Зарубіжний досвід підготовки інженерів з тестування програмного забезпечення: аналіз освітніх стандартів та програм європейських університетів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.318763

Ключові слова:

програмна інженерія, тестування програмного забезпечення, освітні стандарти, навчальна програма, європейський досвід

Анотація

Стаття досліджує підхід європейської освітньої системи до підготовки спеціалістів з тестування програмного забезпечення. У ній міститься аналіз певних ключових стандартів підготовки ІТ-інженерів у Європі, таких як Стандарти та рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG), критерії Європейської асоціації забезпечення якості вищої освіти (ENQA) та національні акредитаційні стандарти та установи, наприкад Польський акредитаційний комітет (PKA), Німецька акредитаційна рада (GAC) та Інженерна рада Великобританії (ECUK). Дослідження підкреслює місце та методи викладання теорії та практики тестування програмного забезпечення у рамках університетських навчальних програм, оцінюючи як наявність спеціальних дисциплін з тестування, так і включення тем/модулів з тестування у більш загальні інженерні дисципліни. Незважаючи на подібні інтерпретації базових концепцій та практик тестування програмного забезпечення, думки щодо методів викладання та представлення як теоретичних, так і практичних аспектів варіюються серед розглянутих стандартів. Крім того, дослідження розглядає навчальні програми провідних європейських університетів, щоб визначити, як тестування програмного забезпечення та забезпечення якості відображені в їхніх навчальних планах. Цей аналіз охоплює програми денної форми навчання для студентів у галузі комп'ютерних наук, програмної інженерії та суміжних сфер. Дослідження вивчає програми як загальних і базових дисциплін у ІТ, так і тих, що стосуються певних технологічних або організаційних областей, таких як розробка мобільних пристроїв або управління ІТ-проектами. Також аналізується зміст предметів, модулів, лекцій та позанавчальних завдань, доступних у відкритих джерелах. Більше того, дослідження досліджує, як ці установи включають практичну підготовку, таку як стажування та навчання на основі проєктів, щоб забезпечити студентам набуття практичного досвіду в тестуванні програмного забезпечення та забезпеченні якості

Біографія автора

Олександр Олександрович Гура, Запорізький Національний Університет

Кандидат педагогічних наук

Кафедрa загальної та прикладної фізики

Посилання

  1. Tramontana, P., Marín, B., Paiva, A. C. R., Mendes, A., Vos, T. E. J., Amalfitano, D. et al. (2024). State of the Practice in Software Testing Teaching in Four European Countries. 2024 IEEE Conference on Software Testing, Verification and Validation (ICST). Toronto, 59–69. https://doi.org/10.1109/icst60714.2024.00015
  2. Garousi, V., Rainer, A., Lauvås, P., Arcuri, A. (2020). Software-testing education: A systematic literature mapping. Journal of Systems and Software, 165, 110570. https://doi.org/10.1016/j.jss.2020.110570
  3. Dill, D., Beerkens, M. (2010). Public and private regulation of higher education: A comparative analysis of systems, purposes, and effects. Springer.
  4. Towhidnejad, M., Ochoa, O., Kiselev, A. (2000). An analysis of the software engineering curriculum using the guideline models. Embry-Riddle Aeronautical University. Daytona Beach.
  5. Avsheniuk, N., Diachenko, L., Kotun, K. (2017). Zarubizhnyi dosvid profesiinoi pidhotovky vchyteliv. Kyiv: DKS "Tsentr", 83.
  6. Seiko, N., Yershov, M.-O. (2021). Developing it education: foreign practices. Ukrainian Educational Journal, 4, 54–64. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-54-64
  7. Bolotina, V. (2024). Domestic and foreign experience in forming the professional competences of bachelors in the information technology field. Humanities Science Current Issues, 1 (73), 276–281. https://doi.org/10.24919/2308-4863/73-1-42
  8. Matviichuk-Yudina, O. V. (2017). Analiz zarubizhnoho dosvidu formuvannia robochykh planiv ta osvitnikh prohram pidhotovky fakhivtsiv informatsiinykh tekhnolohii spetsialnosti «Kiberbezpeka». Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 7 (71), 3–14.
  9. Polish Accreditation Committee (PKA). Available at: https://www.pka.edu.pl Last accessed: 14.10.2024
  10. Computer Science – Mobile Software Developer. WSB Merito University in Poznań. Available at: https://www.merito.pl/english/poznan/our-offer/bachelors-degree/programs/computer-science-mobile-software-developer Last accessed: 14.10.2024
  11. ASIIN Criteria for the Accreditation. Available at: https://www.asiin.de/en/programme-accreditation/quality-criteria.html Last accessed: 14.10.2024
  12. Accredited Degree Programmes ASIIN. Available at: https://www.asiin-ev.de/en/accreditation/accredited-programs/ Last accessed: 14.10.2024
  13. TUM Computer Science Bachelor's Program. Technical University of Munich. Available at: https://www.in.tum.de/en/for-prospective-students/bachelor-programs/computer-science-bsc/overview/ Last accessed: 14.10.2024
  14. Accreditation of Higher Education programmes. Engineering Council. Available at: https://www.engc.org.uk/education-skills/accreditation-of-higher-education-programmes/ Last accessed: 14.10.2024
  15. Department of Computing. Imperial College London. Available at: https://www.imperial.ac.uk/computing/prospective-students/courses/ Last accessed: 14.10.2024

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Гура, О. О. (2024). Зарубіжний досвід підготовки інженерів з тестування програмного забезпечення: аналіз освітніх стандартів та програм європейських університетів . ScienceRise: Pedagogical Education, (4(61), 42–47. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.318763

Номер

Розділ

Педагогічна освіта