Система формування соціальної відповідальності учнів у мікросередовищі: теоретичний аспект
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.76423Ключові слова:
соціальна відповідальність, мікросередовище, учень, система, компонент, об’єкт, суб’єкт, методологічний підхідАнотація
У статті на основі фундаментальних ідей системного, середовищного, особистісно-діяльнісного, факторного, культурологічного, акмеологічного, синергетичного підходів розкрито суть формування соціальної відповідальності учнів у мікросередовищі. Розроблена система формування соціальної відповідальності складається із компонентів (цільового, змістовного, технологічного, об’єктно-суб’єктного, середовищного) та має такі властивості: цілісність, емерджентність, цілеспрямованість, доцільність, структурність, ієрархічність, синергізм, інформаційність, відкритість, рівновага, стійкість, динамічність, надійність, концептуальність
Посилання
- Osokina, Ju. S. (2006). Vidpovidal'nist' social'nogo sub’jekta: filosofs'kyj analiz. Kyiv, 24.
- Lynovyc'ka, O. (2011). Sociokul'turna vidpovidal'nist' osvity. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Dragomanova, 19.
- Radchenko, O. V., Savchenko, I. G. (2008). Cinnisnyj vymir social'noi' vidpovidal'nosti v demokratychnij derzhavi. Kharkiv: Vyd-vo HNUVS, 200.
- Vasjanovych, G. P. (2002). Moral'no-pravova vidpovidal'nist' pedagoga (teoretyko-metodologichnyj aspekt). Lviv: Vyd-vo «SPOLOM», 232.
- Mal'ko, A. M., Mal'ko, A. O. (2004). Social'no-pedagogichna dijal'nist' u zakladah osvity. Kharkiv: Krok, 83.
- Vasylenko, O. M. (2015). Social'na vidpovidal'nist' u dysertacijnyh doslidzhennjah social'no-pedagogichnoi' sprjamovanosti. Pedagogika ta psyhologija. Kharkiv: Vyd-vo TOV «Shhedra sadyba pljus», 48, 260.
- Muzdybaev, K. (1983). Psihologija otvetstvennosti. Leningrad: Nauka, 240.
- Bertalanfi, L. fon.; Sadovskogii, V. N., Judin, Je. G. (Eds.) (1969). Obshhaja teorija sistem – kriticheskij obzor. Issledovanija po obshhejteorii sistem. Moscow: Progress, 23–82.
- Ujomov, A. I. (1978). Sistemnyjpodhod i obshhajateorija sistem. Moscwo: Mysl', 272.
- Il'ina, T. A. (1972). Sistemno-strukturnyj podhod k organizacii obuchenija. Moscow: Znanie, 72.
- Kuz'mina, N. V. (Ed.) (1980). Metody sistemnogo pedagogicheskogoissledovanija. Leningrad: Izd-vo Leningr. un-ta, 172.
- Anohin, P. K. (1980). Uzlovye voprosy teorii funkcional'nyh sistem. Moscow: Nauka, 435.
- Andrejeva, M. O. (2013). Rozvytok social'noi' kompetentnosti studentiv z osoblyvymy potrebamy u vyshhomu navchal'nomu zakladi. Slovjans'k, 22.
- Chernec'ka, Ju. I. (2016). Teorija i praktyka social'no-pedagogichnoi' roboty z resocializacii' narkozalezhnyh v umovah reabilitacijnyh centriv. Starobil's'k, 46.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Ольга Миколаївна Василенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.