Система формування соціальної відповідальності учнів у мікросередовищі: теоретичний аспект

Автор(и)

  • Ольга Миколаївна Василенко Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди вул. Алчевських (Артема), 29, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-0165-0497

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.76423

Ключові слова:

соціальна відповідальність, мікросередовище, учень, система, компонент, об’єкт, суб’єкт, методологічний підхід

Анотація

У статті на основі фундаментальних ідей системного, середовищного, особистісно-діяльнісного, факторного, культурологічного, акмеологічного, синергетичного підходів розкрито суть формування соціальної відповідальності учнів у мікросередовищі. Розроблена система формування соціальної відповідальності складається із компонентів (цільового, змістовного, технологічного, об’єктно-суб’єктного, середовищного) та має такі властивості: цілісність, емерджентність, цілеспрямованість, доцільність, структурність, ієрархічність, синергізм, інформаційність, відкритість, рівновага, стійкість, динамічність, надійність, концептуальність

Біографія автора

Ольга Миколаївна Василенко, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди вул. Алчевських (Артема), 29, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра соціальної педагогіки

Посилання

  1. Osokina, Ju. S. (2006). Vidpovidal'nist' social'nogo sub’jekta: filosofs'kyj analiz. Kyiv, 24.
  2. Lynovyc'ka, O. (2011). Sociokul'turna vidpovidal'nist' osvity. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Dragomanova, 19.
  3. Radchenko, O. V., Savchenko, I. G. (2008). Cinnisnyj vymir social'noi' vidpovidal'nosti v demokratychnij derzhavi. Kharkiv: Vyd-vo HNUVS, 200.
  4. Vasjanovych, G. P. (2002). Moral'no-pravova vidpovidal'nist' pedagoga (teoretyko-metodologichnyj aspekt). Lviv: Vyd-vo «SPOLOM», 232.
  5. Mal'ko, A. M., Mal'ko, A. O. (2004). Social'no-pedagogichna dijal'nist' u zakladah osvity. Kharkiv: Krok, 83.
  6. Vasylenko, O. M. (2015). Social'na vidpovidal'nist' u dysertacijnyh doslidzhennjah social'no-pedagogichnoi' sprjamovanosti. Pedagogika ta psyhologija. Kharkiv: Vyd-vo TOV «Shhedra sadyba pljus», 48, 260.
  7. Muzdybaev, K. (1983). Psihologija otvetstvennosti. Leningrad: Nauka, 240.
  8. Bertalanfi, L. fon.; Sadovskogii, V. N., Judin, Je. G. (Eds.) (1969). Obshhaja teorija sistem – kriticheskij obzor. Issledovanija po obshhejteorii sistem. Moscow: Progress, 23–82.
  9. Ujomov, A. I. (1978). Sistemnyjpodhod i obshhajateorija sistem. Moscwo: Mysl', 272.
  10. Il'ina, T. A. (1972). Sistemno-strukturnyj podhod k organizacii obuchenija. Moscow: Znanie, 72.
  11. Kuz'mina, N. V. (Ed.) (1980). Metody sistemnogo pedagogicheskogoissledovanija. Leningrad: Izd-vo Leningr. un-ta, 172.
  12. Anohin, P. K. (1980). Uzlovye voprosy teorii funkcional'nyh sistem. Moscow: Nauka, 435.
  13. Andrejeva, M. O. (2013). Rozvytok social'noi' kompetentnosti studentiv z osoblyvymy potrebamy u vyshhomu navchal'nomu zakladi. Slovjans'k, 22.
  14. Chernec'ka, Ju. I. (2016). Teorija i praktyka social'no-pedagogichnoi' roboty z resocializacii' narkozalezhnyh v umovah reabilitacijnyh centriv. Starobil's'k, 46.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-30

Як цитувати

Василенко, О. М. (2016). Система формування соціальної відповідальності учнів у мікросередовищі: теоретичний аспект. ScienceRise: Pedagogical Education, (8 (4), 43–47. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.76423

Номер

Розділ

Педагогічна освіта