Компетентнісна спрямованість методичної системи підготовки з фізики студентів-аграріїв

Автор(и)

  • Алла Іванівна Салтикова Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка вул. Роменська, 87, м. Суми, Україна, 40002, Україна https://orcid.org/0000-0001-8010-267X
  • Світлана Миколаївна Хурсенко Сумський національний аграрний університет вул. Герасима Кондратьєва, 160, м. Суми, Україна, 40021, Україна https://orcid.org/0000-0001-6307-2042

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.81304

Ключові слова:

фізика, компетенції, компетентісний підхід, формування компетентностей, спеціалісти в галузі агропромислового комплексу

Анотація

Стаття присвячена висвітленню загальних теоретичних та часткових практичних аспектів компетентнісного підходу при підготовці з фізики студентів-аграріїв. Занотована нагальна потреба суспільства в одержанні спеціалістів, здатних розбудовувати державу та покращувати її економічний рівень. Показано, що весь зміст навчання у вищих навчальних закладах повинен забезпечити формування відповідних компетентностей

Біографії авторів

Алла Іванівна Салтикова, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка вул. Роменська, 87, м. Суми, Україна, 40002

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра фізики та методики навчання фізики

Світлана Миколаївна Хурсенко, Сумський національний аграрний університет вул. Герасима Кондратьєва, 160, м. Суми, Україна, 40021

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра електротехнічних систем в АПК та фізики

Посилання

  1. Taranenko, I. H.; Yermakova, I. H. (Ed.) (2000). Rozvytok zhyttievoi kompetentnosti ta sotsial’noi intehratsii: dosvid Yevropejs’kykh krain [The development of vital competence and social inclusion: the experience of European countries]. Kroky do kompetentnosti ta intehratsii v suspil’stvi [Steps towards Competence and Integration into society]. Kyiv: Kontekst, 37–40.
  2. Raven, Dzh. (2002). Kompetentnost’ v sovremennom obshhestve: vyjavlenie, razvitie i realizacija [Competence in modern society: the identification, development and implementation]. Moscow: Kogito-centr, 396.
  3. Anisimov, O. S. (1996). Metodologija: funkcija, sushhnost', stanovlenie (dinamika i svjaz' vremen) [Methodology: The function of the essence, becoming (flow and connection times)]. Moscow: «LMA», 380.
  4. Shhedrovickij, G. P. (1964). Problemy metodologii sistemnogo issledovanija [Problems of systems research methodology]. Moscow, 48.
  5. Lerner, I. Ja. (1980). Process obuchenija i ego zakonomernosti [The process of learning and its laws]. Moscow, 96.
  6. Ovcharuk, O. V. (2003). Kompetentnosti iak kliuch do onovlennia zmistu osvity [Competencies as a Key to Educational Content Renewal]. Stratehiia reformuvannia osvity v Ukraini: Rekomendatsii z osvitn’oi polityky [Reform Strategy for Education in Ukraine: Educational Policy Recommendations]. Kyiv: K.I.S, 296.
  7. Nechyporenko, V. V.; Yermakov, I. H. (Ed.) (2005). Zhyttietvorchist’ osobystosti iak nova osvitnia stratehiia [The life creativity the individual as a new educational strategy]. Zhyttieva kompetentnist’ osobystosti: osobystosti: vid teorii do praktyky [Life Competence personality: personality: from theory to practice]. Zaporizhzhia: Tsentrion, 640.
  8. Ovcharuk, O. V.; Ovcharuk, O. V. (Ed.) (2004). Rozvytok kompetentnisnoho pidkhodu: stratehichni oriientyry mizhnarodnoi spil’noty [Development of competence approach: strategic goals of the international community]. Kompetentnisnyj pidkhid u suchasnij osviti: svitovyj dosvid ta ukrains’ki perspektyvy [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian prospects]. Kyiv, 111.
  9. Pometun, O. I.; Ovcharuk, O. V. (Ed.) (2004). Dyskusiia ukrains’kykh pedahohiv navkolo pytan’ zaprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu v ukrains’kij osviti [Discussion Ukrainian teachers around the introduction of competence approach in Ukrainian education]. Kompetentnisnyj pidkhid u suchasnij osviti: svitovyj dosvid ta ukrains’ki perspektyvy [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian prospects]. Kyiv, 112.
  10. Hutorskoj, A. K. (2003). Kljuchevye kompetencii kak komponent lichnostno-orientirovannoj paradigmy obrazovanija [Key competences as a component of personality-oriented educational paradigm]. Narodnoe obrazovanie [Popular education], 2, 58–64.
  11. Rodyhina, I. V. (2005). Kompetentnisno oriientovanyj pidkhid do navchannia [A competency based approach to training]. Kharkov: Osnova, 96.
  12. Trubachova, S. Ye.; Ovcharuk, O. V. (Ed.) (2004). Umovy realizatsii kompetentnisnoho pidkhodu v navchal’nomu protsesi [Conditions of competence approach in the classroom]. Kompetentnisnyj pidkhid u suchasnij osviti: svitovyj dosvid ta ukrains’ki perspektyvy [Competence approach in modern education: world experience and Ukrainian prospects]. Kyiv, 53–56.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-30

Як цитувати

Салтикова, А. І., & Хурсенко, С. М. (2016). Компетентнісна спрямованість методичної системи підготовки з фізики студентів-аграріїв. ScienceRise: Pedagogical Education, (10 (6), 48–52. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.81304

Номер

Розділ

Педагогічна освіта