Проблема визнання статусу молодого вчителя в Україні

Автор(и)

  • Олена Володимирівна Тринус Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України вул. М. Берлинського, 9, м. Київ, Україна, 04060, Україна https://orcid.org/0000-0003-2945-0796

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.91294

Ключові слова:

молодь, становлення молоді, педагогічна професія, молодий учитель, молодий спеціаліст, статус

Анотація

У статті схарактеризовано негативні тенденції щодо визнання статусу молодого вчителя, які зумовлені недостатньою мотиваційною готовністю молоді до педагогічної діяльності, великою кількістю працюючих вчителів предпенсійного та пенсійного віку, низьким рівнем престижності педагогічної професії. З’ясовано, що визнання статутусу молодого вчителя в Україні вимагає державної уваги та сприятиме уникненню його соціальної дезадаптації

Біографія автора

Олена Володимирівна Тринус, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України вул. М. Берлинського, 9, м. Київ, Україна, 04060

Кандидат педагогічних наук

Посилання

  1. Zhernosek, I. P. (1998). Naukovo-metodychna robota v zahalnoosvitnii shkoli [Scientific-methodical work in a secondary school]. Kyiv: IZMN, 160.
  2. Ziaziun, I. A., Kramushchnko, L. V., Kryvonos, I. F., Myroshnyk, O. G., Semychenko, V. A., Tarasevych, N. M.; Zjazjun, I. A. (Ed.) (2008). Pedahohichna maisternist [Pedagogical skills]. Kyiv: SPD Bogdanova A. M., 376.
  3. Kokun, O. M. (Ed.) (2008). Psykhofiziolohichne zabezpechennia hotovnosti studentiv do pedahohichnoi diialnosti [Psychophysiological preparedness of students for educational activities]. Kyiv: Pedagogical thought, 296.
  4. Maksymets, M. (2007). Holovni kontseptualni pidkhody do problemy profesiinoho stanovlennia molodoho vchytelia [The main conceptual approaches to professional development of young teachers]. Bulletin of Lviv University, 22, 75–83.
  5. Moroz, A. H. (1998). Professyonalnaia adaptatsiia molodoho uchytelia [Professyonalnaya adaptation of the young teacher]. Kyiv: NPU im. M. P. Dragomanova, 326.
  6. Petrusenko, S. Iu. (2009). Pedahohichni umovy profesiinoho stanovlennia molodykh uchyteliv u zahalnoosvitnomu navchalnomu zakladi [Pedagogical conditions of professional development of young teachers in secondary schools]. Odessa, 20.
  7. Upatova, I. (2013). Orhanizatsiia samoosvity molodoho vchytelia (1970–1980-kh rr.) [Company self young teacher (1970–1980's.)]. Teoriia i metodyka upravlinnia osvitoiu, 10. Available at: http://www.twirpx.com/file/1413411/
  8. Radul, V. V. (1997). Sotsialna zrilist molodoho vchytelia [Social maturity of a young teacher]. Kyiv: Vyshcha shkola, 269.
  9. Shevchenko, O. A. (2014). Profesiinyi rozvytok molodoho vchytelia v systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Professional development of young teachers in postgraduate education]. Zaporіzhzhya, 20.
  10. Chaikina, N. O. (1997). Psykholohichna struktura profesiinoi adaptatsii molodoho vchytelia [Psychological structure of professional adaptation of young teachers]. Kyiv, 24.
  11. Djatlenko, N. M. (2010). Vnutrishni ta zovnishni determinanty profesijnoi' adaptacii' molodogo vchytelja. Visnyk psyhologii' i social'noi' pedagogiky, 2. Available at: http://elibrary.kubg.edu.ua/2730/1/N_Dyatlenko_VPiSP_2_IPPO.pdf
  12. Mukan, N. V., Havryliuk, M. V. (2009). Rozvytok profesiinykh yakostei vchyteliv-pochatkivtsiv u systemi neperervnoi pedahohichnoi osvity Velykoi Brytani [Development of professional skills of teachers beginning in the system of continuous pedagogical education UK]. Visnyk NTUU«KPI». Filosofija. Psyhologija. Pedagogika, 3 (27), 138–141. Available at: http://ela.kpi.ua/handle/123456789/9904
  13. Poperechna, L. (2013). Profesiinyi rozvytok vchytelia-pochatkivtsia u systemi neperervnoi pedahohichnoi osvity Rosiiskoi Federatsii ta Ukrainy [Professional development of teachers novice in the system of continuous pedagogical education the Russian Federation and Ukraine]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity, 3, 247–253.
  14. Chuvakova, T. H. (2004). Profesiine stanovlennia molodoho vchytelia u SShA [Professional growth of young teachers in the USA]. Kyiv, 20.
  15. Zaichykova, T. V. (2005). Sotsialno-psykholohichni determinanty syndromu «profesiinoho vyhorannia» u vchyteliv [Socio-psychological determinants of the syndrome of "burnout" in the classroom]. Kyiv, 20.
  16. Zenkovskyi, V. V. (1996). Pedahohyka [Pedagogika]. Moscow, 153.
  17. Yaremenko, V., Slipushko, O. (2001). Novyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [New Dictionary of Ukrainian language]. Kyiv: Akonit, 926.
  18. Lysovskyi, V. T. (Ed.) (1996). Sotsyolohyia molodezhy [Sociology Youth]. Saint Petersburg: Publishing house of the University of St. Petersburg, 460.
  19. Kon, Y. (1989). Psykholohyia rannei yunosty [Psychology of early adolescence]. Moscow: Prosveshhenye, 254.
  20. Teremko, V. H. (2005). Sotsiolohiia [Sociology]. Kyiv: Akademiia, 432.
  21. Yung, K. G. (1995). Psihologicheskie tipy [Psychological Types]. Saint Petersburg: Juventa, 715.
  22. Piletska, L. (2013). Stanovlennia osobystosti v umovakh profesiinoi mobilnosti [The formation of the individual in terms of professional mobility]. Teoretychni i prykladni problemy psykholohii, 3, 205–210. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tippp_2013_3_35
  23. Klimov, E. A. (2004). Psihologiya professional'nogo samoopredeleniya [Psychology of professional self-determination]. Moscow: Akademyja, 304.
  24. Bolotova, E. L. (2010). Est ly pravovoi status u molodoho spetsyalysta? [Is there a legal status of a young professional?]. Narodnoe obrazovanie, 2, 132–138.
  25. Koval, H. V. (2010). Sotsialna vrazlyvist molodykh spetsialistiv na rynku pratsi v Ukraini [Sotsіalna vrazlivіst molodih spetsіalіstіv on market analysis pratsі in Ukraіnі]. Naukovi pratsi Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly. Ser.: Politolohiia, 131 (118), 107–111. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npchdupol_2010_131_118_24

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-01-31

Як цитувати

Тринус, О. В. (2017). Проблема визнання статусу молодого вчителя в Україні. ScienceRise: Pedagogical Education, (1 (9), 15–19. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.91294

Номер

Розділ

Педагогічна освіта