Модель підготовки вчителя ХХІ століття у світлі європейських інтеграційних процесів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.87748Ключові слова:
глобалізація, нові технології, європейська ідентичність, знання, полікультурність, компетентність, якість, професіоналізмАнотація
У статті розглянуто теоретичні підходи до проблем реформування педагогічної освіти, вимоги до підготовки вчителя нової генерації, який має володіти високим професіоналізмом, європейською культурою, визначені основні компетентності педагога ХХІ століття, професійні вимоги, які дозволять вчителю стати повноцінним громадянином Європи Знань, бути конкурентоспроможним фахівцем в педагогічній галузі і реалізувати свій творчий потенціал в будь-якій з європейських чи світових держав
Посилання
- Andrushhenko, V. P. (2003). Osvita na rubezhi stolit': filosofija, metodologija, praktyka. Neperervna profesijna osvita: filosofija, pedagogichni paradygmy, prognoz. Kyiv: Naukova dumka, 99–166.
- Stepko, M., Klymenko, B., Tovazhnjans'kyj, L. (2004). Bolons'kyj proces i navchannja vprodovzh zhyttja. Kharkiv, 110.
- Vasyljuk, A., Pacohyns'kyj, R., Jakovec', N. (2002). Suchasni osvitni systemy. Nizhyn, 140.
- Vul'fson, B. (1990). Strategija razvitija obrazovanija na Zapade na poroge XXІ veka. Moscow: Izd-vo URAO, 208.
- Karpenchuk, S. G. (2013). Filosofija osvity. Kyiv: Slovo, 687.
- Klepko, S. F. (2006). Filosofija osvity v jevropejs'komu konteksti. Poltava: POIPPO, 328.
- Kremen', V. (2003). Filosofija osvity XXI stolittja. Shljah osvity, 2, 2–6.
- Puhovs'ka, L. (1997). Profesijna pidgotovka vchyteliv u Zahidnij Jevropi: spil'nist' i rozbizhnosti. Kyiv: Vyshha shkola, 179.
- Council of Europe. European Commission (2007). Communication from the European Commission to the European Parliament: Improving the Quality of Teacher Education. Brussels.
- Subina, O. O. (2013). Jevropejs'kyj vymir pedagogichnoi' osvity v 21 stolitti. Jednist' navchannja i naukovyh doslidzhen' – golovnyj pryncyp universytetu. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Dragomanova, 101–102. Available at: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/4770/1/Subina.pdf#page=1&zoom=auto,-129,441
- Dearden, R. F. (1980). Theory and Practice in Education. Journal of Philosophy of Education, 14 (1), 17–29. doi: 10.1111/j.1467-9752.1980.tb00536.x
- European Union. Key Competencies for Life learning. Recommendation of the European Parliament and to the Council of 18 December 2006 (2006/962/EC) (2006). Official Journal of the European Union, I.394/10–I.394/18.
- European Commission. Common European Principles for Teacher Competencies and Qualifications (2005). Brussels: European Commission.
- OECD. The Definition and Selection of Key Competencies. Executive Summary. Available at: http://www.oecd.org/dataoecd/47/61/35070367.pdf
- Koncepcija mizhnarodnoi' dijal'nosti. Available at: http://nauka.udpu.org.ua/kontseptsiya-mizhnarodnoji-diyalnosti
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Тетяна Євстафіївна Колупаєва
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.