Принципи перебудови вищої освіти і вища медична школа України

Автор(и)

  • Тетяна Іванівна Кир’ян Черкаський медичний коледж вул. Хрещатик, 215, м. Черкаси, Україна, 18000, Україна https://orcid.org/0000-0002-0264-7196

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.72402

Ключові слова:

вища медична освіта України, трансформація освіти, компетентісний підхід, гуманізація освіти

Анотація

У статті представлена специфіка принципів освітньої трансформації в сучасній вищій медичній освіті України. Аналізуються особливості поєднання в ній тенденцій до кращого виконання її соціальних функцій і до удосконалення змісту освіти, а також прагматичних принципів професійної ефективності з принципами освіти як набуття людиною високої гуманітарної культури

Біографія автора

Тетяна Іванівна Кир’ян, Черкаський медичний коледж вул. Хрещатик, 215, м. Черкаси, Україна, 18000

Доцент, кандидат педагогічних наук

Голова циклової комісії з української мови

Посилання

  1. Maksimenko, S. D., Filonenko, M. M. (2014). Pedagogika vyshchoyi medichnoyi osvity [Pedagogics of higher medical education]. Kyiv: «Centr uchbovoi' literatury», 288.
  2. Moskalenko, V. F., Ponomarenko, V. M., Zimenkovskiy, A. B. (2005). Bazoviy terminologichniy glossariy systemy vyshchoyi medychnoyi osvity Ukrayiny [Basic terminological glossary of higher medical education of Ukraine]. Lviv: Liga-Pres, 175.
  3. Mileryan, V. Ye. (2003). Metodychni osnovy pidgotovky ta provedenya navchalnyh zanyat v medychnyh vuzah [Methodic grounds of preparation and training in medical schools]. Kyiv, 80.
  4. Andrushchenko, V. P. (2014). Pedagogika maybutnyogo – pedagogika kompromisu [Pedagogy of the future – pedagogy of compromise]. Vyshcha osvita Ukrayiny, 1/3 (54), 16–18.
  5. Romanenko, M. I. (2003). Sotsialni ta paradigmalno-kognityvni determinanty rozvitku suchasnoyi osvity [Social and paradigm-cognitive determinants of the development of modern education]. Dnipropetrovsk, 32.
  6. Pinchuk, Ye. A. (2010). Modernizatsiya ukrayinskoyi systemy osvity yak teoretyko-filosofska i praktychna problema [Modernization of Ukrainian system of education as a theoretical-philosophical and practical problem]. Kyiv, 33.
  7. Andrushchenko, V. P., Peredbors'ka I. (Eds.) (2009). Filosofiya osvity [Philosophy of education]. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Dragomanova, 329.
  8. Pryhodko, V. V. (2014). Strategiya reformy natsionalnoyi vyshchoyi shkoly [Reform strategy of the national high school]. Dnipropetrovsk: Zhurfond, 457.
  9. Kucherenko, D. G., Martynyuk, O. V. (2011). Strategiya rozvitku osvitnih system svitu [The development strategy of the world educational systems]. Kyiv: IPK, DSZU, 312.
  10. Lugovyi, V. I., Slyusarenko, O. M., Talanova, Zh. V. (2014). Stanovlenya systemy osnovnyh ponyat i kategoriy kompetentisnogo pidhodu v umovah paradygmalnyh zmin v osviti [The formation of basic concepts and categories of the competence approach in the conditions of paradigmatic change in education]. Pedagogics and psychology, 2, 14–24.
  11. Kinash, R. I., Gladyshev, D. G. (2006). Vyshcha osvita Ukrayiny I Bolonskiy process [Higher education of Ukraine and Bologna process]. Lviv, 66.
  12. Klak, I. Ye. (2015). Teoretychni zasady kompetentisnogo pidhodu v systemi vyshchoyi profesiynoyi osvity [The theoretical basis of the competence approach in higher professional education]. Bulletin of Chernihiv national pedagogical University, 124, 32–34.
  13. Lunyachek, V. Ye. (2013). Kompetentisnyi pidhid yak metodologiya profesiynoyi pidgotovky u vyshchiy shkoli [Competence approach as the methodology of the training in higher school]. Public administration: theory and practice, 1, 155–162.
  14. Tretyakova, T. M. (2014). Proces gumanizatsii yak osnova reformuvannya systemy vyshchoyi osvity Ukrayiny [The process of humanization as the basis for reforming higher education system of Ukraine]. Odesa, 19.
  15. Avtomonov, P. P. (2012). Strategichnyi pryntsip gumanizatsii vyshchoyi osvity I taktika yogo realizatsii [The strategic principle of humanization of higher education and tactics of its implementation]. Actual problems of sociology, psychology, pedagogy. Kyiv: Logos, 227.
  16. Boychenko, N. M. (2016). Etychni tsinnosti suchasnoyi universitetskoyi osvity: filosofska rafleksiya [Ethical values of modern University education: a philosophical reflection]. Kyiv, 35.
  17. Ryzhak, L. V. (2008). Gumanizatsiya vyshchoyi osvity Ukrayiny v konteksti Bolonskogo protsesu [Humanization of higher education of Ukraine in the context of Bologna process]. Socio-humanitarian problems of person, 3, 14–22.
  18. Fialko, N. A. (2015). Gumanizatsiya vyshchoyi osvity: zmistovno-funktsionalni aspekty [Humanization of higher education: the substantive and functional aspects]. Kyiv, 20.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-30

Як цитувати

Кир’ян, Т. І. (2016). Принципи перебудови вищої освіти і вища медична школа України. ScienceRise: Pedagogical Education, (6 (2), 26–30. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.72402

Номер

Розділ

Педагогічна освіта