Роль риторики в процесах гуманізації та гуманітаризації сучасної шкільної освіти
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.76134Ключові слова:
риторика, гуманізм, гуманізація, гуманітаризація, духовність, гуманітарна культура особистості, гуманітарна особистістьАнотація
У статті розглянуто питання визначення ролі й місця риторики в процесах гуманізації та гуманітаризації сучасної шкільної освіти в контексті теоретико-методологічного обґрунтування дослідження запровадження риторичного компоненту в процесі навчання мови. Обґрунтовано потенціал риторики у формуванні в площині гуманістичної парадигми духовності й духовних цінностей, гуманітарної культури особистості, гуманітарної особистості, а також як чинника в забезпеченні гуманітарного розвитку людства
Посилання
- Yunina, E. A.; Skovorodnikov, A. P. (Ed.) (2000). Gumanizaciya i gumanitaryzaciya obrazovaniya v aspekte ritoricheskoy kultury [Humanization and humanization of education in the aspect of rhetorical culture]. Rechevoe obschenie [Speech communication]. Krasnoyarsk, 3 (11), 99–103.
- Glinin, G. G. (Ed.) (2010). Ritorika i kultura rechi: nauka, obrazovanie, praktika [Rhetoric and culture of speech: Science, Education, Practice]. Astrahan': Izdatel'skij dom «Astrahanskij universitet», 264.
- Alekseev, A. P., Vasil'ev, G. G. et. al.; Alekseev, A. P. (Ed.) (2008). Kratkiy filosofskiy slovar [Short Philosophical Dictionary]. Moscow: TK Velbi, 496.
- Kremen, V. G. (Ed.) (2008). Enciklopediya osvity [Education Encyclopedia]. Kyiv: Yurinkom Inter, 1040.
- Voronkova, V. (2008). Gumanizatsiya osvity, nauky, polityky, vlady, suspilstva [Humanization of education, science, politics, government, society]. Philosophy of education, 1-2 (7), 204–220.
- Polovetc, V. M. (2003). Gumanizaciya i gumanitaryzaciya osvity [Humanization and liberalization of education]. Vyscha shkola: problem, poshuky, tendencii [High School: problems, searches, trends]. Chernigiv: Chernigivs'kyj derzhavnyj pedagogichnyj universytet imeni T. G. Shevchenka, 6–16.
- Goncharenko, S. (1995). I vse-taky – gumanizatsiya [Still – humanitarization]. Pedagogy and Psychology, 1, 3–7.
- Gritsanov, A. A. (1998). Noveyshiy filosofskiy slovar [Newest Philosophical Dictionary]. Minsk: V. M. Skakun, 896.
- Gritsanov, A. A. (Ed.) (2007). Noveyshiy filosofskiy slovar: postmodernism [Newest Philosophical Dictionary: postmodernism]. Minsk: Sovremenniy literator, 816.
- Gorbenko, S. S., Gerasimova, K. V. Istoryko-kulturni umovy formuvannya teorii gumanizacii osvity [Historical and cultural conditions of the theory of humanization of education]. Available at: http://www.culturalstudies.in.ua/kns2_6.php
- Ivanova, V. A., Levina, T. V. Gumanizatsiya i gumanitaryzatsiya obrazovaniya i vospitaniya [Humanization and humanization of education and training]. Pedagogika. Available at: http://www.kgau.ru/distance/mf_01/ped-asp/12_01.html
- Lebedev, O. E. Gumanitaryzaciya shkolnogo obrazovaniya kak factor ego gumanizatsii [Humanitarization school education as a factor in its humanization]. Available at: http://www.lihachev.ru/chten/1960/1961/1963/
- Homutcov, S. V. (2008). Problema gumanitaryzatsii i gumanizatsii v sovremennom rossiyskom obrazovanii [The problem of humanization and humanization of the modern Russian education]. Fylosofyja obrazovanyja, 3, 74–81. Available at: http://dlib.eastview.com/browse/doc/19532912
- Zaichenko, I. V.; Donij, V. M., Nesen, G. M., Jermakov, I. G. et. al. (Eds.) (1998). Uroky formuvannya duhovnosti osobystosti [Lessons spiritual formation of personality] Chep. 1. Reabilitaciyna pedagogika na rubezhi XXI stolitta [Rehabilitation Pedagogy at the turn of the XXI century]. Kyiv: IZMN, 108–119.
- Sagach, G. M.; Jermakov, I. G. (Ed.) (1995). Formuvannya duhovnosti osobystosti zasobamy blagodatnogo slova [Formation of spiritual identity means gracious words]. Shkola zhittetvorchosti osobystosti [School creative life of personality]. Kyiv: ISDO, 202–207.
- Skurativskyi, L. (2005). Problemy praktychnoi rytoryky v suchasnomu kursi ukrainskoyi movy [Practical Problems of rhetoric in modern Ukrainian language course]. Ukrainian language and literature at school, 8, 23–26.
- Eliasberg, N. I. (Ed.) (2008). Gumanitarnaya kultura lichnosti – osnova i tsel sovremennogo obrazovaniya [The humanitarian culture of personality – the basis and purpose of modern education]. Sankt-Peterburg: Soyuz, 114.
- Ritorika v sisteme gumanitarnogo znaniya [Rhetoric in the system of humanitarian knowledge] (2003). Moscow: Gosudarstvennyi institute russkogo yazika imini A. S. Pushkina, 154.
- Snow, C. P.; Arnol'dov, A. Y. (Ed.) (1973). Dve kultury [Two Cultures]. Moscow: Progress, 144.
- Heidegger, M. (1991). Razgovor na prosiolochnoy doroge [Talking on a country road]. Moscow: Vyshaya shkola, 192.
- Opolev, V. T.; Shramko, Ja. V. (Ed.) (2007). Gumanitarizatsiya estestvennonauchnogo myshleniya: ot ХVІІ stoletiya do nashih dney [Humanitarization scientific thought, from the XVII century to the present day]. Aktual'ni problemy duhovnosti. Kryvyj Rig, 225–235.
- Shilov, S. (2002). Ustoychivoe razvitie – gumanitarnoe razvitie [The sustainable development – humanitarian development]. Moscow. Available at: http://www.lib.ru/POLITOLOG/SHILOW_S/prava_cheloveka.txt_with-big-pictures.html
- Kozlov, N. I. Gumanizm v sovremennom obrazovanii I ego opasnosti [Humanism in modern education and its dangers]. Sovremennoe professyonal'noe obrazovanye: teoretycheskye osnovy i prykladnye aspekty. Available at: http://econf.rae.ru/article/7226
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Володимир Анатолійович Нищета

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.




