Концептуальна модель розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічних дисциплін у системі післядипломної педагогічної освіти

Автор(и)

  • Галина Анатоліївна Дегтярьова Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти» вул. Пушкінська, 24, м. Харків, Україна, 61057, Україна https://orcid.org/0000-0001-8588-6098

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.70205

Ключові слова:

концептуальна модель, ІК-компетентність, учителі філологічних дисциплін, система післядипломної педагогічної освіти

Анотація

У статті науково обґрунтовано та схарактеризовано концептуальну модель розвитку ІК-компетентності вчителів філологічних дисциплін протягом андрагогічного циклу в системі післядипломної педагогічної освіти, а саме: виділено основні підсистеми моделі; осмислено зв’язки між ними; особливості її формування й розвитку за двома стратегічними лініями; визначено основні завдання моделі та організаційно-педагогічні умови її ефективного функціонування

Біографія автора

Галина Анатоліївна Дегтярьова, Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти» вул. Пушкінська, 24, м. Харків, Україна, 61057

Кандидат педагогічних наук, доктор філософії, завідувач кафедри

Кафедра методики навчання мов і літератури

Посилання

  1. Chernikova, L. A. (2012). Rozvytok informatsiino-tekhnolohichnoi kompetentnosti vchyteliv u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [The development of information technology competence of teachers in the system of postgraduate education]. Zaporizhzhia, 303.
  2. Holodiuk, L. S. (2009). Osnovni zasady formuvannia IKT-kompetentnosti vchytelia-predmetnyka [Basic principles of formation ICT competence subject teachers]. Postmetodyka, 4 (88), 41–45.
  3. Yonova, O. N. (2006). Model formyrovanyia ynformatsyonnoi kompetentnosty. ROIS. Available at: http://rois.loiro.ru/index.php?module=articles&action=view&cid=14&id=45
  4. Nazarenko, V. S. (2012). Rozvytok informatsiino-komunikatsiinykh kompetentnostei uchyteliv u systemi pisliadyplomnoi osvity [The development of information and communication competencies of teachers in the system of postgraduate education]. Kherson, 242.
  5. Ovcharov, A. V. Kontseptualnaia model podhotovky uchytelia-predmetnyka selskoi shkoly k yspolzovanyiu kompiuternykh tekhnolohyi v professyonalnoi deiatelnosty. Informacionnye tehnologii i obrazovanie. Available at: http://ito.edu.ru/2003/I/3/I-3-3407.html
  6. Soroko, N. V. (2012). Rozvytok informatsiino-komunkatsiinoi kompetentnosti vchyteliv filolohichnoi spetsialnosti v umovakh kompiuterno oriientovanoho seredovyshcha [The development of information and expertise komunkatsiynoyi philology teachers’ in terms of computer-based environment]. Kyiv, 256.
  7. Temerbekova, A. A. (2009). Formyrovanye ynformatsyonnoi kompetentnosty uchytelia v rehyonalnoi systeme dopolnytelnoho professyonalnoho obrazovanyia [Formation of information competence of teachers’ in the system rehyonalogy Professional Extended Education]. Moscow, 50.
  8. Temerbekova, A. A. (2009). Kontseptualnaia model formyrovanyia ynformatsyonnoi kompetentnosty uchytelia [Conceptual model of information competence of the teachers’]. Myr nauky, kultury, obrazovanyia, 2 (14), 128–132.
  9. Luniachek, V. E. (2010). Filosofski ta zahalnonaukovi pidkhody do pidhotovky mahistriv za spetsialnistiu «Derzhavne upravlinnia» do monitorynhu yakosti osvity [General scientific and philosophical approaches to preparing masters in specialty «Public Administration» to monitor the quality of education]. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity, 28-29, 22–29.
  10. Dehtiarova, H. A. (2016). Osoblyvosti naukovykh pidkhodiv do rozvytku informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti vchyteliv filolohichnykh dystsyplin u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Features of scientific approaches to the development of information- communication competence of teachers of linguistic disciplines in the system of postgraduate pedagogical education]. Scientific review, 1 (22), 55–72.
  11. Poliakova, R. F. Razvytye ynformatsyonnoi kompetentsyy uchytelia. Novaja shkola. Available at: http://novaya-shkola.su/pedagogam/sredne-obsche-obrazovanie/kabinet-direktora/razvitie-informacionoi-kompetenci-uchitelja.html
  12. Temerbekova, A. A.; Slastenina, V. A., Livanovoj, E. A. (Eds.) (2008). Teoretyko-metodolohycheskye podkhody k protsessu formyrovanyia ynformatsyonnoi kompetentnosty uchytelia [Theoretical and methodological approaches to the process of formation of information competence of the teachers’]. Problemy pedahohycheskoho obrazovanyia. Moscow: MPHU–MOSPY.
  13. Buhaichuk, Y. A.; Novikova, M. V. (Ed.) (2011). Osobennosty formyrovanyia ynformatsyonno-kommunykatsyonnoi kompetentnosty pedahoha [Features of formation of information and communication competence of the teachers’]. Dopolnytelnoe professyonalnoe obrazovanye v uslovyiakh modernyzatsyy. Yaroslavl: Yzd-vo YaHPU ym. K. D. Ushynskoho, 30–38.
  14. Sorochan, T. M., Danyliev, A. O., Diachenko, B. A., Rudina, O. M. (2013). Profesiinyi rozvytok kerivnykiv i pedahohichnykh pratsivnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv u pisliadyplomnii pedahohichnii osviti rehionalnoho rivnia (za materialamy Luhanskoho oblasnoho instytutu pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity) [Professional development of managers and teaching staff in secondary schools of postgraduate education at the regional level (based Luhansk Regional Institute of Postgraduate Education)]. Luhansk: SPD Rieznikov V. S., 524.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-31

Як цитувати

Дегтярьова, Г. А. (2016). Концептуальна модель розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічних дисциплін у системі післядипломної педагогічної освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (1), 19–26. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.70205

Номер

Розділ

Педагогічна освіта