Роль риторики в процесах гуманізації та гуманітаризації сучасної шкільної освіти

Автор(и)

  • Володимир Анатолійович Нищета Херсонський державний університет вул. Університетська, 27, м. Херсон, Україна, 73000, Україна https://orcid.org/0000-0003-0096-4048

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.76134

Ключові слова:

риторика, гуманізм, гуманізація, гуманітаризація, духовність, гуманітарна культура особистості, гуманітарна особистість

Анотація

У статті розглянуто питання визначення ролі й місця риторики в процесах гуманізації та гуманітаризації сучасної шкільної освіти в контексті теоретико-методологічного обґрунтування дослідження запровадження риторичного компоненту в процесі навчання мови. Обґрунтовано потенціал риторики у формуванні в площині гуманістичної парадигми духовності й духовних цінностей, гуманітарної культури особистості, гуманітарної особистості, а також як чинника в забезпеченні гуманітарного розвитку людства

Біографія автора

Володимир Анатолійович Нищета, Херсонський державний університет вул. Університетська, 27, м. Херсон, Україна, 73000

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра мовознавства

Посилання

  1. Yunina, E. A.; Skovorodnikov, A. P. (Ed.) (2000). Gumanizaciya i gumanitaryzaciya obrazovaniya v aspekte ritoricheskoy kultury [Humanization and humanization of education in the aspect of rhetorical culture]. Rechevoe obschenie [Speech communication]. Krasnoyarsk, 3 (11), 99–103.
  2. Glinin, G. G. (Ed.) (2010). Ritorika i kultura rechi: nauka, obrazovanie, praktika [Rhetoric and culture of speech: Science, Education, Practice]. Astrahan': Izdatel'skij dom «Astrahanskij universitet», 264.
  3. Alekseev, A. P., Vasil'ev, G. G. et. al.; Alekseev, A. P. (Ed.) (2008). Kratkiy filosofskiy slovar [Short Philosophical Dictionary]. Moscow: TK Velbi, 496.
  4. Kremen, V. G. (Ed.) (2008). Enciklopediya osvity [Education Encyclopedia]. Kyiv: Yurinkom Inter, 1040.
  5. Voronkova, V. (2008). Gumanizatsiya osvity, nauky, polityky, vlady, suspilstva [Humanization of education, science, politics, government, society]. Philosophy of education, 1-2 (7), 204–220.
  6. Polovetc, V. M. (2003). Gumanizaciya i gumanitaryzaciya osvity [Humanization and liberalization of education]. Vyscha shkola: problem, poshuky, tendencii [High School: problems, searches, trends]. Chernigiv: Chernigivs'kyj derzhavnyj pedagogichnyj universytet imeni T. G. Shevchenka, 6–16.
  7. Goncharenko, S. (1995). I vse-taky – gumanizatsiya [Still – humanitarization]. Pedagogy and Psychology, 1, 3–7.
  8. Gritsanov, A. A. (1998). Noveyshiy filosofskiy slovar [Newest Philosophical Dictionary]. Minsk: V. M. Skakun, 896.
  9. Gritsanov, A. A. (Ed.) (2007). Noveyshiy filosofskiy slovar: postmodernism [Newest Philosophical Dictionary: postmodernism]. Minsk: Sovremenniy literator, 816.
  10. Gorbenko, S. S., Gerasimova, K. V. Istoryko-kulturni umovy formuvannya teorii gumanizacii osvity [Historical and cultural conditions of the theory of humanization of education]. Available at: http://www.culturalstudies.in.ua/kns2_6.php
  11. Ivanova, V. A., Levina, T. V. Gumanizatsiya i gumanitaryzatsiya obrazovaniya i vospitaniya [Humanization and humanization of education and training]. Pedagogika. Available at: http://www.kgau.ru/distance/mf_01/ped-asp/12_01.html
  12. Lebedev, O. E. Gumanitaryzaciya shkolnogo obrazovaniya kak factor ego gumanizatsii [Humanitarization school education as a factor in its humanization]. Available at: http://www.lihachev.ru/chten/1960/1961/1963/
  13. Homutcov, S. V. (2008). Problema gumanitaryzatsii i gumanizatsii v sovremennom rossiyskom obrazovanii [The problem of humanization and humanization of the modern Russian education]. Fylosofyja obrazovanyja, 3, 74–81. Available at: http://dlib.eastview.com/browse/doc/19532912
  14. Zaichenko, I. V.; Donij, V. M., Nesen, G. M., Jermakov, I. G. et. al. (Eds.) (1998). Uroky formuvannya duhovnosti osobystosti [Lessons spiritual formation of personality] Chep. 1. Reabilitaciyna pedagogika na rubezhi XXI stolitta [Rehabilitation Pedagogy at the turn of the XXI century]. Kyiv: IZMN, 108–119.
  15. Sagach, G. M.; Jermakov, I. G. (Ed.) (1995). Formuvannya duhovnosti osobystosti zasobamy blagodatnogo slova [Formation of spiritual identity means gracious words]. Shkola zhittetvorchosti osobystosti [School creative life of personality]. Kyiv: ISDO, 202–207.
  16. Skurativskyi, L. (2005). Problemy praktychnoi rytoryky v suchasnomu kursi ukrainskoyi movy [Practical Problems of rhetoric in modern Ukrainian language course]. Ukrainian language and literature at school, 8, 23–26.
  17. Eliasberg, N. I. (Ed.) (2008). Gumanitarnaya kultura lichnosti – osnova i tsel sovremennogo obrazovaniya [The humanitarian culture of personality – the basis and purpose of modern education]. Sankt-Peterburg: Soyuz, 114.
  18. Ritorika v sisteme gumanitarnogo znaniya [Rhetoric in the system of humanitarian knowledge] (2003). Moscow: Gosudarstvennyi institute russkogo yazika imini A. S. Pushkina, 154.
  19. Snow, C. P.; Arnol'dov, A. Y. (Ed.) (1973). Dve kultury [Two Cultures]. Moscow: Progress, 144.
  20. Heidegger, M. (1991). Razgovor na prosiolochnoy doroge [Talking on a country road]. Moscow: Vyshaya shkola, 192.
  21. Opolev, V. T.; Shramko, Ja. V. (Ed.) (2007). Gumanitarizatsiya estestvennonauchnogo myshleniya: ot ХVІІ stoletiya do nashih dney [Humanitarization scientific thought, from the XVII century to the present day]. Aktual'ni problemy duhovnosti. Kryvyj Rig, 225–235.
  22. Shilov, S. (2002). Ustoychivoe razvitie – gumanitarnoe razvitie [The sustainable development – humanitarian development]. Moscow. Available at: http://www.lib.ru/POLITOLOG/SHILOW_S/prava_cheloveka.txt_with-big-pictures.html
  23. Kozlov, N. I. Gumanizm v sovremennom obrazovanii I ego opasnosti [Humanism in modern education and its dangers]. Sovremennoe professyonal'noe obrazovanye: teoretycheskye osnovy i prykladnye aspekty. Available at: http://econf.rae.ru/article/7226

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-30

Як цитувати

Нищета, В. А. (2016). Роль риторики в процесах гуманізації та гуманітаризації сучасної шкільної освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (8 (4), 10–17. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.76134

Номер

Розділ

Педагогічна освіта