Педагогічні умови формування готовності здобувачів магістратури до міжкультурної взаємодії у процесі фахової (фортепіанної) підготовки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.311631

Ключові слова:

педагогічні умови, готовність, взаємодія, міжкультурна взаємодія, магістратура, здобувач вищої освіти, фахова (фортепіанна) підготовка

Анотація

У статті визначено та охарактеризовано педагогічні умови формування готовності здобувачів магістратури до міжкультурної взаємодії у процесі фахової (фортепіанної) підготовки. акцентовано, що завдання сучасної фахової підготовки здобувачів фортепіанної магістратури полягають не лише у забезпеченні високого рівня фахових знань студентів, але й їх практичної підготовки до соціального життя та реалізації себе як особистості. Акцентовано, що гуманізація процесу формування готовності до міжкультурної взаємодії здобувачів фахової магістратури має на увазі використання новітніх технологій, активних методів навчання, які б формували мотиви освітньо-мистецької діяльності, сприяли виявленню й розвитку творчого потенціалу здобувача освіти, самореалізації його особистості; включали в процес пізнання сфери емоцій, сприяли розвитку співробітництва. Доведено, що у процесі формування ціннісних орієнтацій в умовах полікультурного мистецько-освітнього середовища, індивідуальну підтримка здобувачів фортепіанної магістратури успішно реалізується через індивідуальне консультування, створення позитивного морально-психологічного клімату на заняттях, менторську підтримку мистецько-освітнього процесу, побудову індивідуальної освітньої траєкторії. Розглядаючи становлення і трансформацію музично-педагогічних і художньо-естетичних парадигм у системі сучасної музичної освіти, наголошено на тому, що зміна парадигми музичної освіти передбачає зміщення акцентів з розвитку у здобувачів комплексу спеціальних знань, умінь і навичок, орієнтованих на формування фахової полікультурної компетентності в умовах міжкультурної взаємодії, що дозволяє інтерпретувати художньо-освітній простір як єдність творчих особистостей, об’єднаних каналами музичної комунікації, які відчувають почуття емпатії один до одного, взаємного інтересу, здатні до активної творчої сумісної діяльності, подоланню проблем взаємодії, творенню кроскультурного простору

Біографія автора

Іштван Степанович Кентеш, Мукачівський державний університет

Аспірант

Кафедра «Педагогіки дошкільної, початкової освіти та освітнього менеджменту»

Посилання

  1. Kondratska, L. K. (2003). Suchasni tekhnolohii pidhotovky maibutnoho uchytelia mystetstva. Mystetstvo ta osvita, 8, 7–11.
  2. Zaitseva, A. V. (2004). Naukovo-metodychni peredumovy rozvytku tvorchoi samorealizatsii studentskoi molodi v klasi fortepiano. Nauka i suchasnist. Kyiv: NPU imeni M.P.Drahomanova, XLV, 38–46.
  3. Prima, R. М., Kozak, А. V. (2021). Content of formation of readiness of future specialists in international relations for cross-cultural communication. Innovative pathway for the development of modern philological sciences in Ukraine and EU countries. Vol. 2. Riga: “Baltija Publishing”, 211–231. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-031-5-35
  4. Rebrova, O. Ye., Tsi, Sh., Linlin, Ch. (2023). Artistic content of future musical art bachelor’s piano training. South Ukrainian Art Studios, 1, 52–58. https://doi.org/10.24195/artstudies.2023-1.8
  5. Nikitina, N. P. (2017). Kulturno-osvitnie seredovyshche VNZ yak umova i zasib profesiinoho rozvytku studentiv: polikulturnyi aspekt. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu, 3 (83), 66–76.
  6. Molchanova, A. O. (2013). Tolerantnist yak tsinnisna osnova profesiinoi diialnosti pedahoha. Kyiv: Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy, 188.
  7. Sobol, N. V. (2016). Artistic Tolerance within Context of Future Music Teachers’ Instrumental Performing Activity. Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi, 1, 29–34.
  8. Zhyhinas, T. V. (2014). Metodyka pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky do kontsertno-osvitnoi diialnosti. Kyiv, 178.
  9. Shekhavtsova, S. (2022). Mizhkulturna komunikatsiia v osviti yak imperatyv demokratychnoho rozvytku suspilstva. Profesionalizm Pedahoha: Teoretychni y Metodychni Aspekty, 2 (17), 174–184. https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.260021
  10. Safonova, I. O. (2014). Essence and structure of cross-cultural competence are in context of approach of axiology. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 3 (62), 129–143.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-19

Як цитувати

Кентеш, І. С. (2024). Педагогічні умови формування готовності здобувачів магістратури до міжкультурної взаємодії у процесі фахової (фортепіанної) підготовки. ScienceRise: Pedagogical Education, (3(60), 66–70. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.311631

Номер

Розділ

Педагогічна освіта