Дослідження особливостей підготовки майбутніх фахівців соціономічних професій до безпеки життя і професійної діяльності

Автор(и)

  • Світлана Петрівна Гвоздій Одеський національний університет імені І. І. Мечникова вул. Дворянська, 2, м. Одеса, Україна, 65082, Україна https://orcid.org/0000-0002-8208-2972

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.84181

Ключові слова:

культура безпечної життєдіяльності, соціономічні професії, основи охорони праці, педагогічні умови

Анотація

У статті доведено, що підготовка майбутніх фахівців соціономічних професій до безпеки життя і професійної діяльності зумовлюється сформованістю культури безпечної життєдіяльності та особливостями її прояву в кожного фахівця окремо. Автором запропоновані педагогічні умови та модель формування культури безпечної життєдіяльності. Наведено приклади застосування інтерактивних методик викладання професійно-орієнтованої дисципліни «Основи охорони праці»

Біографія автора

Світлана Петрівна Гвоздій, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова вул. Дворянська, 2, м. Одеса, Україна, 65082

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра медичних знань та безпеки життєдіяльності

Посилання

  1. Kuznjecov, V., Muhin, V., Burov, O. et. al. (2001). Koncepcija osvity z naprjamu «Bezpeka zhyttja i dijal'nosti ljudyny». Informacijnyj visnyk. Vyshha osvita, 6, 6–17.
  2. Cole, M. (1996). Cultural psychology: A once and future discipline. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  3. Abasheva, M. P., Vasil'eva, N., Gorlanova, et. al. (2009). Kak i dlja kogo spasat' kul'turu? Filolog, 9.
  4. Bezuglova, N. P. (2012). Ponjatie «kul'tura» v sravnitel'nyh issledovanijah kul'tur. Istoricheskie, filosofskie, politicheskie i juridicheskie nauki, kul'turologija i iskusstvovedenie. Voprosy teorii i praktiki, 2, 24–27.
  5. Galinskaja, I. P. (2001). Filosofskij vzgljad na cheloveka i kul'turu. Kul'turologija, 2, 20–23.
  6. Lotman, Ju. M. (2002). Stat'i po semiotike kul'tury i iskusstva. Sankt-Peterburg: Akademicheskij proekt, 543.
  7. Singer, S. J., Tucker, A. L. Creating a Culture of Safety in Hospitals. Research in progress; findings are preliminary. Available at: http://fsi-media.stanford.edu/evnts/4218/Creating_Safety_Culture-SSingerRIP.pdf
  8. Vershilov, S. A. (2008). Ot bezopasnosti HH veka k kul'ture bezopasnosti HHІ stoletija. Izvestija Saratovskogo universiteta. Novaja serija. Serija: Filosofija. Psihologija. Pedagogika, 8 (2), 3–7.
  9. Gafner, V. V. (2013). Obzor rossijskih dissertacionnyh issledovanij v oblasti formirovanija kul'tury bezopasnosti. Bezopasnost' zhiznedejatel'nosti, 9, 18–23.
  10. Kulalajeva, N. V., Myhajljuk, V. O. (2011). Kul'tura bezpeky ljudstva. Mykolai'v: Vydavnyctvo Iryny Gudym, 371.
  11. Moshkin, V. N. (2002). Vospitanie kul'tury bezopasnosti shkol'nikov. Barnaul: Izd-vo BGPU, 318.
  12. Tevlin, S. A. (1996). Kul'tura bezopasnosti na AES. Moscow: MJeI, 62.
  13. Evteev, V. A. (2007). Pedagogicheskie uslovija formirovanija kul'tury bezopasnoj zhiznedejatel'nosti u uchashhihsja nachal'nogo professional'nogo obrazovanija. Moscow, 24.
  14. Ivanova, T. A. (2008). Pedagogicheskie uslovija formirovanija kul'tury bezopasnoj zhiznedejatel'nosti detej-sirot v uslovijah shkoly-internata. Vladikavkaz, 198.
  15. Kajgorodov, P. I. (2002). Pedagogicheskie sredstva proektirovanija integrativnogo kursa «Osnovy kul'tury bezopasnoj zhiznedejatel'nosti». Rostov-na-Donu, 185.
  16. Snegirev, A. V. (2007). Formirovanie u budushhih uchitelej osnov kul'tury bezopasnoj zhiznedejatel'nosti. Tula, 21.
  17. Klimov, E. A. (2004). Psihologija professional'nogo samoopredelenija. Moscow: Izdatel'skij centr «Akademija», 304.
  18. Kurbatov, V. I.; Kurbatov, V. I. (Ed.) (1999). Social'naja rabota. Rostov-na-Donu: «Feniks», 576.
  19. Andreeva, O. V. Osobennosti professional'noj dejatel'nosti i psihologicheskogo sostojanija predstavitelej socionomicheskih professij. Available at: http://conference.osu.ru/assets/files/conf_reports/conf11/151.doc
  20. Grishina, N. V.; Krylov, A. A., Korostyleva, L. A. (Eds.) (2009). Pomogajushhie otnoshenija: professional'nye i jekzistencial'nye problem. Psihologicheskie problemy samorealizacii lichnosti. Sankt-Peterburg, 143–156.
  21. Jakunina, Ju. E. (2004). Sub’ektivnye kriterii jeffektivnosti professional'noj dejatel'nosti v professijah tipa «Chelovek-Chelovek». Mscow, 175.
  22. Knjazheva, I. A. (2014). Teoretyko-metodologichni zasady rozvytkumetodychnoi'kul'turymajbutnihvykladachivpedagogichnyhdyscyplin v umovah magistratury. Odesa: Bondarenko M. O., 327.
  23. Sharko, V. D. (2005). Suchasnyj urok fizyky: tehnologichnyj aspekt. Kyiv, 220.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-28

Як цитувати

Гвоздій, С. П. (2016). Дослідження особливостей підготовки майбутніх фахівців соціономічних професій до безпеки життя і професійної діяльності. ScienceRise: Pedagogical Education, (11 (7), 14–23. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.84181

Номер

Розділ

Педагогічна освіта