Методичні підходи до подолання освітніх втрат у темі «Логарифмічна функція» засобами інтерактивного навчання
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2025.338936Ключові слова:
освітні втрати, логарифмічна функція, інтерактивне навчання, диференціація, адаптивне навчання, інтерактивні технології, цифрові технології, графіки функцій, практичні задачі, рефлексіяАнотація
У статті аналізуються методичні підходи до подолання освітніх втрат учнів у темі «Логарифмічна функція» засобами інтерактивного навчання. В умовах пандемії, дистанційного та змішаного навчання, а також війни та постійного стресу спостерігається значне зниження мотивації та рівня знань учнів, особливо в математиці, де абстрактність понять ускладнюють процес засвоєння навчального матеріалу. Літературний огляд показує наявність суттєвих освітніх втрат у засвоєнні логарифмічної функції, проблеми з розумінням означення логарифма, графічною інтерпретацією функцій та застосуванням знань у прикладних задачах. Традиційних методів навчання недостатньо для подолання цих втрат. Мета дослідження полягає у створенні єдиної системи та розробці методичних рекомендацій для подолання освітніх втрат за допомогою використання інтерактивних технологій. Нами запропоновано комплексний підхід, що поєднує діагностику знань учнів, визначення типових освітніх втрат, побудову індивідуальних навчальних траєкторій, використання інтерактивних технологій та цифрових інструментів (GeoGebra, PhET, Google Forms, AhaSlides), проблемно-орієнтовані та кейс-завдання, диференційоване закріплення, самоаналіз та рефлексію. Використання інтерактивних технологій сприяє підвищенню залученості та мотивації до навчання учнів, розвитку логічного мислення, формуванню практичних навичок застосування логарифмів. Розроблена модель дозволяє враховувати індивідуальні потреби учнів і формувати адаптивні траєкторії навчання. Подальші дослідження передбачають експериментальну перевірку ефективності інтерактивних технологій у зменшенні освітніх втрат та покращенні результатів навчання з теми «Логарифмічна функція». Запропоновані підходи можуть бути адаптовані для інших абстрактних математичних тем, що підвищує їхню універсальність і практичну цінність для педагогічної практики
Посилання
- Lukianova, S., Filon, L. (2023). Vnutrishnopredmetni zviazky yak zasib podolannia osvitnikh vtrat uchnivstva z matematyky. Grail of Science, 33, 335–341. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.10.11.2023.53
- Gumiran, B. A., Joaquin, M. N. B. (2024). Action-Process-Object-Schema Analysis of Students' Conceptual Understanding of Logarithms. Intersection. 17 (1), 7–18. Available at: https://www.researchgate.net/publication/385416400_Action-Process-Object-Schema_Analysis_of_Students'_Conceptual_Understanding_of_Logarithms
- Boaler, J. (2002). Experiencing School Mathematics. New York: Routledge, 224. https://doi.org/10.4324/9781410606365
- Michael Frketic, A. (2019). An Investigation into College Students’ Learning about Logarithmic Functions: A Thorny problem. Psychology and Behavioral Science International Journal, 10 (4). https://doi.org/10.19080/pbsij.2019.10.555792
- Donnelly, R., Patrinos, H. A. (2021). Learning loss during Covid-19: An early systematic review. PROSPECTS, 51 (4), 601–609. https://doi.org/10.1007/s11125-021-09582-6
- Díaz-Berrios, T., Martínez-Planell, R. (2022). High school student understanding of exponential and logarithmic functions. The Journal of Mathematical Behavior, 66, 100953. https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2022.100953
- Mthethwa, T. (2019). Exploring pre-service mathematics teachers’ knowledge of logarithm in one of the universities in Kwazulu-Natal. [Extended abstract of thesis; University of KwaZulu Natal].
- Ofitsiinyi zvit pro provedennia nmt u 2024 rotsi (2024). Ukr. tsentr otsiniuvannia yakosti osvity, 377.
- Maries, A., Lin, S.-Y., Singh, C. (2017). Challenges in designing appropriate scaffolding to improve students’ representational consistency: The case of a Gauss’s law problem. Physical Review Physics Education Research, 13 (2). https://doi.org/10.1103/physrevphyseducres.13.020103
- Logarithmic Pitfalls – FasterCapital. FasterCapital. Available at: https://fastercapital.com/term/logarithmic-pitfalls.html
- Kreydun, N., Nalyvaiko, O., Ivanenko, L., Zotova, L., Nevoienna, O., Iavorovska, L. et al. (2022). The Quality of Education in the Conditions of Forced Distance Learning Caused by COVID-19. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14 (4), 423–448. https://doi.org/10.18662/rrem/14.4/649
- Roque-Hernández, R. V., López-Mendoza, A., Salazar-Hernandez, R. (2024). Perceived instructor presence, interactive tools, student engagement, and satisfaction in hybrid education post-COVID-19 lockdown in Mexico. Heliyon, 10 (6), e27342. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e27342
- Bond, M., Bedenlier, S. (2019). Facilitating Student Engagement Through Educational Technology: Towards a Conceptual Framework. Journal of Interactive Media in Education, 2019 (1). https://doi.org/10.5334/jime.528
- Interactive Simulations. PhET. Available at: https://phet.colorado.edu/
- OpenAI. ChatGPT. Available at: https://chat.openai.com
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Tetaina Hoda

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.




