Розробка методики застосування етимологічного аналізу на уроках української мови в початкових класах

Автор(и)

  • Людмила Василівна Лук'яник Рівненський державний педагогічний інститут вул. Пластова, 31, м. Рівне, Україна, 33000, Україна https://orcid.org/0000-0002-9687-1163

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.87719

Ключові слова:

етимологічне пояснення, етимологічний аналіз, походження слів, первісна форма, уроки української мови

Анотація

У статті підтверджено ефективність експериментальної методики застосування етимологічного аналізу на уроках української мови в початкових класах. Проблема дослідження є актуальною і полягає у педагогічному і методичному обґрунтуванні етимологічної роботи зі словом, вивченні походження й розвитку слів; поясненні походження слова зіставленням його зі спорідненими словами тієї ж або інших мов, розгляд первісної форми й значення слова

Біографія автора

Людмила Василівна Лук'яник, Рівненський державний педагогічний інститут вул. Пластова, 31, м. Рівне, Україна, 33000

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра теорії та методик початкової освіти

Посилання

  1. Postanova «Pro zatverdzhennja Derzhavnogo standartu bazovoi' i povnoi' zagal'noi' seredn'oi' osvity» (2011). Kabinet Ministriv Ukrai'ny. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF
  2. Ukrai'ns'ka mova. Navchal'na programa dlja zagal'noosvitnih navchal'nyh zakladiv 1–4 klasy. Pojasnjuval'na zapyska. Available at: http://mon.gov.ua/without%20SD/Програми/1-ukrayinska-mova-1-4-klas.lyuba.doc
  3. mon.gov.ua/content/Новини/.../3-perelik-pochatkova-shkola-2015-2016.doc
  4. Kudrjashjova, M. G. (2001). Slovoobrazovatel'nyj analiz v sisteme razvivajushhego obuchenija. Nach. shk., 10, 71–75.
  5. Ganych, D., Olijnyk, I. S. (1985). Slovnyk lingvistychnyh terminiv. Kyiv: Vyshh. shk., 360.
  6. Ponomariv, O. D. (1992). Etymologija. Stylistychni mozhlyvosti vnutrishn'oi' formy slova. Kyiv: Lybid', 112–121.
  7. Kolomijec', V. T. (1992). Typologichni rysy ukrai'ns'koi' literaturnoi' movy na foni inshyh slov’jans'kyh mov. Movoznavstvo, 7, 4–8.
  8. Trubachov, O. N. (2004). Trudy po jetimologii: Slovo. Istorija. Kul'tura. Vol. 1. Moscow: Jazyki slavjanskoj kul'tury, 800.
  9. Mel'nychuk, O. S. et. al. (Eds.) (1982–2006). Etymologichnyj slovnyk ukrai'ns'koi' movy. Vol. 1-5. Kyiv: Nauk. dumka, 634, 573, 552, 656, 516.
  10. Voskresens'ka, N., Svashenko, A. (2000). Etymologichnyj analiz, jak zasib pidvyshhennja piznaval'nyh interesiv ta gramotnosti uchniv. Ridni dzherela, 4, 18–22.
  11. Vvedenskaja, L. A., Kolesnikov, N. P. (2004). Jetimologija. Sankt-Peterburg: Piter, 221.
  12. Chuchka, P. P. (2005). Prizvyshha zakarpats'kyh ukrai'nciv. Istoryko-etymologichnyj slovnyk. Lviv: Svit, 345.
  13. Kohichko, A. N. (1998). Jetimologicheskij analiz kak metodicheskij prijom pri obuchenii orfografii. Nach. shk., 1, 55–60.
  14. Mihalenko, A. O., Kolesnichenko, M. A. (2014). Interesnaja jetimologija, ili pochemu slova takie raznye. Krasnojarsk, 106–107.
  15. Dubina, O. (2005). Etymologija u movlennjevij dijal'nosti jak zasib rozvytku piznaval'nyh interesiv molodshyh shkoljariv. Pochat. shk., 10, 12–15.
  16. Movchun, A. I., Movchun, L. V. (2009). U sviti etymologii'. Kyiv: Nash chas, 135.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-28

Як цитувати

Лук’яник, Л. В. (2016). Розробка методики застосування етимологічного аналізу на уроках української мови в початкових класах. ScienceRise: Pedagogical Education, (12 (8), 17–23. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.87719

Номер

Розділ

Педагогічна освіта