Принципи перебудови вищої освіти і вища медична школа України
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.72402Ключові слова:
вища медична освіта України, трансформація освіти, компетентісний підхід, гуманізація освітиАнотація
У статті представлена специфіка принципів освітньої трансформації в сучасній вищій медичній освіті України. Аналізуються особливості поєднання в ній тенденцій до кращого виконання її соціальних функцій і до удосконалення змісту освіти, а також прагматичних принципів професійної ефективності з принципами освіти як набуття людиною високої гуманітарної культури
Посилання
- Maksimenko, S. D., Filonenko, M. M. (2014). Pedagogika vyshchoyi medichnoyi osvity [Pedagogics of higher medical education]. Kyiv: «Centr uchbovoi' literatury», 288.
- Moskalenko, V. F., Ponomarenko, V. M., Zimenkovskiy, A. B. (2005). Bazoviy terminologichniy glossariy systemy vyshchoyi medychnoyi osvity Ukrayiny [Basic terminological glossary of higher medical education of Ukraine]. Lviv: Liga-Pres, 175.
- Mileryan, V. Ye. (2003). Metodychni osnovy pidgotovky ta provedenya navchalnyh zanyat v medychnyh vuzah [Methodic grounds of preparation and training in medical schools]. Kyiv, 80.
- Andrushchenko, V. P. (2014). Pedagogika maybutnyogo – pedagogika kompromisu [Pedagogy of the future – pedagogy of compromise]. Vyshcha osvita Ukrayiny, 1/3 (54), 16–18.
- Romanenko, M. I. (2003). Sotsialni ta paradigmalno-kognityvni determinanty rozvitku suchasnoyi osvity [Social and paradigm-cognitive determinants of the development of modern education]. Dnipropetrovsk, 32.
- Pinchuk, Ye. A. (2010). Modernizatsiya ukrayinskoyi systemy osvity yak teoretyko-filosofska i praktychna problema [Modernization of Ukrainian system of education as a theoretical-philosophical and practical problem]. Kyiv, 33.
- Andrushchenko, V. P., Peredbors'ka I. (Eds.) (2009). Filosofiya osvity [Philosophy of education]. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Dragomanova, 329.
- Pryhodko, V. V. (2014). Strategiya reformy natsionalnoyi vyshchoyi shkoly [Reform strategy of the national high school]. Dnipropetrovsk: Zhurfond, 457.
- Kucherenko, D. G., Martynyuk, O. V. (2011). Strategiya rozvitku osvitnih system svitu [The development strategy of the world educational systems]. Kyiv: IPK, DSZU, 312.
- Lugovyi, V. I., Slyusarenko, O. M., Talanova, Zh. V. (2014). Stanovlenya systemy osnovnyh ponyat i kategoriy kompetentisnogo pidhodu v umovah paradygmalnyh zmin v osviti [The formation of basic concepts and categories of the competence approach in the conditions of paradigmatic change in education]. Pedagogics and psychology, 2, 14–24.
- Kinash, R. I., Gladyshev, D. G. (2006). Vyshcha osvita Ukrayiny I Bolonskiy process [Higher education of Ukraine and Bologna process]. Lviv, 66.
- Klak, I. Ye. (2015). Teoretychni zasady kompetentisnogo pidhodu v systemi vyshchoyi profesiynoyi osvity [The theoretical basis of the competence approach in higher professional education]. Bulletin of Chernihiv national pedagogical University, 124, 32–34.
- Lunyachek, V. Ye. (2013). Kompetentisnyi pidhid yak metodologiya profesiynoyi pidgotovky u vyshchiy shkoli [Competence approach as the methodology of the training in higher school]. Public administration: theory and practice, 1, 155–162.
- Tretyakova, T. M. (2014). Proces gumanizatsii yak osnova reformuvannya systemy vyshchoyi osvity Ukrayiny [The process of humanization as the basis for reforming higher education system of Ukraine]. Odesa, 19.
- Avtomonov, P. P. (2012). Strategichnyi pryntsip gumanizatsii vyshchoyi osvity I taktika yogo realizatsii [The strategic principle of humanization of higher education and tactics of its implementation]. Actual problems of sociology, psychology, pedagogy. Kyiv: Logos, 227.
- Boychenko, N. M. (2016). Etychni tsinnosti suchasnoyi universitetskoyi osvity: filosofska rafleksiya [Ethical values of modern University education: a philosophical reflection]. Kyiv, 35.
- Ryzhak, L. V. (2008). Gumanizatsiya vyshchoyi osvity Ukrayiny v konteksti Bolonskogo protsesu [Humanization of higher education of Ukraine in the context of Bologna process]. Socio-humanitarian problems of person, 3, 14–22.
- Fialko, N. A. (2015). Gumanizatsiya vyshchoyi osvity: zmistovno-funktsionalni aspekty [Humanization of higher education: the substantive and functional aspects]. Kyiv, 20.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Тетяна Іванівна Кир’ян
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.