Лідерствоу контексті еволюції підходів до осмислення феномену в освіті

Автор(и)

  • Костянтин Олександрович Линьов Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053, Україна https://orcid.org/0000-0002-3162-3900

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.76221

Ключові слова:

лідерство, лідер, особистісно орієнтоване лідерство, процесно орієнтоване лідерство, заклад освіти

Анотація

У статті визначаються напрями еволюції підходів до розуміння сутності та змісту лідерства у ХХ–ХХІ ст. Акцентується увага як на особистісно орієнтованому підході до осмислення феномену лідерства, відповідно до якогофокус дослідження спрямовується на вивчення особистісних якостей, навичок керівника, його ролі у закладі освіти, поведінки, стилю управління, так іна процесно орієнтованому підході до розуміння сутності лідерства, у контексті якого воно визначається як процес та як результат міжособистісних взаємодій, а не діяльності однієї особи

Біографія автора

Костянтин Олександрович Линьов, Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053

Кандидат наук державного управління, доцент

Кафедра управління

Посилання

  1. Rost, J. (1993). Leadership for the Twenty-first Century. Greenwood Publishing Group, 220.
  2. Project Law of Ukraine “About Education” (2016). Verhovna Rada Ukrai'ny, 974-VIII. Available at: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=57141
  3. Project Concept of Education Development for the period 2015–2025 years. Ministerstvo osvity i nauky Ukrai'ny. Available at: http://old.mon.gov.ua/ua/pr-viddil/1312/1390288033/1414672797/
  4. Bass, B. (2008). The Bass Handbook of Leadership: Theory, Research, and Managerial Applications. Free Press, 1536.
  5. Ashby, M. D., Miles, S. A. (Eds.) (2002). Leaders Talk Leadership: Top Executives Speak Their Minds. NY: Oxford University Press, Inc., 257.
  6. Hunter, J. (1998). The Servant: a Simple Story About the True Essence of Leadership. Roseville, California: Prima Publishing, 189.
  7. Tichy, N. (2002). The Cycle of Leadership. How Great Leaders Teach Their Companies to Win. Harper Collins e-books, 464.
  8. Eliot, J., Saimon, W. (2012). Steve Jobs: uroki liderstva [Steve Jobs: Leadership Lessons]. Мoscow: Eksmo, 336.
  9. Ulrich, D., Smallwood, N. (2013). Leadership Sustainability: Seven Disciplines to Achieve the Changes Great Leaders Know They Must Make. McGraw-Hill Education, 288.
  10. Avery, G. (2011). Understanding Leadership, Paradigmsand Cases. SAGE Publications Ltd., 300. doi: 10.4135/9781446215487
  11. Yevtichov, O. V. (2007). Strategii I priemy liderstva: teorii I praktika [Strategies and Leadership Methods: Theory and Practice].Sankt-Petersburg: Rech, 238.
  12. Kalashnikova, S. (2010). Osvitnia paradygma professionalizaciyi upravlinnia na zasadah liderstva [Educational Paradigm of Professionalization of Management on the Basis of Leadership]. Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv University, 380.
  13. Yukl, G. (1989). Managerial Leadership: A Review of Theory and Research. Journal of Management, 15 (2), 251–289. doi: 10.1177/014920638901500207
  14. Foskett, N., Lumby, J. (2003). Leadingand Managing Education: International Dimensions. London: Paul Chapman Publishing, 240. doi: 10.4135/9781446221013
  15. Sheppard, B. (1996). Exploring the Transformational Nature of Instructional Leadership. Alberta Journal of Educational Research, XLII (4), 325–344.
  16. Caldwell, B. J., Spinks, J. M. (2013). The Self-TransformingSchool. UK: Routledge, 232.
  17. Saleh, I. M., Swe Khine, M. (2014). Reframing Transformational Leadership: New School Culture and Effectiveness. Rotterdam: Sense Publishers, 120.
  18. Nigel, B., Lesley, A. (Eds.) (2003). Rethinking Educational Leadership Challenging the Conventions. London: SAGE Publications, 206.
  19. English, F. W. (2003). The challenge of postmodernism to the theory and practice of educational administration. Springfield: Charles C Thomas Publisher, LTD., 292.
  20. Giancola, J. M., Hutchison, J. K. (2005). Transforming the culture of school leadership: Humanizingourpractice. Corwin Press, 224.
  21. Harris, A. (2008). Distributed School Leadership: Developing Tomorrow's Leaders. UK: Routledge, 192.
  22. Wallace, R. (2009). The Servant Leader and High School Change: More Lessons from Principal to Principal. Rowman Littlefield Education, 104.
  23. Day, D. V., Antonakis, J. (Eds.) (2012). Thenature of leadership. SAGE Publications, 608.
  24. Northouse, P. G. (2015). Introduction to Leadership: Conceptsand Practice. SAGE Publications, Inc., 352.
  25. Yukl, G. (2010). LeadershipinOrganizations. Pearson, 644.
  26. Asghar, R. Ranking The 9 Toughest Leadership Roles. Forbes. Available at: http://www.forbes.com/sites/robasghar/2014/02/25/ranking-the-9-toughest-leadership-roles/
  27. Western, S.; Preedy, M., Bennettand, N., Wise, C. (Eds.) (2012). An Overview of the Leadership Discourses. Educational Leadership: Context, Strategy and Collaboration. SAGE Publications, 23–35.
  28. School leader ship: concepts and evidence (2003). National College for School Leadership, 42. Avaialble at: http://dera.ioe.ac.uk/5119/14/dok217-eng-School_Leadership_Concepts_and_Evidence_Redacted.pdf
  29. Lynch, M. (2012). A Guideto Effective School Leadership Theories. NY: Routledge, 232.
  30. Gardner, J. (2013). The Nature of Leadership. The Jossey-Bass Readeron Educational Leadership. San Francisco: Jossey-Bass A WileyBrand, 39–47.
  31. Boyett, J.,Boyett, J. (2009). Putevoditel po tsarstvu mudrosti: luchshye idei masterov upravleniya [The Guru Guide: The Best Ideas of the Top Management Thinkers]. Мoscow: ZAO «Olimp-Biznes», 416.
  32. Leithwood, K., Jantzi, D., Steinbach, R. (1999). Changing Leadership for Changing Times. Buckingham: Open University Press, 266.
  33. Bush, T. (2011). Theories of Educational Leadership and Management. London: SAGE Publications, Inc., 232.
  34. Lambert, L. (2002). A Frame work for Shared Leadership. Educational Leadership: Beyond Instructional Leadership, 59 (8), 37–40. Available at: http://www.ascd.org/publications/educational-leadership/may02/vol59/num08/A-Framework-for-Shared-Leadership.aspx
  35. Brendon, B. (2009). The Student Leadership Guide. Morgan James Publishing, 284.
  36. Lynov, К. (2015). Pidgotovka kerivnyka zakladu serednoyi osvity v universytetah Ukrayiny na zasadah liderstva [Training of Secondary Education Principals on the Basis of Leadership]. Vyshcha osvita Ukrayiny: Teoretychnyi ta naukovo-metodychnyi chasopys, 3, 128–132.
  37. Bolden, R., Petrov, G., Gosling, J. (2008). Tensions in Higher Education Leadership: Towards a Multi-Level Model of Leadership Practice. Higher Education Quarterly, 62 (4), 358–376. doi: 10.1111/j.1468-2273.2008.00398.x

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-30

Як цитувати

Линьов, К. О. (2016). Лідерствоу контексті еволюції підходів до осмислення феномену в освіті. ScienceRise: Pedagogical Education, (8 (4), 29–34. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.76221

Номер

Розділ

Педагогічна освіта