Дослідження етапів організації підпільної освіти в Польщі у роки Другої світовї війни

Автор(и)

  • Олена Василівна Давиденко Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Графська, 2, м. Ніжин, Україна, 16600, Україна https://orcid.org/0000-0002-7204-1405

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.78101

Ключові слова:

Друга світова війна, Польща, окупація, організація підпільної освіти, розбудова, періодизація

Анотація

У статті обґрунтовано періодизацію організації підпільної освіти в Польщі у роки Другої світової війни, яка хронологічно охоплює три етапи: 1939–1941 рр. – зародження підпільної освіти; 1941–1944 рр. – етап інтенсивного розвитку та структурної розбудови мережі підпільних закладів освіти; 1944–1945 рр. – етап, який супроводжується ліквідацією закладів підпільної освіти в контексті реорганізації державного ладу в Польщі

Біографія автора

Олена Василівна Давиденко, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Графська, 2, м. Ніжин, Україна, 16600

Кандидат педагогічних наук, викладач

Кафедра англійської мови та методики викладання

Посилання

  1. Kazakova, O. M. (2007). Vprovadzhennia natsystskoi polityky u sferi osvity na okupovanykh polskykh zemliakh (veresen 1939 – cherven 1941) [Implementation of the Nazi educational policy in occupied Poland (September 1939 – June 1941)]. Naukovi pratsi istorychnoho fakultetu Zaporizkoho natsionalnoho universytetu. Zaporizhzhja: Prosvita, ХХІ, 302–305.
  2. Walczak, M. (1987). Działność oświatowa i martyrologia nauczycielstwa polskiego pod ocupacją hitlerowską 1939–1945 [Educational activities of Polish teachers and their martyrdom during the Nazi occupation 1939–1945]. Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk – Łódź: Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk, 532.
  3. Wycech, Cz. (1964). Z dziejow tajnej oświaty w latach okupacji [From the history of secret education during the Nazi occupation]. Warszawa: Nasza knigarnia, 285.
  4. Ignatowicz, А. (2009). Tajna Oświata i Wychowanie w Okupowanej Warszawie. Warszawa: Fundacja «Warszawa Walczy 1939–1945», 191.
  5. Mauersberg, S., Walczak, М. (2005). Szkolnictwo polskie po drugiej wojnie światowej (1944–1956) [Polish education after World War II (1944–1956)]. Warszawa: Polskie Towarzystwo Pedagogiczne Zarząd Główny, 275.
  6. Vasyliuk, A. V. (2011).Tendentsii reformuvannia shkilnoi osvity Polshchi (ХХ – pochatok ХХІ st.) [Tendencies of school reforming in Poland (the XX-th – beginning of the XXI-st century)]. Ternopil, 462.
  7. Archiwum Zarządu Glównego Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie (dalej – AZG ZNP). Sprawozdania okresowe DOiK Delegatury Rządu RP, sygn. 24, teczka 21. Sprawozdanie DOiK za okres 1 IX – 31 XII 1941 r., 37 k.
  8. AZG ZNP. Sprawozdania okresowe DOiK Delegatury Rządu RP, sygn. 24, teczka 21, Sprawozdanie finansowe DOiK za okres od 1 IV – 30 VIII 1944 r., 139 k.
  9. Archiwum Akt Nowych w Warszawie (dalej – AAN). Ministerstwo Oświaty w Warszawie, sygn. 1879, Departament Szkolnictwa Ogólnokształcącego, Nauczanie w okresie wojny, wypracowanie uczniow szkol srednich, 1946, 235 k.
  10. AAN, Ministerstwo Oświaty w Warszawie, sygn. 7496. Departament Planowania i Finansowania: szkolnictwo polskie jawne i tajne w latach 1939–1945, ankiety, szkoly powszechne ogólnokształcące w województwie Krakowskim, 1946, 119 k.
  11. AAN, Ministerstwo Oświaty w Warszawie, sygn. 7510. Departament Planowania i Finansowania: szkolnictwo polskie jawne i tajne w latach 1939–1945, ankiety, szkoły średnie zawodowe i dokształcanie zawodowe w województwie Lubelskim 1946, 160 k.
  12. AAN, Delegatura Rząndu Rzeczypospolitej Polskiej na Kraj, sygn. 202/VII/2. Raport sytuacyjne za okres 10 XI 1941 r., Nauczanie tajne na poziomie akademickim, 192 k.
  13. Ustawa z dnia 21 lipca 1944 r. o utworzenia PKWN [The Act of 21-st July, 1944 on the establishment of the Polish Liberation Committee] (1944). Dziennik Ustaw, 1, 1.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-30

Як цитувати

Давиденко, О. В. (2016). Дослідження етапів організації підпільної освіти в Польщі у роки Другої світовї війни. ScienceRise: Pedagogical Education, (9 (5), 21–25. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.78101

Номер

Розділ

Педагогічна освіта