Міжкультурна комунікація та культурний стрес студентів-іноземців

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2025.326517

Ключові слова:

мовленнєвий етикет, толерантність, професійна діяльність, культурний стрес, комунікація, міжкультурна комунікація

Анотація

В даній роботі проводиться аналіз поняття міжкультурна комунікація, комунікація, культурний стрес, мовленнєвий етикет.

Розглянуто проблему як сформувати навички особистості за допомогою яких проходить розвиток міжкультурної комунікації, яка є засобом розуміння особливостей різних культур, котрі є умовою здійснення ефективного діалогу людей у сучасному світі. Доводиться велика роль мовленнєвого етикету у процесі міжкультурного спілкування. Розглядається характеристика міжкультурних непорозумінь у процесі комунікації.

Успішна акультурація вважається важливим завданням викладання вищої математики та фізики. Отже, з однієї сторони, модель культурного стресу добре відчуває процеси та міжкультурні зустрічі. З іншої сторони, в цьому погляді криється схована спокуса провадити несправедливим шляхом роздвоєні культурні відмінності, які стосуються змішаності багатомовного суспільства та його транскультурності. Різні культури мають свої традиції та норми спілкування. Незнання цього питання викликає багато непорозуміння, у зв’язку з чим може бути незбігання культур, виникнути та розвинутися стан, який вважається культурним стресом. Тому, дуже важливо знати норми і традиції спілкування представників народу, які є учасниками мовного діалогу, що належать до різних національних культур. Потрібно спокійно, ввічливо, з повагою та розумінням сприймати один одного, тобто позитивно сприяти розвитку діалогу та міжкультурній комунікації. Що, в свою чергу, сприяє формуванню міжкультурної комунікативної поведінки. Освіта сьогодні набула істотних змін від її призначення до способу викладання. Все це дуже покращило навчальний процес. Це є важливим, адже сучасна освіта належить до вищих цінностей людей та розвитку суспільства, а чим глибший та вищий освітній рівень людини, тим більші та ширші її можливості для створення кращого та цікавого життя. Міжкультурна комунікація – є однією з форм контакту спілкування та комунікації. У міжкультурній комунікації важливо бути готовим до ведення діалогу та спілкування з представниками інших країн. Мати бажання та пристосовуватися до нових умов і виникнення різних несподіваних ситуацій

Біографії авторів

Тетяна Геннадіївна Войтік, Одеський Національний Морський Університет

Старший викладач

Кафедра «Математика, фізика та астрономія»

Тетяна Геннадіївна Копєйкіна, Військова академія (місто Одеса)

Lecturer

Department of Fundamental Sciences

Посилання

  1. William, B. (2003). Cross-Cultural and Intercultural Communication. Gudykunst Publisher: SAGE Publications, Inc.,‎ 312. Available at: https://books.google.com.ua/books?id=-5sjpr1ypmcC&printsec=frontcover&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
  2. Manakin, V. M. (2012). Mova i mizhkulturna komunikatsiia. Kyiv: TsUL, 288.
  3. Voitik, T. H., Kopieikina, T. H. (2024). Osoblyvosti roboty z hrupamy studentiv-inozemtsiv. Mizhkulturna komunikatsiia v konteksti hlobalizatsiinoho dialohu: stratehii rozvytku. Odesa, 171–174. Available at:https://onmu.org.ua/images/university/news/III_Conf_Inter_Cult_2024_art.pdf
  4. Maltseva, K. S. (2002). Mizhkulturni neporozuminnia i problema mizhkulturnoho perekladu. [Extended abstract of PhD thesis; In-t filos. im. H. S. Skovorody NAN Ukrainy].
  5. Halytska, M. M. (2014). Intercultural communication and its significance for professional activities of future specialists. Osvitolohichnyi dyskurs, 2 (6), 23–30. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/33686839.pdf
  6. Piller, I. (2010). Intercultural communication: A Critical Introduction. Edinburgh University Press, 178.
  7. Tolok, D., Deinichenko, T. (2022). Innovatsiini formy i metody v navchanni matematyky. Kharkivskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni H. S. Skovorody Kharkiv. nats. ped. un-t im. H. S. Skovorody. Kharkiv, 219–221. Available at: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/9126
  8. Voitik, T. H., Puchkov, B. V., Kopieikina, T. H. (2022). Rozvytok mizhkulturnoi komunikatsii studentiv-inozemtsiv na laboratornykh ta praktychnykh zaniattiakh z fizyky ta matematyky. Mizhkulturna komunikatsiia v konteksti hlobalizatsiinoho dialohu: stratehii rozvytku. Chastyna II. Odesa, 212–216. https://doi.org/10.36059/978-966-397-280-0-64
  9. Chumanska, S. (2015) Vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii na urokakh matematyky yak umova sotsializatsii uchniv. Tavriiskyi visnyk osvity, 1 (149), 178–183. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tvo_2015_1_31
  10. Tkach, K., Homeniuk, H. (2022) Interaktyvni metody navchannia na urokakh matematyky z vykorystanniam IKT. Suchasni tsyfrovi tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia: dosvid, tendentsii, perspektyvy, 9, 184–187. Available at: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/27599/3/Tkach_Gomenuk.pdf
  11. Zelikovska, O. O., Cherednichenko, H. A. (2012). Formuvannia mizhkulturnoi kompetentsii studentiv ekonomichnykh spetsialnostei u protsesi fakhovoi pidhotovky. Kyiv: Kondor-Vydavnytstvo, 321. Available at: https://dspace.nuft.edu.ua/handle/123456789/8788
  12. Mustafa, Y. (2021). A Review of Culture Shock: Attitudes, Effects and the Experience of International Students. Journal of Intercultural Communication, 21 (3), 4–25. https://doi.org/10.36923/jicc.v21i3.18

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-27

Як цитувати

Войтік, Т. Г., & Копєйкіна, Т. Г. (2025). Міжкультурна комунікація та культурний стрес студентів-іноземців . ScienceRise: Pedagogical Education, (1 (62), 26–31. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2025.326517

Номер

Розділ

Педагогічна освіта