Дослідження дидактичної гри як засобу розвитку пізнавальної та творчої активності молодших школярів на уроках трудового навчання

Автор(и)

  • Леся Василівна Старовойт Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського вул. Острозького, 32, м. Вінниця, Україна, 21100, Україна https://orcid.org/0000-0002-5888-1651

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.91484

Ключові слова:

творчий розвиток, дидактична гра, трудове навчання, молодший школяр, початкова школа

Анотація

У статті висвітлена проблема розвитку пізнавальної та творчої активності молодших школярів у процесі трудового навчання. В результаті експериментального дослідження проаналізований сучасний стан використання дидактичних ігор на уроках трудового навчання у початковій школі. Виокремлено основні педагогічні умови розвитку пізнавальної та творчої активності молодших школярів на уроках трудового навчання засобами дидактичної гри. Розглянута педагогічна доцільність використання дидактичних ігор на уроках трудового навчання

Біографія автора

Леся Василівна Старовойт, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського вул. Острозького, 32, м. Вінниця, Україна, 21100

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра художніх дисциплін дошкільної та початкової освіти

Посилання

  1. Vasylenko, T. A. (2005). Otsinka pedagogichnoi systemy Fr. Frebelya vitchyznianymy dijachamy doshkilnogo vyhovannya [Assessment of educational system Fr. Froebel national figures preschool]. Naukovi zapysky Nizhyns'kogo derzhavnogo universytetu imeni Mykoly Gogolja. Psyhologo-pedagogichni nauky, 1, 186–190.
  2. Amonashvili, Sh. А. (1983). Zdravstvujte, deti! [Hello children]. Moscow: Prosveshchenie, 208.
  3. Lysenkova, S. N. (2007). Ja chytayu. Ja schytayu. Ja pyshu: Kak uchyt malenkyh [I am reading. I believe. I write: How to teach young]. Moscow: Dortranspechat', 78.
  4. Маkarenko, A. S. (1960). Vyhovannya v pratsi [Education for work]. Vol. 4. Moscow: APN RSFSR, 593.
  5. Suhomlinskiy, V. A. (1979). Izbrannye proizvedeniya [Selected works]. Vol. 4. Kyiv: Rad. shkola, 669.
  6. Shatskiy, S. T. (1980). Izbrannye pedagogicheskie sochinenia [Selected pedagogical works]. Vol. 2. Moscow: Pedagogika, 416.
  7. Pidkasystiy, P. I. (1972). Samostojatelnaya dejatelnost uchashchyhsya. Didakticheskiy analiz protsessa i struktura vosproizvedenia i tvorchestva [Independent activities of students. Didactic analysis of the process and the structure of play and creativity]. Мoscow: Pedagogika, 184.
  8. Kudykina, N. V. (2003). Igrova diyalnist moldshyh shkolyariv u pozaurochnomu navchalno-vyhovnomu protsesi [Playing activity of younger students in extracurricular educational process]. Kyiv: КМPU, 272.
  9. Bogojavlenskaya, D. B. (1981). Pyti k tvorchestvu [Ways to creativity]. Moscow: Znanie, 96.
  10. Vygotskiy, L. S. (1991). Tvorchestvo i voobrazenie v detskom vozraste [Creativity and imagination in childhood]. Moscow: Prosveschenie, 93.
  11. Molyako, V. A. (1991). Tvorcheskaya odarоnnost i vospitaniye tvorcheskoy lichnosti [Creative talent and education of creative personality]. Kyiv: Znanie, 20.
  12. Ponomarov, Ja. A. (1976). Psihologiya tvoschestva i pedagogika [Psychology of Creativity and Pedagogy]. Moscow: Nayka, 280.
  13. Navchannya і vyhovannya uchniv 1 klasu [Training and education of students grade 1] (2002). Kyiv: Pochatkova shkola, 464.
  14. Navolokova, N. P. (2012). Entsyklipediya pedogogichnyh tehnologiy ta innovatsiy [Encyclopedia of educational technology and innovation]. Kharkiv: Оsnova, 176.
  15. Jarmachenko, M. D. (Ed.) (2001). Pedagogichnyj slovnyk [Teaching Dictionary]. Kyiv: Pedagogichna dumka, 514.
  16. Klarin, M. V. (1995). Innovatsii v mirovoy pedagogike: obuchenie na osnove issledovaniya, igry i diskussii [Innovations in the world pedagogy: learning through research, discussion and games]. Riga: Eksperiment, 176.
  17. Vygotskiy, L. S.; Davydov, V. V. (Ed.) (1997). Pedagogicheskaya psihologiya [Pedagogical psychology]. Мoscow: Pedagogika, 480.
  18. Kudykina, N. V. (2005). Vnesok vitchyznyanyh psyhologiv u formuvannya pedagogichnoi teorii igrovoi diyalnosti ditey [The contribution of local psychologists in educational theory formation of play children]. Practical Psychology and Social Work, 1, 7–9.
  19. Makarenko, A. S. (1987). Sobranie sochineniy [Collected works]. Vol. 1. Мoscow: Pravda, 575.
  20. Starovoit, L. V. (2010). Pedagogichni umovy tvorchogo rozvytku molodshyh shkolyariv u protsesi trudovogo navchannya [Pedagogical conditions of creative development of younger students in the course of labor training]. Naukovi zapysky, 261–266.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-01-31

Як цитувати

Старовойт, Л. В. (2017). Дослідження дидактичної гри як засобу розвитку пізнавальної та творчої активності молодших школярів на уроках трудового навчання. ScienceRise: Pedagogical Education, (1 (9), 28–31. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.91484

Номер

Розділ

Педагогічна освіта