Модель ІКТ компетентності вчителів

Автор(и)

  • Наталія Вікторівна Морзе Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053, Україна https://orcid.org/0000-0003-3477-9254
  • Ірина Павлівна Воротникова Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка пр. П. Тичини, 17, м. Київ, Україна, 02152, Україна https://orcid.org/0000-0003-1211-8885

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.80644

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, компетентність, післядипломна освіта, професійний розвиток, неперервна освіта

Анотація

В статті висвітлено підходи щодо створення моделі ІКТ компетентності вчителів. В моделі представлено види діяльності,інструменти вимірювання ІКТ компетентності за трьома рівнями відповідно до міжнародних стандартів ЮНЕСКО. Визначено умови і наслідки формування ІКТ компетентності вчителів, перспективи запровадження моделі ІКТ компетентності для забезпечення неперервного професійного розвитку вчителів

Біографії авторів

Наталія Вікторівна Морзе, Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053

Проректор з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності

Доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України

Ірина Павлівна Воротникова, Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка пр. П. Тичини, 17, м. Київ, Україна, 02152

Доцент, кандидат педагогічних наук

Кафедра методики природничо-математичної освіти і технологій 

Посилання

  1. Zimnyaya, I. A. (2003). Key competencies – the result of a new paradigm of education Executive. Educationtoday, 5, 34–42.
  2. Markova, A. K. (1996). Psychology of professionalism. Moscow: Knowledge, 308.
  3. Morze, N., Kuzminska, O., Protsenko, G. (2013). Public Information Environment of a Modern University/ ICT in Education, Research and Industrial Applications: Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. CEUR Workshop Proceedings, 264–272. Available at: http://ceur-ws.org/Vol-1000/ICTERI-2013-p-264-272.pdf
  4. Morse, N., Kocharian, A. B. (2014). Information and communication competence of teaching staff of the university. Informacijni tehnologii' i zasoby navchannja, 43 (5), 27–39. Avaialble at: http://elibrary.kubg.edu.ua/6198
  5. Hutorskoj, A. (2002). Competence and educational standards. Jejdos. Available at: http://www.eidos.ru/journal/2002/0423.htm
  6. Raven, J. (2002). Competence in modern society: the identification, development and implementation. Moscow: Univ. center "Academy, 412.
  7. Walo, H. (1996). Key competencies for Europe. Report of the Symposium Berne. Switzerland, 15–32. Available at: http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED407717.pdf
  8. Chernikova, L. A. (2008). Sutnist' ponjattja IKT-kompentnosti pedagoga. Komp’juterna gramotnist' vchyteliv z tochky zoru standartiv JeS. Poltava: Poltav. in-t pisljadypl. pedagog. osvity im. M. V. Ostrograds'kogo, 40–42.
  9. Bykov, V. Ju., Bilous, O. V., Bogachkov, Ju. M. et. al.; Bykov, V. Ju., Spirin, O. M., Ovcharuk, O. V. (Eds.) (2010). Osnovy standartyzacii' informacijno-komunikacijnyh kompetentnostej v systemi osvity Ukrai'ny. Kyiv: Atika, 88. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/455/1/zb4.pdf
  10. Zhaldak, M. (2005). Some methodological aspects of teaching science in school and Pedagogical University. Scientific notes Ternopil National University. B. Hnatyuk. Series: Pedagogy, 6, 17–24.
  11. The structure of the ICT competence of teachers. UNESCO recommendations. Available at: http://iteach.com.ua/files//content/5EDCFd01.pdf
  12. The Declaration of Principles "Building the Information Society – a global challenge in the new Millennium" (2003). Verhovna Rada Ukrai'ny. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/995_c57
  13. Dendev, B. (2013). Information and communication technologies in education. B. Dendeva. Moscow: IITO JuNESKO, 320. Available at: http://iite.unesco.org/pics/publications/ru/files/3214728.pdf
  14. Kremen, V. G. (Ed.) (2008). Encyclopedia of Education. Kyiv: YurinkomInter, 1040.
  15. Miao, F. Effectiveuseof ICT inteachingandlearning. Vidkryte osvitnje e-seredovyshhe suchasnogo universytetu. Available at: https://www.youtube.com/watch?v=dLa4lo3eyYc

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-30

Як цитувати

Морзе, Н. В., & Воротникова, І. П. (2016). Модель ІКТ компетентності вчителів. ScienceRise: Pedagogical Education, (10 (6), 4–9. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.80644

Номер

Розділ

Педагогічна освіта