Етнографічно-дослідницька діяльність Василя Верховинця: етапи, тенденції, сутність

Автор(и)

  • Наталія Юріївна Дем’янко Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка вул. Остроградського, 2, м. Полтава, Україна, 36000, Україна https://orcid.org/0000-0001-8292-6461

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.81360

Ключові слова:

етнографічні дослідження, мистецтво, пісня, танець, гра, балет

Анотація

У статті розкрито зміст етнографічно-дослідницької діяльності видатного українського педагога, музикознавця, етнографа, хореографа, диригента і композитора В. Верховинця (1880–1938), у відповідності до періодів його життя і творчості визначено її основні етапи (пропедевтичний, узагальнюючий, упроваджувальний, новаторський) і тенденції, висвітлено її результати та обґрунтовано їх значення для розвитку вітчизняної науки і мистецтва

Біографія автора

Наталія Юріївна Дем’янко, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка вул. Остроградського, 2, м. Полтава, Україна, 36000

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра музики

Посилання

  1. Borovyk, M. (1960). Vydatnyj radjans'kyj muzykant: do 80-richchja z dnja narodzhennja V. M. Verhovyncja. Radjans'ka kul'tura, 3, 16–17.
  2. Zolochevs'kyj, V. (1960). Ukrai'ns'ka narodna muzyka u tvorchosti V. M. Verhovyncja. Narodna tvorchist' ta etnografija, 3, 9–10.
  3. Morozov, I. (1980). Kryla talantu. Pravda Ukrai'ny, 4.
  4. Trypil's'kyj, A. (1964). Ja spivav pid jogo dyryguvannjam. Mystectvo, 6, 21–22.
  5. Fisun, M. A. (1990). Koly i kym buv stvorenyj zhinochyj teatralizovanyj horovyj ansambl'? Nash ridnyj kraj, 4, 5–8.
  6. Leshhenko, M. P. (1994). Unikal'nist' doslidzhen' V. M. Verhovyncja u konteksti svitovogo pedagogichnogo dosvidu. Pochatkova shkola, 4, 47–52.
  7. Dzjuba, G. (1985). Fol'klorystychna dijal'nist' V. M. Verhovyncja. Narodna tvorchist' ta etnografija, 1, 44–45.
  8. Onipko, M. (1981). Z usih epoh. Kul'tura i zhyttja, 3.
  9. Hodak, I. (2006). Z istorii' formuvannja ikonopysnoi' zbirky Nacional'nogo hudozhn'ogo muzeju Ukrai'ny ("Obrazy V. Verhovyncja"). Pershi chytannja pam’jati M. F. Biljashivs'kogo. Kyiv: Artanija Nova, 32–37.
  10. Gumenjuk, A. (1980). Horeografichna dijal'nist' V. M. Verhovyncja. Narodna tvorchist' ta etnografija, 1, 31–32.
  11. Zagajkevych, M. (1980). Tvorec'-entuziast. Kul'tura i zhyttja, 3.
  12. Syvkovych, M., Verhovynec', Ja. (1976). Pershyj mizhnarodnyj. Kul'tura i zhyttja, 6.
  13. Verhovynec', Ja. V. (1990). V. M. Verhovynec'. Narys pro zhyttja i tvorchist'. Kyiv: Muzychna Ukrai'na, 145.
  14. Verhovynec', Ja. V. (2001). Vasyl' Verhovynec': shljah na Golgofu. Pam’jat' stolit', 1 (27), 108–122.
  15. Verhovynec', Ja. V. (2008). Vasyl' Verhovynec' – etnograf. Narodna tvorchist' ta etnografija, 5, 82–91.
  16. Verhovynec', V. M. (1989). Vesnjanochka. Kyiv: Muz. Ukrai'na, 342.
  17. Verhovynec', V. M. (1990). Teorija ukrai'ns'kogo narodnogo tancju. Kyiv: Muz. Ukrai'na, 152.
  18. Verhovynec', V. M. (1912). Ukrai'ns'ke vesillja. Kn. 1. Etnografichnyj zbirnyk tovarystva imeni T. G. Shevchenka. Kyiv, 71–168.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-30

Як цитувати

Дем’янко, Н. Ю. (2016). Етнографічно-дослідницька діяльність Василя Верховинця: етапи, тенденції, сутність. ScienceRise: Pedagogical Education, (10 (6), 43–47. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.81360

Номер

Розділ

Педагогічна освіта