Спеціалізовані інтернет-ресурси у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.313876Ключові слова:
музика, учитель музики, цифрові технології, інтернет-ресурси, спеціалізовані інтернет-ресурси, фахова підготовка, музично-педагогічна освіта, Україна, КитайАнотація
У статті узагальнено досвід застосування спеціалізованих інтернет-ресурсів для музично-педагогічної освіти у професійній підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва (на прикладі України та Китаю). Встановлено, що в Україні у закладах вищої освіти використовують широкий перелік всіх видів спеціалізованих інтернет-ресурсів, однак переваги при цьому надаються некомерційним ресурсам. Вказані інтернет-ресурси з успіхом інтегруються до освітнього процесу – до викладання фахових та методичних дисциплін, до впровадження навчально-дослідної роботі здобувачів освіти та до їх самостійної творчості. В усіх закладах вищої музично-педагогічної освіти залучення цифрових засобів і, зокрема, спеціалізованих інтернет-ресурсів визнано та реалізується як провідне завдання модернізації освітнього процесу. Ускладнює застосування спеціалізованих інтернет-ресурсів відсутність у популярних проєктах української локалізації та недостатній рівень технічного забезпечення закладів освіти. Застосування інтернет-ресурсів з штучним інтелектом в Україні знаходиться на етапі первинної апробації та активного обговорення у науково-педагогічних колах. Показано, що у Китаї разом із міжнародними інтернет-ресурсами (перелік яких обмежений через національні вимоги) у музично-педагогічній освіти застосовується широке коло локалізованих або адаптованих інтернет-ресурсів. Спеціалізовані інтернет-ресурси використовуються передусім у викладанні спеціальних навчальних дисциплін циклу професійної підготовки. На особливу увагу заслуговує китайський досвід системного використання засобів зі штучним інтелектом у музично-педагогічній освіті. Встановлено технологічні переваги використання у підготовці майбутніх учителів музики спеціалізованих інтернет-ресурсів: доступність та кросплатформеність, оновлення в реальному часі, менша потреба у ресурсах пристрою, швидкість розгортання та масштабованість, миттєвий доступ та зручність використання, економія пам’яті на пристрої користувача, простота в підтримці та забезпеченні безпеки. Вказані переваги знаходять відображення у ракурсі методичних особливостей їх використання у практиці музично-педагогічної освіти, які потребують подальшого дослідження
Посилання
- Sulaieva, N. V., Levchenko, H. S., Lobach, O. O., Hlushkova, S. I., Hryn, Yu. M., Demianko, N. Yu. et al. (2020). Zmistovyi skladnyk formalnoi profesiinoi osvity vchyteliv muzychnoho mystetstva (I osvitnii riven). Kyiv: Talkom, 294.
- Ponomarova, N., Khaitsziuan, L. (2024). Digital resources in professional pedagogical education. New Collegium, 114 (2), 43–48. https://doi.org/10.34142/nc.2024.2.43
- Sobchenko, T. (2022). Use of digital services and tools in the process of professional training of future music teachers. Scientific Journal of Khortytsia National Academy, 2 (7), 93–100. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-10
- Dobroskok, I., Nalyvaiko, O., Rybalko, L., Zhernovnykova, O. (2020). Introduction of Digital Resources in the Process of Training Musicians-Teachers in Educational Institutions of the People’s Republic of China. Professional Education: Methodology, Theory and Technologies, 12, 66–89. https://doi.org/10.31470/2415-3729-2020-12-66-89
- Havrilova, L. (2016). Updating methods of musical education in future music teachers’ professional training in the context of modern art education informatization. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty, 4, 14–24.
- Baranovskaya, I. G., Mozgaleva, N. G., Baranovskiy, D. N., Bordiuk, O. N. (2021). Use of ict in the process of distance learning for future teachers of the art of music. Naukovi zapysky. Seriia: pedahohichni nauky, 150, 21–37. https://doi.org/10.31392/nz-npu-150.2021.02
- Sadruddin, M. M. (2019). Munir’s Taxonomy of Digital Learning. SSRN Electronic Journal. https://doi.org/10.2139/ssrn.3754995
- Free Online Resources for Music Education (2022). NAfME. Available at: https://nafme.org/blog/free-online-resources-for-music-education/
- Pećanac, R., Jeremić, B., Milenović, Z. (2016). Digital media in the teaching of music education. The New Educational Review, 43 (1), 236–247. https://doi.org/10.15804/tner.2016.43.1.20
- Proshkin, V. (2017). Educational web resources in prospective teachers’ professional training. Osvitolohichnyi dyskurs, 1-2 (16-17), 183–197.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Nataliia Ponomarova, Li Haijuan
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.