Орієнтири управлінської діяльності кервника-лідера навчального закладу

Автор(и)

  • Iryna Drach Інститут вищої освіти НАПН України вул. Бастіонна, 9, м. Київ, Україна, 01014, Україна https://orcid.org/0000-0001-7501-4122

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.78444

Ключові слова:

лідерство, управлінська діяльність, керівник-лідер, ціннісно-особистісна взаємодія, фасилітація, рефлексія

Анотація

У статті проаналізовано специфічні особливості управління педагогічними системами, розкрито сутність лідерства як нової управлінської парадигми. Розглянуто основні орієнтири управлінської діяльності керівника-лідера навчального закладу: створення умов для ціннісно-особистісної взаємодії; фасилітаційний супровід та рефлексійність управлінської діяльності. Зроблено висновок, що визначені орієнтири зумовлюють створення сприятливих умов для управління навчальним закладом на засадах лідерства

Біографія автора

Iryna Drach, Інститут вищої освіти НАПН України вул. Бастіонна, 9, м. Київ, Україна, 01014

Доктор педагогічних наук, доцент

Заступник директора 

Посилання

  1. Kremen, V. G., Pazynich, S. M., Ponomarev, O. S. (2007). Filisofiya upravlinnya. Kyiv: Znannya Ukrainu, 360.
  2. Bondar, V. I. (1987). Upravlencheskaya deyatelnost directora shkolu: didacticheskiy aspect. Kyiv: Rad shk., 160.
  3. Shamova, T. I., Davudenko, T. M. (2001). Upravlinie obrazovatelnum procesom v adaptivnoy shkole. Мoscow: Pedagogich. poisk, 384.
  4. Hrukov, E. M. (2006). Upravlinnya navchalnuv zakladov. Kyiv: Znannya, 365.
  5. Bereca, V. E. (2008). Teoretuko-metoduchni osnovu pidgotovku magistriv z menedgmentu osvitu. Kyiv, 598.
  6. Kalashnikova, S. A. (2011). Teoretuko-metodologichni zasadu profesiynoyi pidgotovku upravlinciv-lideriv v umovah suransformaciy. Kyiv, 462.
  7. Karamuschka, L. M. (2003). Psyhologiya upravlinnya. Kyiv: Міlеnіуm, 344.
  8. Daft, R. L. (2006) Uroki liderstva. Мoscow: EKSMO, 480.
  9. Ouen, X., Hodgonson, V., Gazzard, N. (2005). Prizvanie – lider: polnoe rukovodstvo po efectivnomu liderstvu. Dnepropetrovsk: Balans Biznes Buks, 6.
  10. Mashovec, S. P. (2012). Sushnost I osobennosti upravleniya obrazovatelnumu uchregdeniyamu. Pedagogicheskoe obrazovanie i nauka, 6, 51–55.
  11. Drach, I. I. (2012). Socialno-psyshologichni funkcii competentnisno orientovanogo upravlinnya profesiynoyu pidgotovkoyu maybutnih vukladachiv VNZ. Zbirnuk naukovuh prac Berdyanskogo dergavnogo pedagogichnogo universutety. Berdyansk: BDPU, 4, 66–723.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-30

Як цитувати

Drach, I. (2016). Орієнтири управлінської діяльності кервника-лідера навчального закладу. ScienceRise: Pedagogical Education, (9 (5), 25–29. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.78444

Номер

Розділ

Педагогічна освіта