Особливості застосування проблемно-пошукового методу у навчанні студентів вищих закладів освіти граматики іноземної мови

Автор(и)

  • Вікторія Василівна Осідак Київський національний університет імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна, 01033, Україна https://orcid.org/0000-0001-7304-3026

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.90902

Ключові слова:

групова / самостійна робота, експліцитні знання, евристична бесіда, проблемно-пошуковий метод

Анотація

У статті розглядається проблема навчання граматики іноземних мов та особливостей формування іншомовної граматичної компетентності у вищих закладах освіти відповідно до потреб та змін сьогодення, а саме необхідності підвищення ролі активної пізнавальної діяльності та самостійності студентів. Усвідомлення та самостійність під час оволодіння граматикою іноземних мов є основними засобами оптимізації навчального процесу

Біографія автора

Вікторія Василівна Осідак, Київський національний університет імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна, 01033

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур

Посилання

  1. Corder, S.; Rutherford, W., Sharwood, M. (Eds.) (1988). Pedagogic Grammar. Grammar and second language teaching. New York: Harper & Row Publishers, 123–145.
  2. Swan, M. (2006). Teaching grammar – does grammar teaching work. Modern english teacher, 15 (2). Available at: http://www.mikeswan.co.uk/elt-applied-linguistics/teaching-grammar.htm
  3. Widodo, H. P. (2006). Approaches and procedures for teaching grammar. English Teaching Practice and Critique, 5 (1), 122–124. Available at: https://education.waikato.ac.nz/research/files/etpc/2006v5n1nar1.pdf
  4. Noonan, E. (2004). Testing ESL students to “Notice” Grammar. The Internet TESL Journal, 10 (7). Available at: http://iteslj.org/Techniques/Noonan-Noticing.html
  5. Passov, Ye. I. (1991). Kommunikativnyi metod obucheniya inostrannomu govoreniyu [Communicative approach to teaching foreign language speaking]. Moscow: Prosvescheniye, 223.
  6. Zabavnikov, B. N. (1984). Teoreticheskiye osnovy kommunikativno-opuyentirovanoi grammatiki [Fundumentals of functional grammar]. Samara: Izd-vo Samarskogo un-ta, 160.
  7. Brown, H. (2000). Principles of language learning and teaching. Vol. 4. New York: Addison-Wesley Longman, 352.
  8. Passov, Ye. I. (1980). Opredelyeniye ponyatiya “Kommunikativnyi metod” [Analysis of the communicative approach concept]. Problems of communicative approach in foregn language teaching, 280, 26–39.
  9. Volovik, A. B. (1985). Kommunikativnyi podchod k obucheniyu inostrannomu yazyku v metodicheskich sistemach Velikobritaniyi i SSHA [Communicative approach to foreign language teaching in Great Britain and the USA]. Foreign language methods in tertiary school, 257, 14–28.
  10. Cook, V. (2001). Using the First Language in the Classroom. Canadian Modern Language Review, 57 (3), 402–423. doi: 10.3138/cmlr.57.3.402
  11. Vygotskii, L. S. (1936). Izbrannyye psichologicheskiye isledovaniya [Selected psychological studies]. Moscow: Akademija pedagogicheskih nauk RSFSR, 319.
  12. Thornbury, S., Underhill, A. (2001). Uncovering grammar. Oxford: Macmillan Heimann English Language Teaching, 122.
  13. Kavaliauskiene, G. (2009). Role of mother tongue in learning English for specific purposes. ESP World, 8 (1 (22)). Available at: http://www.esp-world.info/Articles_22/PDF/ROLE%20OF%20MOTHER%20TONGUE%20IN%20LEARNING%20ENGLISH%20FOR%20SPECIFIC%20PURPOSES.pdf
  14. Little, D. Learner autonomy and second/foreign language learning. Centre for Languages, Linguistics and Area Studies. Available at: https://www.llas.ac.uk/resources/gpg/1409
  15. Chamot, A. U., Keatley, C., Meloni, C. F., Gonglewski, M., Bartoshesk, A. Developing Autonomy in Language Learners. Learning Strategies Instruction in Higher Education. National Capital Language Resource Center. Available at: http://www.nclrc.org/guides/HED/pdfs/cover.pdf
  16. Sklyarenko, N. K. (2008). Prinsiples of foreign communicative competence formation. Language, culture, education in modern world. Kyiv: Center KNLU, 237–242.
  17. Dooly, M. (2008). Telecollaborative Language Learning. Bern: Peter Lang, 21–45.
  18. Slobodchikov, V. A. (Ed.) (1986). Kontrol v obuchenii inostrannym yazykam v srednyei shkole [Assessment in foreign languages teaching in secondary school]. Moscow: Prosvescheniye, 110.
  19. Shatilov, S. F. (1986). Metodica obucheniya nemetskomu yazyku v srednyei schkole [Methods of teaching German in secondary school]. Moscow: Prosvescheniye, 223.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-01-31

Як цитувати

Осідак, В. В. (2017). Особливості застосування проблемно-пошукового методу у навчанні студентів вищих закладів освіти граматики іноземної мови. ScienceRise: Pedagogical Education, (1 (9), 9–15. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.90902

Номер

Розділ

Педагогічна освіта