Модель підготовки вчителя ХХІ століття у світлі європейських інтеграційних процесів

Автор(и)

  • Тетяна Євстафіївна Колупаєва Рівненський державний педагогічний інститут вул. Пластова, 31, м. Рівне, Україна, 33000, Україна https://orcid.org/0000-0003-0164-0926

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.87748

Ключові слова:

глобалізація, нові технології, європейська ідентичність, знання, полікультурність, компетентність, якість, професіоналізм

Анотація

У статті розглянуто теоретичні підходи до проблем реформування педагогічної освіти, вимоги до підготовки вчителя нової генерації, який має володіти високим професіоналізмом, європейською культурою, визначені основні компетентності педагога ХХІ століття, професійні вимоги, які дозволять вчителю стати повноцінним громадянином Європи Знань, бути конкурентоспроможним фахівцем в педагогічній галузі і реалізувати свій творчий потенціал в будь-якій з європейських чи світових держав

Біографія автора

Тетяна Євстафіївна Колупаєва, Рівненський державний педагогічний інститут вул. Пластова, 31, м. Рівне, Україна, 33000

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра педагогіки початкової освіти

Посилання

  1. Andrushhenko, V. P. (2003). Osvita na rubezhi stolit': filosofija, metodologija, praktyka. Neperervna profesijna osvita: filosofija, pedagogichni paradygmy, prognoz. Kyiv: Naukova dumka, 99–166.
  2. Stepko, M., Klymenko, B., Tovazhnjans'kyj, L. (2004). Bolons'kyj proces i navchannja vprodovzh zhyttja. Kharkiv, 110.
  3. Vasyljuk, A., Pacohyns'kyj, R., Jakovec', N. (2002). Suchasni osvitni systemy. Nizhyn, 140.
  4. Vul'fson, B. (1990). Strategija razvitija obrazovanija na Zapade na poroge XXІ veka. Moscow: Izd-vo URAO, 208.
  5. Karpenchuk, S. G. (2013). Filosofija osvity. Kyiv: Slovo, 687.
  6. Klepko, S. F. (2006). Filosofija osvity v jevropejs'komu konteksti. Poltava: POIPPO, 328.
  7. Kremen', V. (2003). Filosofija osvity XXI stolittja. Shljah osvity, 2, 2–6.
  8. Puhovs'ka, L. (1997). Profesijna pidgotovka vchyteliv u Zahidnij Jevropi: spil'nist' i rozbizhnosti. Kyiv: Vyshha shkola, 179.
  9. Council of Europe. European Commission (2007). Communication from the European Commission to the European Parliament: Improving the Quality of Teacher Education. Brussels.
  10. Subina, O. O. (2013). Jevropejs'kyj vymir pedagogichnoi' osvity v 21 stolitti. Jednist' navchannja i naukovyh doslidzhen' – golovnyj pryncyp universytetu. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Dragomanova, 101–102. Available at: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/4770/1/Subina.pdf#page=1&zoom=auto,-129,441
  11. Dearden, R. F. (1980). Theory and Practice in Education. Journal of Philosophy of Education, 14 (1), 17–29. doi: 10.1111/j.1467-9752.1980.tb00536.x
  12. European Union. Key Competencies for Life learning. Recommendation of the European Parliament and to the Council of 18 December 2006 (2006/962/EC) (2006). Official Journal of the European Union, I.394/10–I.394/18.
  13. European Commission. Common European Principles for Teacher Competencies and Qualifications (2005). Brussels: European Commission.
  14. OECD. The Definition and Selection of Key Competencies. Executive Summary. Available at: http://www.oecd.org/dataoecd/47/61/35070367.pdf
  15. Koncepcija mizhnarodnoi' dijal'nosti. Available at: http://nauka.udpu.org.ua/kontseptsiya-mizhnarodnoji-diyalnosti

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-28

Як цитувати

Колупаєва, Т. Є. (2016). Модель підготовки вчителя ХХІ століття у світлі європейських інтеграційних процесів. ScienceRise: Pedagogical Education, (12 (8), 33–38. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2016.87748

Номер

Розділ

Педагогічна освіта