Результати впровадження моделі науково-методичної системи підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.315485Ключові слова:
педагогічне моделювання, професійна підготовка, майбутні учителі початкової школи, безпекоорієнтоване освітнє середовище, ризики, здоров’я, безпекаАнотація
Стаття присвячена проблемі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків в контексті реформування освітньої системи в Україні та з огляду на глобальні перебудови в усіх сферах суспільного життя людини, виклики, ризики та загрози. Метою статті було висвітлення результатів експериментальної перевірки упровадження моделі науково-методичної системи професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків, що обумовлено потребою забезпечення якісної початкової освіти без загрози для життя та здоров’я всіх учасників освітнього процесу з урахуванням сучасних освітніх ризиків і загроз. Упровадження моделі передбачало оновлення психолого-педагогічних підходів, змісту та теоретико-методичного обґрунтування професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до зазначеного виду діяльності. Результатом реалізації моделі визначено сформованість готовності майбутніх учителів початкової школи для організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків. Визначено діагностичний інструментарій експериментальної перевірки результатів упровадження моделі. Доведено ефективність упровадження моделі науково-методичної системи професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків, що представлена в отриманих результатах педагогічного експерименту та відбивається статистично значущим зменшенням частки майбутніх учителів з низьким рівнем сформованості готовності до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків порівняно з констатувальним етапом дослідження на фоні значущого зростання часток майбутніх учителів із вираженістю сформованості готовності на високому та середньому рівнях
Посилання
- Pro osvitu (2017). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
- Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022–2032 roky (2022). Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 286-r. 23.02.2022. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text
- Kontseptsiia realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi serednoi osvity "Nova ukrainska shkola" na period do 2029 roku (2016). Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 988-r. 14.12.2016. Available at: https://imzo.gov.ua/osvita/nush/
- Profesiinyi standart za profesiiamy «Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity», «Vchytel zakladu zahalnoi serednoi osvity», «Vchytel z pochatkovoi osvity (z dyplomom molodshoho spetsialista)» (2020). Zatverdzheno nakazom Ministerstva rozvytku ekonomiky, torhivli ta sil. hospodarstva Ukrainy No. 2736. 23.12.2020. Available at: https://testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2023/01/Nakaz_2736.pdf
- Honcharenko, S. U. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk. Rivne: Volynski oberehy, 34.
- Dubaseniuk, O. A. (2008). Kontseptualni modeli pedahohichnoi osvity: naukovi poshuky ta zdobutky. Profesiino-pedahohichna osvita: suchasni kontseptualni modeli ta tendentsii rozvytku. Zhytomyr: ZhDU im. I. Franka, 10.
- Kovalchuk, L., Lushchynska, O. (2020). The model of formation of information and communication culture of future primary school teachers in the process of professional training. Youth & market, 6/185, 122–127.
- Zhuzeyev, S., Zhailauova, M., Makasheva, A. P., Jumagulova, M. S., Aidarov, O., Kassymbekova, A. (2024). Professional Training of Future Primary School Teachers Based on Kazakh National Identity. Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language), 18 (1), 155–168.
- Harkusha, S. V. (2014). Model formuvannia hotovnosti maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia do vykorystannia zdoroviazberezhuvalnykh tekhnolohii. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport, 118 (2), 94–99.
- Dolynskyi, B. T. (2011). Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv do formuvannia zdoroviazberezhuvalnykh navychok i vmin u molodshykh shkoliariv u navchalno-vykhovnii diialnosti [Doctoral dissertation; Pivdennoukrainskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni K. D. Ushynskoho].
- Tsybulska, O. (2020). Formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do vykhovannia u molodshykh shkoliariv kultury zdoroviazberezhennia [PhD dissertation; Volynskyi natsionalnyi universytet imeni Lesi Ukrainky].
- Laurencelle, L. (2021). The statistical handling of proportions including analysis of variance, with worked out examples. The Quantitative Methods for Psychology, 17 (3), 272–285. https://doi.org/10.20982/tqmp.17.3.p272
- Felix, C. S., Felix, C. M. (2024). Literature review: basic statistics in educational research. Cognizance Journal of Multidisciplinary Studies, 4 (3), 206–215. https://doi.org/10.47760/cognizance.2024.v04i03.018
- Martin Andrés, A. (1991). A review of classic non-asymptotic methods for comparing two proportions by means of independent sampLES. Communications in Statistics – Simulation and Computation, 20 (2-3), 551–583. https://doi.org/10.1080/03610919108812972
- Krishnamoorthy, K., Thomson, J. (2002). Hypothesis Testing About Proportions in Two Finite Populations. The American Statistician, 56 (3), 215–222. https://doi.org/10.1198/000313002164
- Taimasov, Yu. (2020). Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv sluzhby tsyvilnoho zakhystu do samozberezhennia u profesiinii diialnosti [Doctoral dissertation; Kharkivskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni H. S. Skovorody].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Nataliia Naumenko, Maryna Nessonova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.