58), 79–86. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.299183
  11. Ashdown, D. M., Bernard, M. E. (2011). Can Explicit Instruction in Social and Emotional Learning Skills Benefit the Social-Emotional Development, Well-being, and Academic Achievement of Young Children? Early Childhood Education Journal, 39 (6), 397–405. https://doi.org/10.1007/s10643-011-0481-x
  12. Soodmand Afshar, H., Tofighi, S., Hamazavi, R. (2016). Iranian EFL Learners’ Emotional Intelligence, Learning Styles, Strategy Use, and their L2 Achievement. Issues in Educational Research, 26 (4), 635–652.
  13. Elmi, C. (2020). Integrating Social Emotional Learning Strategies in Higher Education. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 10 (3), 848–858. https://doi.org/10.3390/ejihpe10030061
  14. Pentón Herrera, L. J., Martinez-Alba, G. (2021). Social-Emotional Learning in the English Language Classroom: Fostering Growth, Self-care, and Independence. Alexandria: TESOL Press.
  15. Dmitrenko, N., Panchenko, V., Hladka, O., Shkola, I., Devitska, A. (2024). Application of Social-Emotional Learning Techniques in the Formative Assessment of Pre-Service English Teachers. Youth & Market, 2 (222), 80–85. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.298742
  16. Duzhyk, N. (2020). Social-emotional learning in the system of modern pedagogical knowledge. Humanities science current issues, 27 (2), 186–192. https://doi.org/10.24919/2308-4863.2/27.203552

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-26

Як цитувати

Герасименко, Л. С., & Муравська, С. М. (2024). Соціально-емоційне навчання на заняттях з іноземної мови у ЗВО: від теорії до практики. ScienceRise: Pedagogical Education, 22–28. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.311511

Номер

Розділ

Педагогічна освіта