Педагогічні умови формування готовності здобувачів магістратури до міжкультурної взаємодії у процесі фахової (фортепіанної) підготовки
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.311631Ключові слова:
педагогічні умови, готовність, взаємодія, міжкультурна взаємодія, магістратура, здобувач вищої освіти, фахова (фортепіанна) підготовкаАнотація
У статті визначено та охарактеризовано педагогічні умови формування готовності здобувачів магістратури до міжкультурної взаємодії у процесі фахової (фортепіанної) підготовки. акцентовано, що завдання сучасної фахової підготовки здобувачів фортепіанної магістратури полягають не лише у забезпеченні високого рівня фахових знань студентів, але й їх практичної підготовки до соціального життя та реалізації себе як особистості. Акцентовано, що гуманізація процесу формування готовності до міжкультурної взаємодії здобувачів фахової магістратури має на увазі використання новітніх технологій, активних методів навчання, які б формували мотиви освітньо-мистецької діяльності, сприяли виявленню й розвитку творчого потенціалу здобувача освіти, самореалізації його особистості; включали в процес пізнання сфери емоцій, сприяли розвитку співробітництва. Доведено, що у процесі формування ціннісних орієнтацій в умовах полікультурного мистецько-освітнього середовища, індивідуальну підтримка здобувачів фортепіанної магістратури успішно реалізується через індивідуальне консультування, створення позитивного морально-психологічного клімату на заняттях, менторську підтримку мистецько-освітнього процесу, побудову індивідуальної освітньої траєкторії. Розглядаючи становлення і трансформацію музично-педагогічних і художньо-естетичних парадигм у системі сучасної музичної освіти, наголошено на тому, що зміна парадигми музичної освіти передбачає зміщення акцентів з розвитку у здобувачів комплексу спеціальних знань, умінь і навичок, орієнтованих на формування фахової полікультурної компетентності в умовах міжкультурної взаємодії, що дозволяє інтерпретувати художньо-освітній простір як єдність творчих особистостей, об’єднаних каналами музичної комунікації, які відчувають почуття емпатії один до одного, взаємного інтересу, здатні до активної творчої сумісної діяльності, подоланню проблем взаємодії, творенню кроскультурного простору
Посилання
- Kondratska, L. K. (2003). Suchasni tekhnolohii pidhotovky maibutnoho uchytelia mystetstva. Mystetstvo ta osvita, 8, 7–11.
- Zaitseva, A. V. (2004). Naukovo-metodychni peredumovy rozvytku tvorchoi samorealizatsii studentskoi molodi v klasi fortepiano. Nauka i suchasnist. Kyiv: NPU imeni M.P.Drahomanova, XLV, 38–46.
- Prima, R. М., Kozak, А. V. (2021). Content of formation of readiness of future specialists in international relations for cross-cultural communication. Innovative pathway for the development of modern philological sciences in Ukraine and EU countries. Vol. 2. Riga: “Baltija Publishing”, 211–231. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-031-5-35
- Rebrova, O. Ye., Tsi, Sh., Linlin, Ch. (2023). Artistic content of future musical art bachelor’s piano training. South Ukrainian Art Studios, 1, 52–58. https://doi.org/10.24195/artstudies.2023-1.8
- Nikitina, N. P. (2017). Kulturno-osvitnie seredovyshche VNZ yak umova i zasib profesiinoho rozvytku studentiv: polikulturnyi aspekt. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu, 3 (83), 66–76.
- Molchanova, A. O. (2013). Tolerantnist yak tsinnisna osnova profesiinoi diialnosti pedahoha. Kyiv: Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy, 188.
- Sobol, N. V. (2016). Artistic Tolerance within Context of Future Music Teachers’ Instrumental Performing Activity. Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi, 1, 29–34.
- Zhyhinas, T. V. (2014). Metodyka pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky do kontsertno-osvitnoi diialnosti. Kyiv, 178.
- Shekhavtsova, S. (2022). Mizhkulturna komunikatsiia v osviti yak imperatyv demokratychnoho rozvytku suspilstva. Profesionalizm Pedahoha: Teoretychni y Metodychni Aspekty, 2 (17), 174–184. https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.260021
- Safonova, I. O. (2014). Essence and structure of cross-cultural competence are in context of approach of axiology. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka, 3 (62), 129–143.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ishtvan Kentesh
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.