Роль класичних університетів України у формуванні культури безпечної життєдіяльності студентів

Автор(и)

  • Світлана Петрівна Гвоздій Одеський національний університет імені І. І. Мечникова вул. Дворянська, 2, м. Одеса, Україна, 65082, Україна https://orcid.org/0000-0002-8208-2972

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.74504

Ключові слова:

класичний університет, культура безпечної життєдіяльності, студент, охорона праці, освітній процес

Анотація

Проаналізовано ознаки, функції, переваги, завдання класичних університетів у системі вищої освіти. Обговорюється стан навчання безпечній життєдіяльності у спеціалізованих, технічних та класичних вишах. Надається перевага класичному університету щодо формування культури безпечної життєдіяльності. Пропонується використовувати випускників класичних університетів для здійснення наукової, просвітницької, волонтерської та допоміжної ролі у забезпеченні безпеки країни

Біографія автора

Світлана Петрівна Гвоздій, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова вул. Дворянська, 2, м. Одеса, Україна, 65082

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра медичних знань та безпеки життєдіяльності

Посилання

  1. Medvedjev I. A. (2011). Derzhavne upravlinnja rozvytkom universytetu: teoretychno-prykladnyj aspekt. Kharkiv: Vyd-vo HarRI NADU “Magistr”, 220.
  2. Istoricheskaja missija universitetov. Beseda s General'nym direktorom JuNESKO F. Majorom (1989). Vestn. vyssh. shk. Moscow, 8, 90–92.
  3. Blyukher, B., Zaporozhets, O. (2015). Third party risk around airports as an environmental issue. Bezpeka ljudyny u suchasnyh umovah. Kharkiv, GO SFBZhDL, 396–402.
  4. Berezuc'kyj, V. V., Halil', V. V. (2016). Jevrointegracija ta keruvannja bezpekoju praci na pidpryjemstvi u suchasnyh umovah. Bezpeka zhyttja i dijal'nosti ljudyny – osvita, nauka, praktyka. Kyiv: «Tempo», 28–30.
  5. Bogatov, O. I., Kaslin, M. D. (2016). Vdoskonalennja normatyvno-pravovogo zabezpechennja z ohorony praci na avtotransporti. Bezpeka zhyttja i dijal'nosti ljudyny – osvita, nauka, praktyka. Kyiv: «Tempo», 38–41.
  6. Kulalajeva, N. V. (2016). Bezpeka zabudovy infrastruktury letovyshh. Bezpeka zhyttja i dijal'nosti ljudyny – osvita, nauka, praktyka. Kyiv: «Tempo», 140–143.
  7. Myhajljuk, V. O. (2016). Umovy bezpechnogo funkcionuvannja vodnogo transportu ta portovyh sporud. Bezpeka zhyttja i dijal'nosti ljudyny – osvita, nauka, praktyka. Kyiv: «Tempo», 167–170.
  8. Hvorost, M. P., Borovok, M. S. (2015). Shljahy znyzhennja shkidlyvogo vplyvu transportnogo shumu. Bezpeka ljudyny u suchasnyh umovah. Kharkiv: GO SFBZhDL, 194–196.
  9. Ismailov, Sh. O. (2010). Kul'tura bezopasnogo povedenija lichnosti. Izvestija DGPU. Psihologo-pedagogicheskie nauki, 4, 14–17.
  10. Kvitko, M. O., Melikov, O. Ja., Kvitko, G. O. (2015). Do pytannja formuvannja kul'tury bezpeky zhyttjedijal'nosti studentiv pedagogichnogo universytetu. Bezpeka ljudyny u suchasnyh umovah. Kharkiv: GO SFBZhDL, 47–52.
  11. Zenin, A. P. (2015). Problema skorochennja dyscyplin z bezpeky – ce ne til'ky problema formuvannja kul'tury bezpeky u studentiv, ce takozh problema kul'tury bezpeky vsijei' krai'ny. Bezpeka ljudyny u suchasnyh umovah. Kharkiv: GO SFBZhDL, 129–137.
  12. Litvina, E. V. (2009). Vospitanie kul'tury bezopasnosti shkol'nikov v processe prepodavanija gumanitarnyh disciplіn. Sibirskij pedagogicheskij zhurnal, 6, 184–191.
  13. Zyrjanova, T. V. (2011). Formirovanie kul'tury bezopasnosti zhiznedejatel'nosti u studentov turistskogo vuza. Moscow, 186.
  14. Kujdina, T. M., Kabac'ka, O. V. (2015). Monitoryng fizychnogo ta psyhichnogo zdorov'ja studentiv pershogo kursu klasychnogo universytetu. Bezpeka ljudyny u suchasnyh umovah. Kharkiv: GO SFBZhDL, 147–150.
  15. Tymchenko, G. M. (2015). Zdorov'ja ta zdorovyj sposib zhyttja shljahom stvorennja tematychnyh kursiv u LMS MOODLE dlja studentiv klasychnogo universytetu. Bezpeka ljudyny u suchasnyh umovah. Kharkiv, GO SFBZhDL, 152–155.
  16. Vashhuk, V. V., Demchyna, M. Je., Jaremko, Z. M. (2015). Dejaki pytannja internet-zalezhnosti ta psyhofiziologichni osoblyvosti ljudyny. Komunal'ne gospodarstvo mist. Serija «Tehnichni nauky ta arhitektura», 120 (1), 99–101.
  17. Muc', I. R., Galadzhun, Ja. V., Zelins'kyj, A. V., Jaremko, Z. M. (2015). Usvidomlennja nebezpek suchasnogo urbanizovanogo seredovyshha. Komunal'ne gospodarstvo mist. Serija «Tehnichni nauky ta arhitektura», 120 (1), 95–98.
  18. Kit, L. Ja., Nalyvajko, N. V. (2015). Formuvannja zdorov’jazberezhuval'nyh kompetentnostej u students'koi' molodi. Komunal'ne gospodarstvo mist. Serija «Tehnichni nauky ta arhitektura», 120 (1), 191–194.
  19. Lucyshyn, Z. O. (2010). Rol' klasychnyh universytetiv u pidvyshhenni jakosti vyshhoi' osvity. Visnyk Kyi'vs'kogo nacional'nogo universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Filosofija. Politologija, 94-96, 103–108.
  20. Barnett, R. (2001). Osmyslenie universiteta. Obrazovanie v sovremennoj kul'ture. Minsk: Propilei, 98. Available at: http://charko.narod.ru/tekst/alm1/barnet.htm
  21. Novikov, A. M. (2004). Chto takoe jelitarnoe obrazovanie? Narodnoe obrazovanie, 1, 62–66.
  22. Ostapenko, A. A., Kalinina, V. A. (2014). Osobennosti klassicheskogo universiteta kak jelitarnoj obrazovatel'noj organizacii. Mezhdunarodnyj zhurnal jeksperimental'nogo obrazovanija, 10, 227–230.
  23. Tuguz, F. K. (2014). Makrodeterminanty i specifika ih vozdejstvija na socializaciju lichnosti v obrazovatel'nom prostranstve klassicheskogo universiteta. Vlast', 7, 87–91.
  24. Strogeckaja, E. V. (2009). Ideja i missija sovremennogo universiteta. Voprosy obrazovanija, 4, 67–82.
  25. Klincova, M. M. Specyfika pidgotovky pedagogiv v klasychnomu universyteti. Available at: http://library.udpu.org.ua/library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/39_2/visnuk_2.pdf
  26. Kairov, I. A., Petrov, F. N. (Eds.) (1968). Pedagogicheskaja jenciklopedija. Vol. 2. Moscow: Sovetskaja jenciklopedija, 876.
  27. Kuznjecov, V. O., Luk'janchykov, V., Malysheva, N. et. al. (1997). Koncepcija osvity z naprjamu «Bezpeka zhyttja i dijal'nosti ljudyny». Osvita Ukrai'ny, 50, 6–8.
  28. Typova navchal'na programa normatyvnoi' dyscypliny «Bezpeka zhyttjedijal'nosti» dlja vyshhyh navchal'nyh zakladiv dlja vsih special'nostej za osvitn'o-kvalifikacijnymy rivnjamy «molodshyj specialist», «bakalavr» (2011). Kyiv, 18.
  29. Typova navchal'na programa normatyvnoi' dyscypliny «Osnovy ohorony praci» dlja vyshhyh navchal'nyh zakladiv dlja vsih special'nostej i naprjamiv pidgotovky za osvitn'o-kvalifikacijnymy rivnjamy «molodshyj specialist» ta «bakalavr» (2011). Kyiv, 15.
  30. Postanova «Pro zatverdzhennja pereliku galuzej znan' i special'nostej, za jakymy zdijsnjujet'sja pidgotovka zdobuvachiv vyshhoi' osvity» (2015). Kabinet Ministriv Ukrai'ny. Kyiv, 266.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-07-30

Як цитувати

Гвоздій, С. П. (2016). Роль класичних університетів України у формуванні культури безпечної життєдіяльності студентів. ScienceRise: Pedagogical Education, (7 (3), 27–33. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.74504

Номер

Розділ

Педагогічна освіта