Спеціалізовані інтернет-ресурси у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва

Автор(и)

  • Лі Хайцзюань H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Україна https://orcid.org/0009-0004-3783-1673
  • Наталія Олександрівна Пономарьова Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Україна http://orcid.org/0000-0002-0172-8007

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.313876

Ключові слова:

музика, учитель музики, цифрові технології, інтернет-ресурси, спеціалізовані інтернет-ресурси, фахова підготовка, музично-педагогічна освіта, Україна, Китай

Анотація

У статті узагальнено досвід застосування спеціалізованих інтернет-ресурсів для музично-педагогічної освіти у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва (на прикладі України та Китаю). Встановлено, що в Україні у закладах вищої освіти використовують широкий перелік всіх видів спеціалізованих інтернет-ресурсів, однак переваги при цьому надаються некомерційним ресурсам. Вказані інтернет-ресурси з успіхом інтегруються до освітнього процесу – до викладання фахових та методичних дисциплін, до впровадження навчально-дослідної роботі здобувачів освіти та до їх самостійної творчості. В усіх закладах вищої музично-педагогічної освіти залучення цифрових засобів і, зокрема, спеціалізованих інтернет-ресурсів визнано та реалізується як провідне завдання модернізації освітнього процесу. Ускладнює застосування спеціалізованих інтернет-ресурсів відсутність у популярних проєктах української локалізації та недостатній рівень технічного забезпечення закладів освіти. Застосування інтернет-ресурсів з штучним інтелектом в Україні знаходиться на етапі первинної апробації та активного обговорення у науково-педагогічних колах. Показано, що у Китаї разом із міжнародними інтернет-ресурсами (перелік яких обмежений через національні вимоги) у музично-педагогічній освіти застосовується широке коло локалізованих або адаптованих інтернет-ресурсів. Спеціалізовані інтернет-ресурси використовуються передусім у викладанні спеціальних навчальних дисциплін циклу професійної підготовки. На особливу увагу заслуговує китайський досвід системного використання засобів зі штучним інтелектом у музично-педагогічній освіті. Встановлено технологічні переваги використання у підготовці майбутніх учителів музики спеціалізованих інтернет-ресурсів: доступність та кросплатформеність, оновлення в реальному часі, менша потреба у ресурсах пристрою, швидкість розгортання та масштабованість, миттєвий доступ та зручність використання, економія пам’яті на пристрої користувача, простота в підтримці та забезпеченні безпеки. Вказані переваги знаходять відображення у ракурсі методичних особливостей їх використання у практиці музично-педагогічної освіти, які потребують подальшого дослідження

Біографії авторів

Лі Хайцзюань, H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University

PhD Student

Department of Education and Innovative Pedagogy

Наталія Олександрівна Пономарьова, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

Доктор педагогічних наук, професор

Кафедра інформатики

Посилання

  1. Sulaieva, N. V., Levchenko, H. S., Lobach, O. O., Hlushkova, S. I., Hryn, Yu. M., Demianko, N. Yu. et al. (2020). Zmistovyi skladnyk formalnoi profesiinoi osvity vchyteliv muzychnoho mystetstva (I osvitnii riven). Kyiv: Talkom, 294.
  2. Ponomarova, N., Khaitsziuan, L. (2024). Digital resources in professional pedagogical education. New Collegium, 114 (2), 43–48. https://doi.org/10.34142/nc.2024.2.43
  3. Sobchenko, T. (2022). Use of digital services and tools in the process of professional training of future music teachers. Scientific Journal of Khortytsia National Academy, 2 (7), 93–100. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-10
  4. Dobroskok, I., Nalyvaiko, O., Rybalko, L., Zhernovnykova, O. (2020). Introduction of Digital Resources in the Process of Training Musicians-Teachers in Educational Institutions of the People’s Republic of China. Professional Education: Methodology, Theory and Technologies, 12, 66–89. https://doi.org/10.31470/2415-3729-2020-12-66-89
  5. Havrilova, L. (2016). Updating methods of musical education in future music teachers’ professional training in the context of modern art education informatization. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty, 4, 14–24.
  6. Baranovskaya, I. G., Mozgaleva, N. G., Baranovskiy, D. N., Bordiuk, O. N. (2021). Use of ict in the process of distance learning for future teachers of the art of music. Naukovi zapysky. Seriia: pedahohichni nauky, 150, 21–37. https://doi.org/10.31392/nz-npu-150.2021.02
  7. Sadruddin, M. M. (2019). Munir’s Taxonomy of Digital Learning. SSRN Electronic Journal. https://doi.org/10.2139/ssrn.3754995
  8. Free Online Resources for Music Education (2022). NAfME. Available at: https://nafme.org/blog/free-online-resources-for-music-education/
  9. Pećanac, R., Jeremić, B., Milenović, Z. (2016). Digital media in the teaching of music education. The New Educational Review, 43 (1), 236–247. https://doi.org/10.15804/tner.2016.43.1.20
  10. Proshkin, V. (2017). Educational web resources in prospective teachers’ professional training. Osvitolohichnyi dyskurs, 1-2 (16-17), 183–197.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-26

Як цитувати

Хайцзюань, Л., & Пономарьова, Н. О. (2024). Спеціалізовані інтернет-ресурси у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва. ScienceRise: Pedagogical Education, 4–11. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.313876

Номер

Розділ

Педагогічна освіта