Досвід педагогів херсонської губернії другої половини ХХІ – початку ХХ ст. у контексті розвитку художньої освіти
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.70203Ключові слова:
педагогічна діяльність, художня освіта, естетичне виховання, національна творчість, образотворча грамотаАнотація
Стаття містить аналіз теоретичних і практичних досягнень педагогів Херсонської губернії кінця ХІХ – початку ХХ ст., творче використання досвіду яких слугує вагомим підґрунтям оновлення змісту, методів і форм розвитку художньої освіти. Розповсюджувачами ідей естетичного виховання, які прогресивно впливали на розвиток педагогічної думки, були І. Деркачев, О. Музиченко, Я. Чепіга та ін. Визначено вклад кожної персоналії у розвиток художньої освіти Півдня України окресленого періоду
Посилання
- Ziaziun, I. A.; Zjazjun, I. A., Radkevych, V. O., Chepurna, N. M. et. al (Eds.) (2007). Intehratyvna funktsiia kultury v informatsiinomu suspilstvi [Integrative function of culture in the information society]. Profesiino-khudozhnia osvita Ukrainy – Professional and art education of Ukraine. Kyiv; Cherkasy: Cherkaskyi TsNTEI, IV, 3–12.
- Masol, L. M. (2006). Zahalna mystetska osvita: teoriia i praktyka [General art education]. Kyiv: Promin, 432.
- Padalka, H. M. (2008). Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin) [Art Pedagogy (Theory and methods of teaching art subjects)]. Kyiv: Osvita Ukrainy, 274.
- Sapak, N. V. (2006). Khudozhnie zhyttia Pivdnia Ukrainy kintsia XIX – pershoi tretyny XX stolittia [Art life of southern Ukraine in late XIX – the first third of the XX century]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 23.
- Forostian, A. F. (2009). Rozvytok estetychnoho vykhovannia v serednikh navchalnykh zakladakh osvity Pivdnia Ukrainy (druha polovyna XIX – pochatok XX stolittia) [The development of aesthetic education in secondary schools of South Ukraine (the second half of the XIX – early XX century)]. Kyiv, 159.
- Shushliannikova, N. V. (2003). Rozpovidi z istorii Khersonskoho kraiu [The stories from the history of Kherson land]. Kherson: KSU, 207.
- Malynina, I. O. (2005). Pidhotovka pedahohichnykh kadriv u Kharkivskii ta Kyivskyi khudozhnikh shkolakh Ukrainy (druha polovyna XIX – pochatok XX st.) [Training of teaching staff in Kharkiv and Kyiv art schools of Ukraine (the second half of the XIX – XX centuries)]. Kharkiv, 221.
- Krasiuk, I. O. (2012). Narysy z istorii rozvytku khudozhnoi osvity v Ukraini v XIX – na pochatku XX st. [Essays from history of development art education in Ukraine in the XIX – early XX century]. Kryvyi Rih, 223.
- Shmagalo, R., Pokotylo, G., Ljashkevych, P., Gnatyshyn, I., Bej, T.; Shmagala, R. (Ed.) (2013). Mystetska osvita y mystetstvo v kulturotvorchomu protsesi Ukrainy XX – XXI stolit [Art Education and Art in culture creating process in Ukraine during the XX – XXI century]. Lviv: LNAM; Ternopil: Mandrivets, 292.
- Pirogov, N. I. (1985). Voprosy zhizni [Issues of life]. Yzb. ped. sochynenyja. Moscow: Pedagogika, 29–51.
- Dorofeyev, G. K. (1897). O postanovke vneklassnogo chteniya i literaturnykh besed v srednikh uchebnykh zavedeniyakh [About setting of extracurricular reading and literary talks in secondary schools]. Odessa, 100.
- Konorskaya, M. N. (1901). Detskiy teatr. ego vred i polza [Children's theater, its harm and benefits]. Sankt-Petersburg, 16.
- Borisov, N. I. (1896). Voprosy shkolnoy statistiki [Issues of of school statistics]. Kherson: tip. Khodushinoy O. D., 14.
- Kapranova, V. A. (2013). Korf Nikolay Aleksandrovich (1834–1883): [russkiy pedagog. metodist. deyatel narodnogo obrazovaniya] [Korf N. A. (1834–1883): [russian teacher, methodist, public education activist]. Istoriya pedagogiki v litsakh. Minsk; Moscow, Russia: Novoye znaniye: INFRA-M, 119–120.
- Myronenko, V. V. (2011). Rol I. P. Derkachova v orhanizatsii pershykh zizdiv narodnykh vchyteliv v m. Simferopoli v kintsi XIX stolittia [The role of I. P. Derkachov in organizing the first Congress of People Teachers in Simferopol in the late XIX century]. Istoriia osvity i pedahohichnoi dumky. Visnyk SevNTU. Sevastopol, 124, 206–211.
- Zhurakovskiy, G. E. (1976). Iz istorii prosveshcheniya v dorevolyutsionnoy Rossii [From the history of education in pre-revolutionary Russia]. Moscow: Pedagogika, 160.
- Myronenko, V. V. (2011). Vykhovannia dbailyvoho stavlennia do pryrody u pedahohichnii spadshchyni I. P. Derkachova (1834–1916) [Education of respect attitude to the nature of the pedagogical heritage of I. P. Derkachov (1834–1916)]. Istoryko-pedagogichnyj al'manah. Uman, I, 26–29.
- Istoriia Odeskoho universytetu za 100 rokiv[History of Odessa University for 100 years] (1968). Kyiv, 382–408.
- Otchet 2-y gorodskoy Odesskoy zhenskoy gimnazii za 1904–1905 god, s programmami na uchebnyy god [Report of the 2nd Odessa city girls' school for the 1904–1905 year, with programs for the academic year]. State archive of Odessa region. F. 47. Op. 1. Spr. 5670.
- Yakiv Feofanovych Chepiha (Zelenkevych) – vydatnyi pedahoh, psykholoh, hromadskyi diiach [Yakiv Feofanovych Chepiha (Zelenkevych) – outstanding educator, psychologist, social activist] (2013). Kyiv, 135.
- Chepiha, Ya. (1910). Natsionalnist i natsionalna shkola [Nationality and national school]. Svitlo, 1, 16–29.
- Nikolenko, L. T. (2000). Teoretychni zasady navchannia i vykhovannia molodshykh shkoliariv u pedahohichnii spadshchyni Ya. F. Chepihy [The theoretical basis of training and education of primary school children in the pedagogical heritage of Ya. F. Chepiga]. Kyiv, 15.
- Muzychenko, A. F. (1903). Tvorchestvo uchenikov zemskikh shkol [Creative work of Zemstvo school students]. Odessa, 144.
- Trynus, O. V. (2012). Muzychenko pro holovni pryntsypy navchannia [Muzichenko about the main principles of learning]. Vytoky pedagogichnoi' majsternosti, 9, 299–303.
- Muzychenko, O. F. (1919). Suchasni pedahohichni techii v Zakhidnii Yevropi i Amerytsi [Modern pedagogical trends in Western Europe and America]. Kyiv, 109.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Зоя Владиславівна Гуріч
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.